    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Ile mamy złotówek?
    Date: Tue, 17 Aug 2010 10:31:28 +0100

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> wrote in message
    news:85e14642-1397-473d-9038-72c7cc2dfe21@j8g2000yqd
    .googlegroups.com...

    > No to daleko odeszliśmy od standardu złota... (mamy 102 tony, a na
    > pełne pokrycie po dzisiejszych cenach trzeba ponad 6000 ton).

    Dokladnie w latach 20-stych ubieglego wieku a oficjalnie w latach 70-siatych
    kiedy to role zlota przejela ropa naftowa (mozna ja kupic wylacznie za
    dolary).
    Dzis pieniadz to nic innego jak kredyt. Kazda pozyczka nie zaleznie czy
    dokonana przez rzad czy przez "Kowalskiego" to nowy pieniadz na rynku -
    kazdy splacony kredyt to zdjecie z rynku pieniadza. Im wiecej kredytow -
    wiecej pieniedzy mniejsza sila nabywcza. Mniej kredytow, mniej pieniedzy
    wieksza sila nabywcza.
    Ani jedno a ni drugie nie jest dobre, w pierwszym przypadku pieniadze szybko
    traca wartosc w drugim gospodarka sie zwija i powstaja szybko rejony biedy.