  • 1. Data: 2004-03-08 17:24:57
    Temat: Inteligo próbuje mnie naciągnąć :-(
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    To jest historia z gatunku tych które zdarzają się innym :-(
    Byłem kiedyś klientem Inteligo - do marca 2002. Kiedy wzrosły ceny
    wypowiedziałem umowę, nawet na ichnim formularzu. 14 marca 2002 dostałem
    przelew środków z zamykanego konta, na konto w mBanku (co sobie właśnie
    wydrukowałem jako dowód). Bardziej akuratnie nie mogłem już tego załatwić.
    Dzisiaj dostałem pisemko od Krajowego Centrum Wierzytelności Ultimo Sp. z
    o.o. które domaga się spłaty na rzecz PKO BP (w które to się w międzyczasie
    zamieniło Inteligo) kwoty 752,34 zł z tytułu niespłaconego debetu -
    wprowadzonego do oferty Inteligo AFAIK chyba w 2003.
    Wnioski nasuwają mi się dwa:
    - bankom (ze szczególnym uwzględnieniem PKO BP) powinno zostać odebrane
    prawo do wystawiania bankowych tytułów egzekucyjnych. Na tej samej zasadzie
    dzieciom odbiera się żyletki. Zwolennikom tezy że BTE sprzyja obniżce
    oprocentowania kredytów radzę pomyśleć że taki przypadek może trafić się
    im - w końcu nie jestem nikim szczególnym.
    - nie daruję bankowi PKO BP przekazania jakimś windykatorom moich danych, do
    czego nie mieli prawa. Ktoś z Ultimo podpiera się aukualnym regulaminem
    Inteligo. Według warunków prowadzenia rachunku które mnie obowiązywały a
    które mam do tej pory, moje dane mogli przetwarzać BIK i BGB Polska i
    Inteligo (a następcą BGB i Inteligo jest PKO BP). Zwykle kieruję się zasadą
    "nie wkładaj w sprawę więcej wysiłku niż jest warta pieniędzy". Teraz mam
    zamiar narobić im smrodu ile się da, i to bez nadziei że się inwestycja
    zwróci.

    pozdrowienia,
    Bogdan B.

  • 2. Data: 2004-03-08 17:58:48
    Temat: Re: Inteligo próbuje mnie naciągnąć :-(
    Od: d...@p...onet.pl

    Teraz mam zamiar narobić im smrodu ile się da, i to bez nadziei że się
    inwestycja zwróci.

    popieram, trzeba tępić amatorów.

    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040305/p
    rawo/prawo_a_9.html

    pozdr.

  • 3. Data: 2004-03-08 18:06:30
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Bogdan B. wrote:
    (...)
> [...]
    > BP (w które to się w międzyczasie zamieniło Inteligo) kwoty 752,34 zł
    > z tytułu niespłaconego debetu - wprowadzonego do oferty Inteligo
    (...)
    > jest PKO BP). Zwykle kieruję się zasadą "nie wkładaj w sprawę więcej
    > wysiłku niż jest warta pieniędzy". Teraz mam zamiar narobić im smrodu
    > ile się da, i to bez nadziei że się inwestycja zwróci.

    popros najpierw BIK żeby ci wydrukowali o mają o tobie (wpisy banków)
    i PKOBP-inteligo na pismie, zeby zeznali o co tu chodzi, skoro nie miales u nich
    nigdy debetu. Może pkobp grzecznie samo nareperuje szkody :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2004-03-08 18:35:12
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    blad wrote:

> [...]
    > i PKOBP-inteligo na pismie, zeby zeznali o co tu chodzi, skoro nie
    > miales u nich nigdy debetu. Może pkobp grzecznie samo nareperuje

    Z BIKu mam odpowiedź ze stycznia, zamówiłem ją z zupełnie innego powodu. Tam
    są tylko dwa zapytania z Multibanku w związku z kredytem odnawialnym i kartą
    kredytową - nie ma nawet jeszcze wpisu o karcie która została wydana w
    listopadzie. Nic z PKO BP.
    Do PKO BP oczywiście napiszę, załączę kopie tego śmiesznego listu z Ultimo i
    potwierdzenia przelewu środków z zamykanego konta na konto w mBanku.
    Uprzejmie się zapytam jak to mogło się stać że moje dane zostały przekazane
    do Ultimo, i podzielę się wątpliwościami czy jako praworządny obywatel nie
    mam obowiązku zawiadomić GIODO o fakcie popełnienia wykroczenia.
    Zrobię to w wolnym czasie i za własne pieniądze wyślę poleconym. Mam jednak
    wątpliwość, czy bank nie powinien zajmować się bajzlem we własnej
    księgowości na własny koszt?

