  • 11. Data: 2006-04-22 23:19:35
    Temat: Re: Inteligo - telefon o zablokowaniu karty
    Od: Sebastian Szachnowski <s_szachnowski@*NOSPAM*interia.pl>

    witek napisał(a):

    > Nigdy nie załatwiam niczego jeśli to nie ja dzwonię.
    > jak bank chce mnie o czymś poinformować, to na imieniu i nazwisku musi
    > poprzestać, a jak mu za mało to ma adres pocztowy i niech sobie do mnie
    > pisze.

    Więc jak zostawisz kartę kredytową na stacji benzynowej i minutę później
    kasjerka skontaktuje się bankiem, prosząc żebyś wrócił i odebrał kartę,
    to też bank ma do Ciebie o tym fakcie list napisać?

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 12. Data: 2006-04-22 23:21:06
    Od: Sebastian Szachnowski <s_szachnowski@*NOSPAM*interia.pl>

  • 13. Data: 2006-04-23 02:29:45
    Od: "Piotr D." <h...@z...pl>

    Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

    > BTW, przez cały dzień z tego samego numeru telefonu próbowano się do
    > mnie dodzwonić, ale byłem zajęty i odrzucałem. Przy trzeciej próbie
    > odebrałem i okazało się, że to jakaś pomyłka, telefon do kogoś innego.
    > Ale pół godziny później ta sama osoba zadzwoniła i tym razem użyła już
    > mojego nazwiska itd. Trochę mnie to zdziwiło, to jest normalne
    > zachowanie banku?

    ja bym podał lipne nazwisko panienskie i czekal na reakcje, ciekawe że
    poinformowała Cię o zablokowaniu karty a w serwisie jak piszesz nadal karta
    jest aktywana, naprawdę chyba mógłbyś zadzwonić do inteligo i sprawdzić,
    druga możliwość to zadzwonić na 118913 i sprawdzić ten numer dzwoniący,
    jeśli należy do instytucji to podadzą dane. Do mnie jak dotąd inteligo
    zawsze dzwoniło to nie wyświetlało numeru.

    pzdr
    PD

  • 14. Data: 2006-04-23 03:12:55
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sebastian Szachnowski wrote:

    > Więc jak zostawisz kartę kredytową na stacji benzynowej i minutę później
    > kasjerka skontaktuje się bankiem, prosząc żebyś wrócił i odebrał kartę,
    > to też bank ma do Ciebie o tym fakcie list napisać?

    Ma sie zapytać o imie i nazwisko, żeby było wiadomo z kim rozmawia, albo
    poprosić o podanie imienia i nazwiska.
    Wszelkie inne informacje dostanie wtedy kiedy ja do niej zadzwonie.
    Jak jej to nie odpowiada, to niech oddzwoni do pani na stacje benzynowa
    i powie jej, zeby karte albo odeslala do banku, albo zniszczyla.
    Mam inne.

  • 15. Data: 2006-04-23 08:41:37
    Od: wojo2000 <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl>

    Saiko Kila napisał(a):
> [...]
    > jej numerem, bo kartę fizycznie mam przy sobie) zrobić naprawdę
    > ciekawego, czy chodzi o coś innego? I co takiego ciekawego mógł ów ktoś
    > robić?
    >
    > BTW, przez cały dzień z tego samego numeru telefonu próbowano się do
    > mnie dodzwonić, ale byłem zajęty i odrzucałem. Przy trzeciej próbie
    > odebrałem i okazało się, że to jakaś pomyłka, telefon do kogoś innego.
    > Ale pół godziny później ta sama osoba zadzwoniła i tym razem użyła już
    > mojego nazwiska itd. Trochę mnie to zdziwiło, to jest normalne

    Ciekawy pomysł na procedurę:
    Dzwoni do nas ktoś z infolini banku:
    Przedstawia się pyta się z kim rozmawia a potem prosi o potwierdzenie
    danych.
    Mówi nam np. pierwsza, piątą i siódmą cyfrę z naszego nr. pesel i
    prosi nas o drugą, czwartą i ósmą :)
    Ciekawie by to wyglądało. Albo powinien być ustalony telekod dla
    banku. Tzn. my znamy tajny telekod, ktoś z info linii dzwoni, my go
    pytamy o wyrywkowe cyfry z tego telekody i już mammy jakąś pewność że
    to ktoś z banku.

    A tak na marginesie, to faktycznie podawanie jakichkolwiek danych jak
    ktoś do Nas zadzwoni to troszkę niebezpieczne. Np. imię panieńskie
    matki, często jest ustawiane jako pytanie pomocnicze do odzyskiwania
    haseł np. do kont pocztowych.
    Żyjemy w dobie VoIP i bardzo łatwo jest sobie założyć dziwny numer
    (anonimowo) a potem dzwonić po ludziach i wypytywać o różne rzeczy.

  • 16. Data: 2006-04-23 08:54:27
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > A tak na marginesie, to faktycznie podawanie jakichkolwiek danych jak
    > ktoś do Nas zadzwoni to troszkę niebezpieczne. Np. imię panieńskie

    Do mnie raz zadzwonila pewna blondynka ... podała moje imie i nazwisko i
    spytala sie czy to ja i nastepnie poprosiła o pesel i adres
    zamieszkania. Powiedzialem zeby sie przedstawiła i podała do siebie nr
    telefonu. I zrobiła to :)

    Dalej juz załatwilismy to o co chodziło ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 17. Data: 2006-04-23 09:28:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Do mnie raz zadzwonila pewna blondynka ...
    > Powiedzialem zeby sie przedstawiła i podała do siebie nr
    > telefonu.
    > Dalej juz załatwilismy to o co chodziło ...

    No, no :-)

  • 18. Data: 2006-04-23 15:04:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > spytala sie czy to ja i nastepnie poprosiła o pesel i adres
    > zamieszkania. Powiedzialem zeby sie przedstawiła i podała do siebie nr

    I oddzwoniłeś na numer podany przez nią?
    To co to w takim razie zmieniło ?

  • 19. Data: 2006-04-23 15:12:01
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "wojo2000" <wojo2000@_no_spam_ok_tlen.pl> napisał w wiadomości
    > A tak na marginesie, to faktycznie podawanie jakichkolwiek danych jak
    > ktoś do Nas zadzwoni to troszkę niebezpieczne. Np. imię panieńskie
    > matki

    prosze o wyjaśnienie czym sie różni imię panieńskie matki od zwykłego :-)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2006-04-23 15:15:10
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > To co to w takim razie zmieniło ?