  • 1. Data: 2006-04-22 16:33:36
    Temat: jaki bank w UK i dokumenty ?????????
    Od: "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl>

    Witam.
    Chce sie wybrac na 2-3 dni do Londynu zeby zalozyc konto. Jaki bank
    polecacie aby:

    konto bylo za free lub bardzo tanie.
    dostep www (normalka)
    konto w USD i euro (nie potrzebuje funtow)
    karta kredytowa do wysokosci salda lub zasilana z konta.
    mozliwosc trasferu kasy do polski via www

    Moze jeszcze ktos wie co potrzebuje zeby zalozyc to konto na mnie ale z
    adresem UK ?
    Tak zebym mogl na niego potem ludzkiego PayPala zalozyc.
    Mam kuzynke ktora studiuje i pracuje od roku w UK. Mam sie tam u nich
    zameldowac i to pokazac w banku czy wystarczy pojsc z nia do banku i
    powiedziec ze mieszkam u niej itp.
    A jesli to nie wystarczy to jakie musze miec papiery ? Bo PayPala w polsce
    mam ale takiego to mi nie trzeba. Ja musze miec full.
    Marcin Cimała
    Polskie Centrum Meteorytowe
    http://www.PolandMET.com
    http://www.Meteoryt.net
    ************************

  • 2. Data: 2006-04-22 19:48:56
    Temat: Re: jaki bank w UK i dokumenty ?????????
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > Chce sie wybrac na 2-3 dni do Londynu zeby zalozyc konto. Jaki bank
    > polecacie aby:
    >
    > konto bylo za free lub bardzo tanie.

    Wszystkie konta osobiste sa darmowe, poza kontami "rozszerzonymi" o
    dodatkowe bajery typu: ubezpieczenie podrozy zagranicznych, znizki na
    pozyczki...ect... reszta, czyli czyste konta free!!!

    > dostep www (normalka)

    Kazdy bank.

    > konto w USD i euro (nie potrzebuje funtow)

    Tego to nie wiem...nie praktykuje... ale wejdz na strony poszczegolnych
    bankow i sie dowiesz.

    > karta kredytowa do wysokosci salda lub zasilana z konta.

    Musisz mi rozjasnic co znaczy karta kredytowa do wysokosci salda?! Normalnie
    karta kredytowa to karta kredytowa ktora nie ma nic wspolnego [bezposrednio]
    z twoim osobistym kontem. Karty kredytowe wydaja zupelnie oddzielne dzialy w
    banku a czasem i sa tylko posrednikami...
    Jesli chcesz Karte kredytowa to raczej malo prawdopodobne, ze ja dostaniesz
    na starcie! Karta kredytowa w UK jest traktowana jak bardzo dobry dokument
    potwierdzajacy tozsamosc danej osoby - poprzez finanse.

    > mozliwosc trasferu kasy do polski via www

    Niepraktykuje bo za drogo po stronie .. polskiej.

> [...]
    > Mam kuzynke ktora studiuje i pracuje od roku w UK. Mam sie tam u nich
    > zameldowac i to pokazac w banku czy wystarczy pojsc z nia do banku i

    Na 99% niewystarczy.
    Popros kuzynke by "dopisala" cie do rachunku za gaz/prad/wode/telefon
    stacjonarny lub za council tax. Taki rachunek -bill- plus paszport juz
    wystarczy. Tu generalnie nie ma czegos takiego jak "zameldowanie" i nikt na
    taki papier nie otworzy ci konta. Musi byc potwioerdzenie adresu a takowe
    stanowia rachunki na wyzej wspomniane przezemnie media. I poczekaj az, dany
    rachunek przyjdzie z twoimi danymi i oczywiscie musi byc zaplacony:)
    Do takiego konta w zaleznosci od trafu [dokladnie tak, od trafu - ja nie mam
    pojecia dlaczego tak a nie inaczej:))] dostaniesz karte "gowno" czyli
    bankomatowa i poza wyplatami w bankomacie nic nia nie zrobisz lub dostaniesz
    od strzala debetowke...a to juz jest ok! Bo debetowka jest uznawana na 90%
    punktow oraz oczywiscie w internecie w tym i w paypal-u.
    Procedura otwarcia konta jest prosta i latwa ale czasowa! Bo nie dostaniesz
    od razu wszystkiego. Po zlozeniu aplikacji dostaniesz co prawda numer konta,
    ale karta przyjdzie po 7 dniach do domu a pin do niej po nastepnych 7 dniach
    ;))) i ewentualnie czeki. Oczywiscie wydanie karty debetowej czy
    bankomatowej jest darmowe tak jak jej utrzymanie oraz wyplaty w
    bankomatach -kazdego banku- dzialajacego w UK.
    Jesli chcesz kredytowke to sprawa juz sie komplikuje, bo musisz byc
    zweryfikowany w tak zwanym "credit score" i jesli nie masz odpowiednio duzo
    punktow, kazda firma ci odmowi! Nie ma oplaty za karte kredytowa.