    Bogdan B.

  • 5. Data: 2004-03-08 18:56:17
    Od: "Karo800" <k...@p...pl>

    No i co bedzie w reg. dodatkowy zapis ze klient zgadza sie na przekazanie
    swoich danych firmie windykacyjnej jak by co.
    I co wszyscy to wproiwadza i co nie bedziecie podpisywac umow:)?. I tak
    wiekszosc ich nie czyta.......do konca:)

    --
    Karo800
    k...@p...pl

  • 6. Data: 2004-03-08 22:29:14
    Temat: Re: Inteligo próbuje mnie naci?gn?ć :-(
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 19:35:12 +0100, "Bogdan B." <b...@h...pl>
    wrote:

    >Zrobię to w wolnym czasie i za własne pieniądze wyślę poleconym. Mam jednak
    >wątpliwość, czy bank nie powinien zajmować się bajzlem we własnej
    >księgowości na własny koszt?

    Zażądaj odszkodowania. Tak 50 tysięcy złotych. Zupełnie serio.
    --
    ___________ (R)

  • 7. Data: 2004-03-09 07:34:29
    Od: Internet User <u...@i...org>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > - nie daruję bankowi PKO BP przekazania jakimś windykatorom moich danych, do
    > czego nie mieli prawa. Ktoś z Ultimo podpiera się aukualnym regulaminem

    Nie puszczaj im tego plazem. Banki mysla, ze im wszystko wolno i sa
    ponad prawem.

    Piotr

  • 8. Data: 2004-03-09 08:20:17
    Od: "P.Sperling" <s...@k...gazeta.pl>

    Ja bym nie popuscil - racja jest po twojej stronie. Rowniez przychylam sie,
    ze nalezy wystapic o odszkodowanie. Przypomina mi sie moja batalia z WBK.
    Upraszczajac sprawe, zlozylem dyspozycje sprzedazy akcji w Biurze
    Maklerskim WBK, pojechalem na stypendium do USA, a po powrocie z
    oslupieniem stwierdzilem, ze akcje caly czas posiadam, tyle ze one sa warte
    sa 40% mniej niz przed wyjazdem. Moze to idiotyczne, ale nie bawilem sie w
    przepychanki, ale napisalem od razu do Ksenia, ktory wtedy (nie wiem czy
    teraz tez) stal na czele WBKu. O dziwo, odpowiedz dostalem nieco ponad
    tygodniu i to odpowiedz, ze mam racje. Sprawa skonczyla sie polubownie oraz
    usciskiem dloni prezesa. Nie chodzilo mi o jakies pieniadze (wiem, moze
    glupio zrobilem), ale przede wszystkim o zadoscuczynienie.

    Moze uderzyc do arbitra bankowego? To taka luzna mysl.

    z pozdrowieniami,
    Przemyslaw Sperling

  • 9. Data: 2004-03-09 09:01:50
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    Uzytkownik "P.Sperling" <s...@k...gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    [ciach]
    > Moze uderzyc do arbitra bankowego? To taka luzna mysl.

    Dobry pomysl, tylko, ze to uderzy Bogdana jeszcze bardziej po kieszeni.
    Rozpatrzenie sprawy przez arbitra, kosztowalo bedzie Bogdana dodatkowe 50
    zl.
    Takie maja oplaty.
    Poza tym o ile mnie pamiec nie myli, najpierw trzeba sie wykazac, ze samemu
    probowalo sie sprawe sporna z bankiem wyjasnic, ale bank stanal okoniem, no
    i ze ponioslo
    sie szkody finansowe na min. 800 zl (chyba, ale moge sie mylic).

    pozdrawiam
    ewelina

  • 10. Data: 2004-03-09 17:46:55
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    evelyna wrote:

> [...]
    > stanal okoniem, no i ze ponioslo
    > sie szkody finansowe na min. 800 zl (chyba, ale moge sie mylic).

    Akurat arbiter tu się na nic nie zda, bo trzeba określić wysokość szkody - a
    PKO BP dopiero próbuje mnie naciągnąć a i to nieudolnie ;-).
    Zadośćuczynienie za szkody moralne (znaczy się za to że mnie wkurzyli) to
    AFAIK tylko w sądzie cywilnym - a nie będę się sądził z warszawską
    instutucją przez dwie instancje.
    Mam raczej zamiar nabruździć im korespondencyjnie. Na pewno GIODO bo tu
    wykroczenie jest IMHO ewidentne. Myślę jeszcze o prasie (Rzepa i GW lubią
    takie historyjki).

    Bogdan B.