  • 71. Data: 2013-03-20 10:05:10
    Temat: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    Od: TrzyLinie <t...@o...pl>

    W dniu 2013-03-20 09:50, m napisał(a):

    > No i tego domu nie sprzedaż (nie czekając na jakiegoś szaleńca czy pasjonata)
    > za więcej niż 30tys. Ale nie kupisz podobnego za mniej niż 100 tys, bo akurat
    > nie ma takich ruder w okolicy.

    Dzisiaj nikt wzmiankowanej babci nie wyrzuci za 30 tysięcy. Wyrzuciłby za 45
    po wprowadzeniu pomysłu. Wtedy babcia wyrzuca kogokolwiek za tyle za ile
    uzna za stosowne i niekoniecznie w okolicy.

    --
    TrzyLinie

  • 72. Data: 2013-03-20 10:22:00
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-20 10:05, TrzyLinie pisze:
> [...]

    realnej - 30.000, ale żeby ktoś cię nie podkupił to musisz podać 100.000...

    dokładnie tak, babcia mieszka w ruderze i podobnych w okolicy pełno, ale
    wszystkie zamieszkałe

> [...]
    > po wprowadzeniu pomysłu. Wtedy babcia wyrzuca kogokolwiek za tyle za ile
    > uzna za stosowne i niekoniecznie w okolicy.

    super pomysł, mam chuja teścia który mnie wysiedlił to ja będę chujem
    dla sąsiadów... nie pomyślisz o tym, że ktoś chce żyć w zgodzie z
    ludźmi? Wiem, zostaje chujem, wysiedla sąsiada, okazuje się nagle że za
    ruderę wartą 30.000zł trzeba wycenić na 200.000zł, bo jest ryzyko że w
    tej wsi nie znajdziesz lokum i będziesz musiał się wyprowadzić bliżej
    miasta, do droższej okolicy, z wyższymi opłatami...a jak tu wyżyć z
    emeryturą 500zł/m-c
    Dla mnie by nie było problemu, dom na ileśtam wyceniam, jak go sprzedam
    po cenie rynkowej to mnie na taki stać - ale mieszkam blisko miasta i
    stać mnie na to żeby dom był zadbany - i faktycznie jest wart tyle ile
    średnia rynkowa w okolicy. Ale pojedź sobie i pooglądaj wioski - rudery
    realnie warte może kilkadziesiąt tysięcy, zarobki tam gówniane w
    stosunku do innych części Polski. Widzę to po mojej branży - fachowca za
    mniej niż 2500 na rękę trudno znaleźć, a 100km od Wrocławia jeszcze 2
    lata temu rozmawiałem z technikiem który pracował za bodajże 1400zł (bo
    robota na miejscu i nie opłaca się dojeżdżać 100km do pracy, nawet za
    1000zł więcej)

    Lukasz

  • 73. Data: 2013-03-20 10:24:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > po wprowadzeniu pomysłu. Wtedy babcia wyrzuca kogokolwiek za tyle za ile
    > uzna za stosowne i niekoniecznie w okolicy.

    A jak babcia zapobiegliwa, to i 100 tysięcy będzie mogła przytulić, jak
    się ten przysłowiowy "witek" na nią uweźmie. Wszak to ona decyduje, ile
    jest dla niej warta ta chałupa.

    --
    Liwiusz

  • 74. Data: 2013-03-20 10:28:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-20 10:22, ddddddd pisze:

> [...]
    > tej wsi nie znajdziesz lokum i będziesz musiał się wyprowadzić bliżej
    > miasta, do droższej okolicy, z wyższymi opłatami...a jak tu wyżyć z

    Wszystko zależy od tego, ile tego katastru będzie. Jeśli "jedna szósta
    od sta" (1/6%), to w czym problem wycenić swoją ruderę za 30 000zł na
    100 000zł? I MODLIĆ SIĘ, aby jakiś naiwniak kupił ją za 150 000zł?

    Poza tym nie wiem skąd obawa, ze nagle ludzie zaczną kupować z
    wywłaszczeniem. NIE BĘDĄ, ponieważ będzie to droższe, bo:

    - właściciele będą wyceniać nieruchomości na wyrost
    - będzie wentyl bezpieczeństwa +50%

    Po prostu taniej będzie kupić coś na wolnym rynku. Efektem działania
    systemu będzie bezpłatny I UCZCIWY system wycen nieruchomości i poboru
    podatku, a nie masowe wywłaszczania.

    --
    Liwiusz

  • 75. Data: 2013-03-20 10:58:59
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.03.2013 10:24, Liwiusz wrote:

    > A jak babcia zapobiegliwa, to i 100 tysięcy będzie mogła przytulić, jak
    > się ten przysłowiowy "witek" na nią uweźmie. Wszak to ona decyduje, ile
    > jest dla niej warta ta chałupa.

    Założysz się że Babki nie będzie stać na wycenę na 100 tys?

    p. m.

  • 76. Data: 2013-03-20 11:06:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-20 10:58, m pisze:

    > Założysz się że Babki nie będzie stać na wycenę na 100 tys?

    Albowiem ponieważ?

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2013-03-20 11:35:31
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.03.2013 11:06, Liwiusz wrote:

    > Albowiem ponieważ?

    Abowiem kwota podatku zostanie ustawiona na wysokim poziomie. Jedną
    szóstą od sta to se będzie można między bajki włożyć :).

    p. m.

  • 78. Data: 2013-03-20 11:38:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-03-20 11:35, m pisze:

    > Abowiem kwota podatku zostanie ustawiona na wysokim poziomie. Jedną
    > szóstą od sta to se będzie można między bajki włożyć :).

    Zatem problem nie tkwi w "samowycenie i wywłaszczaniu", tylko w stawce
    podatku.

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2013-03-20 11:58:29
    Od: m <m...@g...com>

    On 20.03.2013 11:38, Liwiusz wrote:

    > Zatem problem nie tkwi w "samowycenie i wywłaszczaniu", tylko w stawce
    > podatku.

    Problem tkwi *także* w stawce podatku, która ma związek z samowyceną i
    wywłaszczaniem.

    p. m.

  • 80. Data: 2013-03-20 12:34:12
    Od: ddddddd <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl>

    W dniu 2013-03-20 10:28, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Po prostu taniej będzie kupić coś na wolnym rynku. Efektem działania
    > systemu będzie bezpłatny I UCZCIWY system wycen nieruchomości i poboru

    jaki on tam uczciwy - wiesz że mają budować autostradę, wyceniasz swoją
    ruderę na milion... znajomi królika byliby zadowoleni z takiego stanu
    rzeczy, dam ci milion za informację gdzie coś będą budować - zakupioną
    nieruchomość wycenię na 10 milionów...

    Lukasz