  • 1. Data: 2004-03-08 17:54:26
    Temat: Pasek magnetyczny
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...net>

    Kluczem do funkcjonowania obecnych kart płatniczych jest pasek magnetyczny.
    Był on niezbędny do odniesienia przez karty sukcesu rynkowego, gdyż zapewnił
    szybkie odczytanie informacji o karcie i przyspieszył proces jej
    autoryzacji. Obecnie technologia paska magnetycznego, jest już źródłem
    prawie samych problemów. Chodzi przede wszystkim o przestępczość kartową,
    której źródła tkwią głównie w słabościach konstrukcji paska magnetycznego.

    Co właściwie jest zapisane na pasku magnetycznym karty?

    http://www.kartyonline.net/ciek.php?id=21

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://kartyonline.net

  • 2. Data: 2004-03-08 20:52:59
    Temat: Re: Pasek magnetyczny
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> wrote in message
    > Co właściwie jest zapisane na pasku magnetycznym karty?
    > http://www.kartyonline.net/ciek.php?id=21

    "Procesory kart chipowych tym właśnie różnią się od paska magnetycznego, że
    chronią swoją zawartość przed niekontrolowanym odczytem, który może być
    wykorzystany do skopiowania karty."

    Dlaczego? Czy skimming kart chipowych jest niemozliwy?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 3. Data: 2004-03-08 21:03:52
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net> napisał
    w wiadomości news:c2imdf$2jp7$1@mamut.aster.pl...

> [...]
    > wykorzystany do skopiowania karty."
    >
    > Dlaczego? Czy skimming kart chipowych jest niemozliwy?

    Jesli masz z pół roku czasu by rozkodowac zaszyfrowany chip - to jest
    mozliwy. Ale obawiam sie, ze karta bedzie juz wtedy dawno zastrzezona.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 4. Data: 2004-03-09 01:11:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004 21:52:59 +0100, Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak
    <kazmirz@(usuń)astercity.net> wrote:

> [...]
    >wykorzystany do skopiowania karty."
    >
    >Dlaczego? Czy skimming kart chipowych jest niemozliwy?

    pewnie możliwy. Ale to podobnie jak odczytanie kartki pocztowej
    (pasek) i listu w zalakowanej kopercie (chip).
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 5. Data: 2004-03-09 18:55:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lesio5" <I...@w...pI> writes:

    > Jesli masz z pół roku czasu by rozkodowac zaszyfrowany chip - to jest
    > mozliwy. Ale obawiam sie, ze karta bedzie juz wtedy dawno zastrzezona.

    Co to jest "zaszyfrowany chip"? Bezpieczenstwo kart elektronicznych
    (procesorowych, zeby ktos nie pomyslal, ze magnetyczne sa elektroniczne)
    nie opiera sie na "zaszyfrowanym chipie" (choc istotnie dane w pamieci
    moga byc XORowane specjalnym kluczem), a na tym, ze karta - bedaca
    w istocie komputerem - nie udostepnia na zewnatrz zadnych danych
    poza tymi potrzebnymi do przeprowadzenia transakcji.

    Pol roku ma sie nijak do problemu - albo ktos umie sobie z dana karta
    poradzic, i zlamanie jej zajmie mu godzine, albo ktos nie umie, i nie
    ma co sie do tego w ogole zabierac. Z tym, ze producenci kart staraja
    sie uodpornic je przynajmniej na znane ataki.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 6. Data: 2004-03-10 22:56:31
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

> [...]
    > (procesorowych, zeby ktos nie pomyslal, ze magnetyczne sa elektroniczne)
    > nie opiera sie na "zaszyfrowanym chipie" (choc istotnie dane w pamieci

    Nie mogą, tylka SĄ zakodowane szyferm nie do złamania w krótkim terminie.

  • 7. Data: 2004-03-11 15:35:21
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lesio5" <I...@w...pI> writes:

    > Nie mogą, tylka SĄ zakodowane szyferm nie do złamania w krótkim terminie.

    Facet, jesli napisalem ze moga, to traktuj to jako aksjomat, i nie
    opowiadaj bredni.

    A jesli chcesz sie na takie tematy wypowiadac, to zapoznaj sie
    _przynajmniej_ z rodzajami kart, w szczegolnosci kart m-n organizacji
    platniczych uzywanych przez banki, z rodzajem i dlugoscia uzywanych
    przez nie kluczy, oraz z celem, dla jakiego te klucze sa tam
    przechowywane, ze sposobami, jakie sa uzywane do zabezpieczenia
    zawartosci pamieci (jakich) na kartach, ze sposobem dostepu do
    kart, oraz ze zlozonoscia obliczeniowa lamania uzywanych tam
    algorytmow kryptograficznych.

    W szczegolnosci, mozesz zapoznac sie ze zlozonoscia obliczeniowa
    lamania algorytmu XOR w zaleznosci od dlugosci klucza i tresci,
    oraz z potrzebnymi do tego "prerequisites" w przypadku kart.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 8. Data: 2004-03-13 21:41:10
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Facet, jesli napisalem ze moga, to traktuj to jako aksjomat, i nie
    > opowiadaj bredni.

    W przeciwienstwie do ciebie pracowalem w branzy kart stykowych i
    dystansowych i wiem duzo na temat ich kodowania geniuszu.

  • 9. Data: 2004-03-14 14:59:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Lesio5" <I...@w...pI> writes:

    > W przeciwienstwie do ciebie pracowalem w branzy kart stykowych i
    > dystansowych i wiem duzo na temat ich kodowania geniuszu.

    Jesli tak to sugeruje pisanie rzeczy prawdziwych, a nie takich,
    o ktorych wiesz, ze sa nieprawdziwe (a jesli pracowales z takimi
    kartami, to musisz o tym wiedziec, bo to sa rzeczy oczywiste dla
    kazdego, kto sie z tym styka).

    A w tej "branzy" to czym dokladnie sie zajmowales? :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH