  • 61. Data: 2013-03-20 00:47:45
    Temat: Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    dyskusyjnych:m...@i...localdomain...

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Poszła na rynek taka plotka, że banki mają być zamknięte być może
    > nawet do końca tygodnia oraz że Cypr będzie rozważał powiedzenie bye
    > bye Eurozwiązkowi i wzięcie pomocy od Rosji/Gazpromu. :)
    >
    > W to zamknięcie banków do piątku trudno uwierzyć, ale w to drugie
    > czemu nie...

    > Taaak, jasne. Ciekawe kto by miał na tym zyskać?
    >
    > W samą pomoc mogę uwierzyć, pewnie nie od Gazpromu ale od Rosji, nie
    > widzę problemu.

    Prawda że ciekawe?

    Ale to bardzo proste, zyskać na tym miałby sam Cypr.

    Eurozwiązek jawnie "wypowiedział mu wojnę" jako rajowi podatkowemu. I o
    rozejm będzie trudno. A jak się nagle okaże, że Cypr ma inne alternatywy (bo
    to w sumie naprawdę niewielka kasa) to zobaczymy jak rura kołchoźnikom
    będzie miękła.

    No i z tego co się plotkuje na rynku ciągle rozmawiają z kapitałem
    rosyjskim. Jeśli się ugadają (tzn. Putin pójdzie na takie ryzyko polityczne)
    będzie interesująco.

  • 62. Data: 2013-03-20 02:02:10
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > (bo to w sumie naprawdę niewielka kasa) to zobaczymy jak rura kołchoźnikom

    Ale raj podatkowy zachował się bez sensu. Gdyby od razu
    odmówili - rozumiem. Gdyby zdecydowali się zabrać te 10%
    - ok. Ale oni zapowiedzieli, że zabiorą, po czym się wystraszyli
    i nie zabrali. Czyli mają zrujnowane zaufanie, właściwie pewien
    eksodus kapitału, a nie mają nawet tych 10%.

    Albo czegoś nie rozumiem, albo ichni politycy się zakiwali na
    amen. Jakby Tusk z Kaczyńskim mieli razem "ratować Polskę",
    to pewnie podobnie by im wyszło :)

  • 63. Data: 2013-03-20 02:31:14
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Tue, 19 Mar 2013 19:24:47 +0100
    "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Użytkownik "Marcepan" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Odrzucili ten pseudopodatek! Brawo.

    Znaczy sie, zamiast kilku, ludzie straca ~80 procent swoich
    oszczednosci (a reszte, do gwarantowanej wielkosci, po porzuceniu
    euro, zwroci panstwo w nic nie wartych cypryjskich funtach)?

    Zobaczymy, zobaczymy, bo to z pewnoscia nie koniec.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 64. Data: 2013-03-20 05:47:50
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 00:02, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > A czemu tylko domy? Weźmy np. żony, A deklaruje wartość żony na X, B
    > rzuca na stół 150%... Nie są to oryginalne pomysły.

    Pomysł polega na opodatkowaniu własności i zastąpieniu tym podatkiem
    większości aktualnie pobieranych. Dziś podatku "od żony" nikt nie płaci.

    > Znam też inne: przyjeżdzają commandos, kasa na stół albo głowa do worka,
    > i po problemie jest dużo szybciej.

    Na czym polega problem rzekomo rozwiązywany przez "commandos"? Bo dalej
    nie ustalono rzeczywistej wartości potrzebnej do policzenia podatku.
    Commandos to zwykli złodzieje, których należy ścigać.

    > A co zrobisz jeśli Twój wredny szwagier, który babci nienawidził, ma
    > trochę więcej kasy i misję zrównania chałypu z ziemią?

    Jak ma trochę więcej kasy, to po konieczności zapłacenia 150% wartości
    pewnie już nie będzie miał więcej, tylko mniej. Jego pozycja społeczna
    opada, jest słabszy i sam narazi się na takie manewry ze strony innych
    zawistników. Musi najpierw skalkulować czy to mu się opłaca.

    > A może tak ma być, że ten kto ma akurat więcej kasy (bo np. trudni się
    > kradzieżami na dużą skalę), ma być właścicielem wszystkiego
    > i w praktyce wszystkich?

    Pomysły Marudy zakładają także trochę inny wymiar sprawiedliwości :)
    W tej wizji ktoś, kto ma "akurat" więcej kasy ma ją dlatego bo umiał
    ją zdobyć, więc jest wyżej wyceniany przez społeczeństwo i w związku
    z tym może więcej. To sprawiedliwe, bo ludzie nie są równi.

    > Takie teorie bardzo łatwo wymyślić, ale po co o nich pisać bez żadnego
    > zastanowienia? Przecież 2 minuty myślenia pokazałyby ich niedorzeczność.

    Niedorzeczność tkwi w aktualnym systemie.

    --
    TrzyLinie

  • 65. Data: 2013-03-20 07:22:47
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-20 05:47, TrzyLinie pisze:

> [...]
    > opada, jest słabszy i sam narazi się na takie manewry ze strony innych
    > zawistników. Musi najpierw skalkulować czy to mu się opłaca.