    > Bo PayPala w polsce
    > mam ale takiego to mi nie trzeba. Ja musze miec full.

    A czym, ze sie rozni paypal w Polsce a w Uk?! Toz to samo....

    Najwieksze banki w UK:
    www.hsbc.co.uk
    www.barclays.co.uk
    www.halifax.co.uk
    www.natwest.co.uk

    i cala reszta.... polecam w www.google.co.uk i szukac pod haslem: bank+uk

    Pozdr.

  • 3. Data: 2006-04-22 20:13:49
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    > konto w USD i euro (nie potrzebuje funtow)

    Jak sie domyslam chodzi ci o platnosci w USA lub w krajach europejskich...
    Z tym nie ma problemu zadnego, bo waluty GBP; USD i EUR sa wymieniane
    bezposrednio...
    [dawno temu -co pamietam z Polski- byl koszyk walut wymienianych
    bezporednio, bylo ich chyba 22 teraz oczywiscie mniej bo nie ma juz paru...
    w tym marki niemieckiej czy franka francuskiego ect... ale na pewno zloty do
    tego koszyka nie nalezal i nie nalezy(?)]
    Sam dokonywalem zakupu nie raz w USA -glownie licencje- wykorzystujac paypal
    i placac w funtach... w paypalu juz byly to dolary a na wyciagu z banku
    funty:) oczywiscie przed platnoscia w paypal zostalem poinformowany ile to
    bedzie funtow i po jakim kursie. Tak wiec, tu naprawde nie ma znaczenia
    waluta....

  • 4. Data: 2006-04-23 01:24:04
    Od: "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl>

    > A czym, ze sie rozni paypal w Polsce a w Uk?! Toz to samo....

    w PL tylko wysylanie a ja potrzebuje PP z odbieraniem kasy.
    Do konta pewnie nie musze miec karty zeby zalozyc PayPal. Wystarczy dodac
    konto wiec to mi wisi akurat. Ale konto musi byc na adres UK a nie polski bo
    bede mial tez limitowany dostep

  • 5. Data: 2006-04-23 01:56:11
    Od: "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl>

    Użytkownik "I.b." <p...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > bedzie funtow i po jakim kursie. Tak wiec, tu naprawde nie ma znaczenia

    Tak, ale jak dostane dolary to chce je wplacic na konto w dolarach a nie
    zmieniac na funty, potem jak za cos bede musial zaplacic to tez w USD i znow
    przewalutowanie. A jak zrobie przelew do PL to tez potrzebuje USD a nie
    funty.
    Ja kupuje i sprzedaje USD. Do euro mam konto w DE (na adres PL) i do
    ebay.de. Ale paypala potrzebuje do eBay.com !!! i do USA

  • 6. Data: 2006-04-23 08:38:25
    Od: "I.b." <p...@p...com>

> [...]
    > konto wiec to mi wisi akurat. Ale konto musi byc na adres UK a nie polski

    Karta do zalozenia paypal'a nie jest potrzebna ale jest potrzebna do wplat
    przez paypal.
    Poza tym musi to byc karta na ciebie - jest weryfikacja adresu twojego z
    adresem "karty" w banku.

