  • 151. Data: 2013-03-23 13:31:58
    Temat: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > A czemu tylko domy? Weźmy np. żony, A deklaruje wartość żony na X, B
    > rzuca na stół 150%...

    Kupiłeś. :-)

    --
    MiCHA

  • 152. Data: 2013-03-23 19:53:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

    > Kupiłeś. :-)

    No wiesz, zawsze mogę bronić się tym, że dana transakcja byłaby nieważna
    w świetle polskiego prawa :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 153. Data: 2013-03-24 07:56:31
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 23 Mar 2013 07:44:01 +0100, TrzyLinie napisał(a):

    > Po co to robisz? :(

    Też nie wiem. W ogóle nie wiem, dlaczego podwątek o czyichś dziwnych
    pomysłach rozrósł się do takich rozmiarów.

    AK

  • 154. Data: 2013-03-24 12:46:06
    Od: Aetius <c...@g...com>

    Przymusowe odbieranie własności sankcjonowane prawem - to już było, nawet w kilku
    ustrojach. I trudno mi zrozumieć, dlaczego takie utopijne i ultralewackie pomysły
    pojawiają się na - wydawałoby się rozsądnej - grupie, która dotyczy innego tematu.
    Chyba, że to wszystko prowokacja i zgrywa, ale to również dobrze nie świadczy o
    autorach.

  • 155. Data: 2013-03-24 13:22:22
    Od: Aetius <c...@g...com>

    Powszechne, sankcjonowane prawem i przymusowe odbieranie własności - to już było,
    nawet w kilku ustrojach. Pomysł jest utopijny i nie jest mu daleko do ultralewackiego
    marginesu. Aż dziwne, że pojawił się na tej grupie.

  • 156. Data: 2013-03-24 15:52:26
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-24 07:56, Andrzej Kubiak napisał(a):
    > W ogóle nie wiem, dlaczego podwątek o czyichś dziwnych
    > pomysłach rozrósł się do takich rozmiarów.

    Tym, którzy też nie wiedzą, a chcą - napiszę: dlatego, że byli chętni do
    pisania; skończyli się chętni, podwątek zdechł. Jak się pisze na grupy
    usenetowe to po to, by uzyskać odpowiedź/komentarz lub podyskutować.

    --
    TrzyLinie

  • 157. Data: 2013-03-24 17:29:31
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-22 10:18, TrzyLinie pisze:

    > Nie odnoszę się do konkretów, podobnie jak mój przedmówca się do nich
    > nie odnosił, tylko wymyślił pewien absurd, który trzeba wziąć pod uwagę
    > przy konstrukcji nowego sposobu obliczania podatku.

    > Zmiana sposobu naliczania podatku + podatek pogłówny + rezygnacja z innych
    > podatków. No marudzę jak Maruda ;) Uważam, że reset jest potrzebny plus
    > coś, co chyba bym nazwał racjonalizacją używania zasobów, ale mogę się
    > mylić :)

    http://podatki.wp.pl/kat,70476,title,Dlaczego-Polacy
    -nie-chca-placic-podatkow-w-Polsce,wid,15426847,wiad
    omosc.html?ticaid=11049a

    Dlaczego Polacy nie chcą płacić podatków w Polsce?

    Solorz-Żak, twórca Polsatu i Cyfrowego Polsatu, płaci podatki na Cyprze.
    Jan Kulczyk w Holandii, Wielkiej Brytanii i Austrii. Niższe podatki za
    granicą płacą też Jerzy Starak, właściciel Polpharmy, Józef
    Wojciechowski - właściciel dużej firmy deweloperskiej J.W. Construction.
    To tylko czołówka, najbogatsi.
    Tak naprawdę tysiące polskich przedsiębiorców od płotek po rekiny
    biznesu rejestruje swoje firmy w krajach uznawanych za raje podatkowe,
    jak Cypr, Malta, Seszele, Luksemburg czy nawet Węgry.

    Kiedy Milton Friedman odwiedził nasz kraj w 1989, powiedział podczas
    wykładu "Polska nie powinna naśladować bogatych krajów zachodnich, bo
    nie jest bogatym krajem zachodnim. Polska powinna naśladować
    rozwiązania, które kraje zachodnie stosowały, gdy były tak biedne, jak
    Polska."

    Niestety nikt nie wyciągnął wniosków tej nauki. Nasz kraj wciąż jest
    na dorobku, nasi przedsiębiorcy działają prężnie, ale mają gorzej niż
    ich zachodni konkurenci. Biurokracja jest rozbuchana, prawo niejasne,
    koszty wysokie, a infrastruktura rozsypuje się na naszych oczach. Do
    tego wszystkiego dochodzi danina dla państwa, którą trzeba płacić bez
    względu na wszystko. Nasz rząd zachowuje się jakby przedsiębiorcy byli w
    Polsce niemile widziani.

    --
    animka

  • 158. Data: 2013-03-24 20:20:19
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sun, 24 Mar 2013 15:52:26 +0100, TrzyLinie napisał(a):

    > Tym, którzy też nie wiedzą, a chcą - napiszę: dlatego, że byli chętni do
    > pisania; skończyli się chętni, podwątek zdechł. Jak się pisze na grupy
    > usenetowe to po to, by uzyskać odpowiedź/komentarz lub podyskutować.

    Eee tam. Ja napisałem, by wyrazić uprzejme zdziwienie. :)

    AK