    From: "Bogdan B." <b...@h...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Inteligo próbuje mnie naciągnąć :-(
    Date: Mon, 8 Mar 2004 18:24:57 +0100

    To jest historia z gatunku tych które zdarzają się innym :-(
    Byłem kiedyś klientem Inteligo - do marca 2002. Kiedy wzrosły ceny
    wypowiedziałem umowę, nawet na ichnim formularzu. 14 marca 2002 dostałem
    przelew środków z zamykanego konta, na konto w mBanku (co sobie właśnie
    wydrukowałem jako dowód). Bardziej akuratnie nie mogłem już tego załatwić.
    Dzisiaj dostałem pisemko od Krajowego Centrum Wierzytelności Ultimo Sp. z
    o.o. które domaga się spłaty na rzecz PKO BP (w które to się w międzyczasie
    zamieniło Inteligo) kwoty 752,34 zł z tytułu niespłaconego debetu -
    wprowadzonego do oferty Inteligo AFAIK chyba w 2003.
    Wnioski nasuwają mi się dwa:
    - bankom (ze szczególnym uwzględnieniem PKO BP) powinno zostać odebrane
    prawo do wystawiania bankowych tytułów egzekucyjnych. Na tej samej zasadzie
    dzieciom odbiera się żyletki. Zwolennikom tezy że BTE sprzyja obniżce
    oprocentowania kredytów radzę pomyśleć że taki przypadek może trafić się
    im - w końcu nie jestem nikim szczególnym.
    - nie daruję bankowi PKO BP przekazania jakimś windykatorom moich danych, do
    czego nie mieli prawa. Ktoś z Ultimo podpiera się aukualnym regulaminem
    Inteligo. Według warunków prowadzenia rachunku które mnie obowiązywały a
    które mam do tej pory, moje dane mogli przetwarzać BIK i BGB Polska i
    Inteligo (a następcą BGB i Inteligo jest PKO BP). Zwykle kieruję się zasadą
    "nie wkładaj w sprawę więcej wysiłku niż jest warta pieniędzy". Teraz mam
    zamiar narobić im smrodu ile się da, i to bez nadziei że się inwestycja
    zwróci.

    pozdrowienia,
    Bogdan B.