  • 7. Data: 2006-04-23 08:44:12
    Od: "I.b." <p...@p...com>

    Użytkownik "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znow
    > przewalutowanie. A jak zrobie przelew do PL to tez potrzebuje USD a nie

    Jeszcze raz ci mowie, ze dolar a funt czy euro to z punktu widzenia paypal
    lub platnosci realizowanych w tych walutach to to samo! Inaczej zloty, tu
    faktycznie sa problemy, ale nie ma zadnej przeszkody - ograniczenia czy
    problemow jak kupujesz w euro za funty... czy w dolarach za funty. A
    przelewy do Polski i tak beda rozliczone na 90% w euro...

    > Ja kupuje i sprzedaje USD. Do euro mam konto w DE (na adres PL) i do
    > ebay.de. Ale paypala potrzebuje do eBay.com !!! i do USA

    wiec i konto potrzebujesz w USA a nie w UK!
    Jeszcze raz napisze, ze dokonywalem nie raz zakupu w USA przez
    paypal -uwazam, ze to najwygodniejsze i najbezpieczniejsze- placac z karty
    angielskiej, nie powodowalo to ZADNYCH kosztow, zero oplat, zamiana na dolar
    byla robiona w "locie" po kursie z danego dnia -ale tu nie ma znaczenia kurs
    bo tak samo musisz dokonac wymiany dolara na zlotego i odwrotnie po gorszych
    kursach bo na zasadzie kuno/sprzedaz- Naprawde dla mnie zakup w usa z
    poziomu uk wyglada jak zakup w uk...

  • 8. Data: 2006-04-23 21:49:40
    Od: "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl>

> [...]
    > przez paypal.
    > Poza tym musi to byc karta na ciebie - jest weryfikacja adresu twojego z

    No dobra ale co za problem ?

  • 9. Data: 2006-04-23 23:07:01
    Od: "Canon G3 RuleZ" <k...@a...net.pl>

> [...]
    > problemow jak kupujesz w euro za funty... czy w dolarach za funty. A
    > przelewy do Polski i tak beda rozliczone na 90% w euro...

    ale jednak jakas roznica jest. Jak dostane 1000$ izamienia mi na funty to
    bedzie ilestam a za miesiac to juz moze byc 999$ po zmianie na nowo. Poza
    tym ja ...... po prostu musze miec $$$ nie euro nie funty :) i nie chce
    trzymac kasy w PP tylko na koncie

    > wiec i konto potrzebujesz w USA a nie w UK!

    potrzebuje PayPala. Konto moze byc i w urugwaju byle bym mial PayPala z
    odbieraniem kasy

> [...]
    gorszych
    > kursach bo na zasadzie kuno/sprzedaz- Naprawde dla mnie zakup w usa z

    tak, ale najpierw trzeba miec konto i PP.

    Czyli co, musialbym sie "dopisac" do rachunku za prad u kuzynki w UK zeby
    tam widniec a potem poleciec i zalozyc na ten swistek konto ?
    Tylko jak taka operacja wyglada z tymi rachunkami ? Trzeba zajsc do
    gazowni/pradowni/telefonii i co powiedziec ? Ze od dzis ja place za
    prad/gaz/telefon ??

  • 10. Data: 2006-04-24 06:16:08
    Od: "I.b." <p...@p...com>

> [...]
    > bedzie ilestam a za miesiac to juz moze byc 999$ po zmianie na nowo. Poza
    > tym ja ...... po prostu musze miec $$$ nie euro nie funty :) i nie chce

    to juz teoretyczne dyskusje bo mozesz rowniesz miec po miesiacu 1001
    dolarow:)

> [...]
    > Tylko jak taka operacja wyglada z tymi rachunkami ? Trzeba zajsc do
    > gazowni/pradowni/telefonii i co powiedziec ? Ze od dzis ja place za

    He, nie, niech zadzwoni do ktoregos z tych dostawcow i poprosi o DODANIE
    ciebie do rachunku (wcale nie napisalem, ze musi calkiem zmienic usera).
    Operacja jest prosta i bezbolesna, trwa pare minut na telefonie, po dodaniu
    niech -kuzynka- porosi o wczesniejsze przyslanie rachunku, dzieki temu
    bedziesz miec "na juz" rachunek.
    Potem idziesz do banku z tym rachunkiem na was obojga i z paszportem.... to
    wszystko.