  • 1. Data: 2005-07-23 16:11:25
    Temat: IKE czy PSO czy PL?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Witam,

    Jestem na liscie goscinnie, prosilbym o pomoc w nizej wymienionej kwestii.
    Od razu uprzedam ze przegladnelem archiwum, ale wiadomosci podane wczesniej
    sa rozproszone i nie w pelni wyczerpuja temat. Za wszelka pomoc dziekuje.

    Posiadam konto w BPH, moj II filar to Bankowy. Chcialbym zainwestowac
    pieniadze w przyszla wieksza emeryture - jestem w stanie odkladac powiedzmy
    okolo 200 zl na ten cel. Na rynku istnieje tak duzy wybor roznych
    instrumentow do tego przeznaczonych, ze nie mozna sie w tym polapac, a dla
    laika jest to niezrozumiale.
    Co wybrac, aby zyski przewidywane byly jak najwieksze, i wzrost kapitalu
    zagwarantowany? IKE - w ramach OFE, przeznaczony specjalnie do tego brzmi
    niezle (brak oplat manipulacyjnych w BPH, zroznicowane ryzyko (inwestycja
    najpierw w Plan Dynamiczny, potem Zrównoważony, potem Stabilny). Ale czy
    jest to pewna inwestycja na wiele lat (mam 29 lat) - czy ustawa sie nie
    zmieni za kilka lat i koszysci sie nie zniweluja?
    Istnieja rowniez Plany Systematycznego Oszczedzania, przy których pobierana
    jest prowizja, pytanie czy nie zwroci sie ona w postaci ew. wiekszych
    zyskow?
    BPH poleca również Plany Lokacyjne - polaczenie Funduszy z lokaytami, ale
    chyba to nie jest polecane do odkladania na emeryture (niski zysk).

    Pisalem ze II filar mam w bankowym - czy z tego tytulu jak weme III filar
    nalezacy do PKO BP to bede mial jakies nizsze prowizje, jezeli juz to ktore
    z produktow sa lepsze?

    A moze macie inne pomysly (oprcz zalozenia wlasnej firmy na przyklad :))

    Dzieki za wszelkie informacje

    Maciek S.

  • 2. Data: 2005-07-23 17:35:00
    Temat: Re: IKE czy PSO czy PL?
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > A moze macie inne pomysly (oprcz zalozenia wlasnej firmy na przyklad :))

    SFI w mBanku - zakup funduszy bez prowizji

    Darek

  • 3. Data: 2005-07-23 17:48:09
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > SFI w mBanku - zakup funduszy bez prowizji
    >

    > Darek

    ale tu masz podatek

  • 4. Data: 2005-07-23 20:25:29
    Od: "Tomasz Bar" <t...@g...pl>

    Witaj Maćku,
    widzę, że masz dość poważny dylemat.
    Emerytura odległa sprawa, ale im wcześniej zaczniesz o niej mysleć tym lepiej.

    Polecam Ci spokojną lekturę serwisu http://www.finanseosobiste.pl
    Napewno coś Ci się rozjaśni i pomoże w wyborze strategii oszczędzania.
    Brawo za zapobiegliwość.

    Pozdrawiam
    Tomasz Bar

    ps. skąd ta niechęć do własnej działalności?
    Warto się nad nią zastanowić w dobie idących zachęt dla rozpoczynających
    prowadzenie firmy. Niższy ZUS...

  • 5. Data: 2005-07-23 21:05:38
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > ale tu masz podatek

    Ale większą swobodę inwestowania

    Darek

  • 6. Data: 2005-07-24 06:14:30
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Rozumiem ze w mBanku nie placi sie kosztow rezygancji po 2 roku, ale glownie
    chodzi mi o to w czym sie roznia IKE od Planów Systematycznego Oszczedzanai
    w ramach funduszy (od ktorych placi sie prowicje). Czy tu nie ma zadnego
    haczyka, skoro IKE - nie placi sie nic. a PSO - placi sie prowizje a
    fundusze prakrycznie te same co oferuje bank w ramach IKE.

    Maciej S.

    PS. Nie neguje dzialnosci gospodarczej jako inwestycji - ja mam z czego juz
    zyc, ewetualne inwestycje w IKE trakutuje tylko jako niewielki dodatek.

  • 7. Data: 2005-07-24 08:45:09
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > haczyka, skoro IKE - nie placi sie nic. a PSO - placi sie prowizje a
    > fundusze prakrycznie te same co oferuje bank w ramach IKE.

    na pewno zaplacisz podatek z IKE jak szybko zrezygnujesz

  • 8. Data: 2005-07-24 19:49:39
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > na pewno zaplacisz podatek z IKE jak szybko zrezygnujesz

    Nie zamierzam szybko rezygnowac.
    Po przetrawieniu ofert sklaniam sie ku dwom - jednak IKE, i albo akcji
    Skarbiec (mBank) lub akcji BPH (konkretnie fundusze funduszy dynamiczne)
    Jesli te dwa to ktore bardziej polecacie?

    Maciej S.

  • 9. Data: 2005-07-24 21:29:28
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Jesli te dwa to ktore bardziej polecacie?

    Ja mam IKE modelowe dla wieku.

    Darek

  • 10. Data: 2005-07-25 09:21:36
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Po przetrawieniu ofert sklaniam sie ku dwom - jednak IKE, i albo akcji
    > Skarbiec (mBank) lub akcji BPH (konkretnie fundusze funduszy dynamiczne)
    > Jesli te dwa to ktore bardziej polecacie?

    Otwórz sobie kilka IKE w jednym TFI. Będziesz mógł transferować część lub
    całość pomiędzy IKE w zależności od sytuacji na rynku. Jeśli go nie
    wyczuwasz to dywersyfikacja da ci i tak większe poczucie bezpieczeństwa. Dla
    takiego inwestowania mBank wydaje się najlepszy, gdyż konwersje wewnątrz SFI
    pomiędzy różnymi IKE są bezpłatne przez cały okres oszczędzania i bez
    względu na ilość. Do woli możesz zmieniać fundusze (IKE) lub ich skład nie
    narażając się na straty z tytułu opłat. Nawet przez pierwsze 12 mcy. W BPH
    tylko jedna konwersja za darmo. Następna w ciągu roku może ci zjeść cały
    zysk.