    Pomyśl o tym, że nie każdy mieszka pod miastem, jak ta babcia mieszka w
    domu na wsi na końcu świata, jej dom wart jest tak naprawdę
    kilkadziesiąt tysięcy, a może mniej, bo się sypie, ale deszcz na głowę
    nie pada, za ostatni kredyt kupiony piec, wiadomo że się ściana nie
    zawali jeszcze...
    Widziałem takie domy ze sporą działką sprzedawane za 20-30 tys zł
    (poniżej 100km od Wrocławia, znajomi taki kupili, włożyli pewnie koło
    100.000zł i mają domek letniskowy) - bo tyle te domy są warte - tyle że
    tak jak z samochodem - wiesz co masz. No i nawet jak zadeklarujesz
    100.000zł (mimo że dom warty 30.000zł), to może się okazać, że w twojej
    okolicy nie ma domu na sprzedaż, a dalej od twojej wioski jest coraz
    drożej (bo bliżej miasta, bo dojazd lepszy itd..) i za 150.000 nie
    kupisz. No i dlaczego ktoś kto mieszka na tej wsi w domu o realnej
    wartości 30.000zł ma deklarować 100.000? Jeśli tam mieszka to pewnie nie
    stać go na inny dom, w 90% przypadków patologia finansowa, z jednej
    renty żyje kilka osób itd...

    Lukasz

  • 66. Data: 2013-03-20 08:42:28
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-03-20 07:22, ddddddd pisze:

> [...]
    > wartości 30.000zł ma deklarować 100.000? Jeśli tam mieszka to pewnie nie
    > stać go na inny dom, w 90% przypadków patologia finansowa, z jednej

    To w końcu o realnej wartości 30, czy 100k? Bo sam sobie zaprzeczasz...
    Skoro "i za 150 nie kupisz" (bo nie ma podaży), to znaczy, że mógłbyś
    sprzedać drożej, a więc realna wartość jest wyższa.

    Ludzie... ręce opadają.

    Jedna z definicji realnej wartości: Kwota, za którą możesz sprzedać bez
    szczególnego wysiłku i nie czekając na okazję.
    Przykład z praktyki: Kup auto w salonie, wyjedź nim za bramę i spróbuj
    sprzedać bez szczególnego wysiłku i nie czekając na okazję.

    Inny przykład, też spod Wrocławia, nawet nie taki "z sufitu":
    Odrą płynie ogromna fala powodziowa. Aby ratować Wrocław wojewoda
    decyduje, aby wysadzić wały p/powodziowe przed Wrocławiem. Jak w tym
    momencie kształtują się ceny nieruchomości na terenach zalewowych? Co
    robi ktoś, kto wiedział o tym parę dni wcześniej? ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 67. Data: 2013-03-20 08:51:39
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "ikarek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Albo czegoś nie rozumiem, albo ichni politycy się zakiwali na
    > amen. Jakby Tusk z Kaczyńskim mieli razem "ratować Polskę",

    IMO Cypr w żadnym momencie nie miał zamiaru tego zaakceptować. Lęk o życie
    to naprawdę dość silna polityczna motywacja i nie wydaje mi się aby w takich
    sprawach dało się kogoś "przekupić" tak jak naszych polskich euro-bohaterów
    w jakichś drobiazgach. Nawet ci, którzy formalnie byli "za" musieli być
    przeciw. Pewnie musiała się tu odbyć jakaś gra pozorów wobec Eurokołchozu
    oraz Rosji. Czy Cypr to dobrze rozwiązał - także wydaje mi się, że
    niedobrze, powinien jasno i od razu stwierdzić: "mamy was w dupie". No ale
    kulisów nie znamy.

    Jak na tej awanturze wyjdzie Eurokołchoz także jeszcze nie wiadomo. Za rok
    powiedzą Hiszpanii: uważajcie, bo zrobimy wam to samo co Cyprowi? Rosję z
    Cypru próbowali wyprowadzić, czy jak?

  • 68. Data: 2013-03-20 08:55:08
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 19 marca 2013 20:39:13 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:

    > Pomysł był obłędny, logika wskazywała, że to nie może przejść, no ale trochę
    >
    > stresu było. :)
    no wlasnie ale jesli tak....komu i czemu to sluzylo?

  • 69. Data: 2013-03-20 08:56:42
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > euro, zwroci panstwo w nic nie wartych cypryjskich funtach)?
    >
    > Zobaczymy, zobaczymy, bo to z pewnoscia nie koniec.

    To z pewnością nie koniec. Czekamy w jaki sposób Eurokołchozowi będzie
    miękła rura. Kołchoz Islandię pamięta. Obstawiam nowe pseudo-LTRO z ECB dla
    Cypru, a w skrajnym przypadku umorzenie.

  • 70. Data: 2013-03-20 09:50:21
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.03.2013 08:42, Maruda wrote:

> [...]
    >
    > Jedna z definicji realnej wartości: Kwota, za którą możesz sprzedać bez
    > szczególnego wysiłku i nie czekając na okazję.

    No i tego domu nie sprzedaż (nie czekając na jakiegoś szaleńca czy
    pasjonata) za więcej niż 30tys. Ale nie kupisz podobnego za mniej niż
    100 tys, bo akurat nie ma takich ruder w okolicy.

    p. m.