eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku? › Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić pieniądze z banku?
    From: TrzyLinie <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Metoda polska vs cypryjska Re: Jak szybko potrafisz wypłacić
    pieniądze z banku?
    Date: Wed, 20 Mar 2013 05:47:50 +0100

    W dniu 2013-03-20 00:02, Krzysztof Halasa napisał(a):
    > A czemu tylko domy? Weźmy np. żony, A deklaruje wartość żony na X, B
    > rzuca na stół 150%... Nie są to oryginalne pomysły.

    Pomysł polega na opodatkowaniu własności i zastąpieniu tym podatkiem
    większości aktualnie pobieranych. Dziś podatku "od żony" nikt nie płaci.

    > Znam też inne: przyjeżdzają commandos, kasa na stół albo głowa do worka,
    > i po problemie jest dużo szybciej.

    Na czym polega problem rzekomo rozwiązywany przez "commandos"? Bo dalej
    nie ustalono rzeczywistej wartości potrzebnej do policzenia podatku.
    Commandos to zwykli złodzieje, których należy ścigać.

    > A co zrobisz jeśli Twój wredny szwagier, który babci nienawidził, ma
    > trochę więcej kasy i misję zrównania chałypu z ziemią?

    Jak ma trochę więcej kasy, to po konieczności zapłacenia 150% wartości
    pewnie już nie będzie miał więcej, tylko mniej. Jego pozycja społeczna
    opada, jest słabszy i sam narazi się na takie manewry ze strony innych
    zawistników. Musi najpierw skalkulować czy to mu się opłaca.

    > A może tak ma być, że ten kto ma akurat więcej kasy (bo np. trudni się
    > kradzieżami na dużą skalę), ma być właścicielem wszystkiego
    > i w praktyce wszystkich?

    Pomysły Marudy zakładają także trochę inny wymiar sprawiedliwości :)
    W tej wizji ktoś, kto ma "akurat" więcej kasy ma ją dlatego bo umiał
    ją zdobyć, więc jest wyżej wyceniany przez społeczeństwo i w związku
    z tym może więcej. To sprawiedliwe, bo ludzie nie są równi.

    > Takie teorie bardzo łatwo wymyślić, ale po co o nich pisać bez żadnego
    > zastanowienia? Przecież 2 minuty myślenia pokazałyby ich niedorzeczność.

    Niedorzeczność tkwi w aktualnym systemie.

    --
    TrzyLinie