  • 1. Data: 2005-07-23 12:28:04
    Temat: Nowy bank - inwestycje na 16%
    Od: "miecznik" <p...@N...gazeta.pl>

    Co o tym sądzicie?

    "Jesteśmy 16-letnią spółką z o.o. założoną w
    lutym roku 1990, początkowo jednoosobową z kapitałem 200 zł. W ciągu tych
    lat przybyło 11 nowych
    Udziałowców, a kapitał zakładowy wzrósł do 1 mln (taki jest wykazany w KRS),
    natomiast w czerwcu roku 2005 został podniesiony do 2,2 mln zł. Będzie to
    zgłoszone do KRS w sierpniu, razem ze sprawozdaniami finansowymi za lata
    2003 i 2004.
    Zajmujemy się udzielaniem kredytów i doradztwem. Wartość spółki wynosi
    ok. 10 mln zł. Na to składa się majątek nieruchomy 2 mln zł, udzielone
    kredyty tzw. pewne (o których wiem, że będą spłacone) 5 mln zł, majątek
    ruchomy i wartość firmy 3 mln zł. Zadłużenie spółki u własnych Udziałowców
    wynosi 0,6 mln zł, zadłużenia w bankach i z tytułu zobowiązań nie ma,
    należności niesporne wynoszą ok. 2 mln zł. Obecnie chcę rozwinąć spółkę z
    zamiarem utworzenia banku w ciągu 4-5 lat. Dlatego poszukuję nowych
    Udziałowców. Pozyskane kapitały chcę przeznaczyć przede wszystkim dla dwóch
    pewnych Klientów, którzy zaciągną u nas pożyczki ok. 2-4 mln zł pod cesję
    kontraktu z ministerstwem (pierwszy z nich) lub cesje od dysponentów środków
    unijnych (drugi z nich).
    Wszystkim Udziałowcom płacimy odsetki za pieniądze włożone do spółki - w
    latach 1990-1997 było to malejąco wraz ze spadkiem inflacji od 50 do 24 %
    rocznie, obecnie jest to 16 % rocznie.
    Nowy Udziałowiec kupuje 1 udział Spółki za cenę 1 zł. Umowa
    kupna-sprzedaży opiewa na cenę nominalną 1 tysiąc zł. Umowa zostaje
    poświadczona u notariusza. Nowa Lista Wspólników - już uzupełniona o
    nazwisko tego nowego Udziałowca zostaje zgłoszona do KRS. Już następnego
    dnia Udziałowiec ten pożycza "swojej" Spółce wolne środki pieniężne - o ile
    w Spółce występuje w tym momencie zapotrzebowanie. Pożyczka jest
    gwarantowana majątkiem Spółki, który został wyszczególniony wyżej. Jeśli
    zapotrzebowania nie ma - Udziałowiec zostaje wpisany na listę a w momencie
    pojawienia się zapotrzebowania zostaje i z wyprzedzeniem 1 tygodnia
    powiadomiony o możliwości skorzystania z jego środków. Umowa pożyczki
    Udziałowca zobowiązuje Spółkę do wypłat Udziałowcowi odsetek wg stopy 16 %
    rocznie brutto. Podatek 19 % potrąca i odprowadza Spółka po każdej wypłacie
    odsetek. W ciągu ubiegłych 16 lat utrwalił się zwyczaj, że odsetki wypłacamy
    raz na rok, ale możliwe są wypłaty cokwartalne a nawet dorażne.
    Pozyskane kapitały pożyczamy Firmom na działalność gospodarczą na ok.
    25-30 % rocznie. Róznica stóp odsetek wypłacanych i otrzymywanych skutkuje
    zyskiem Spółki rozsnącym z roku na rok. Z tytułu VAT i podatków odprowadzamy
    do budżetu ok. 0,5 mln zł rocznie. Zysk przeznaczamy na rozwój Spółki -
    dopisujemy go do kapitału zapasowego.
    Proponuję spotkanie u mnie, by mógł Pan zapozpoznać się z dokumentami i
    poznać więcej
    szczegółów. Proszę o telefon na infolinię podaną w ogłoszeniu, aby umówić
    się na spotkanie. Pozdrawiam - Zygmunt Karski."

  • 2. Data: 2005-07-23 12:57:53
    Temat: Re: Nowy bank - inwestycje na 16%
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "miecznik" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Co o tym sądzicie?
    >
    > "Jesteśmy 16-letnią spółką z o.o. założoną w
    [...] ciach bzdury jakies

    Buhahahahaha :-))))))

    marekz

  • 3. Data: 2005-07-23 13:44:08
    Od: trainer <t...@p...org>

    miecznik wrote:
    > Co o tym sądzicie?

    scam

  • 4. Data: 2005-07-23 15:47:36
    Od: "miecznik" <p...@g...pl>

    Ta właśnie rewelacyjna spółka, która nie chce ujawnić dokładnej nazwy
    reklamuje się na pierwszej stronie "Parkietu".
    Od razu wydała mi się podejrzana, gdy kieruje nas po informacje na e-mail:
    n...@g...pl. Jakby byli poważni, to mogliby wykupić własną domenę.
    Chociaż numer bezpłatny 0800 889 994 zrobił na mnie przez chwilę wrażenie.

  • 5. Data: 2005-07-23 17:35:33
    Od: amico_pl <amico_pl-malpa-yahoo.com>

    miecznik wrote:
    > Co o tym sądzicie?
    >
    > "Jesteśmy 16-letnią spółką z o.o. założoną w
    > się na spotkanie. Pozdrawiam - Zygmunt Karski."

    Jak bank to czy ma licencje, chyba nie ;-)
    scam i to prymitywny

  • 6. Data: 2005-07-23 21:45:44
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:42e27d0c$0$1397$f69f905@mamut2.aster.pl>
    autorstwa niejakiego amico_pl wyjaśniam co następuje:

    > Jak bank to czy ma licencje, chyba nie ;-)

    Jaki bank skoro Spółka z o.o.? I co to za kapitał jak na bank?

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 7. Data: 2005-07-23 22:20:15
    Od: scream <n...@p...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Jaki bank skoro Spółka z o.o.? I co to za kapitał jak na bank?

    czy Wy umiecie czytać? wyraźnie jest napisane o planach utworzenia banku
    w ciągu najbliższych 4-5 lat, a nie o tym, że firma jest bankiem

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-07-24 08:02:16
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dbufma$756$1@news.onet.pl> autorstwa
    niejakiego scream wyjaśniam co następuje:

    > czy Wy umiecie czytać? wyraźnie jest napisane o planach utworzenia banku
    > w ciągu najbliższych 4-5 lat, a nie o tym, że firma jest bankiem

    1) "Zajmujemy się udzielaniem kredytów" - porównaj z art. 5 ust. 1 pkt 3
    w zw. z art. 5 ust. 4 pr.bankowego.
    2) "Pozyskane kapitały pożyczamy Firmom na działalność gospodarczą na
    ok. 25-30 % rocznie" - art. 170 ust. 1 pr.bankowego.
    Łańcuszek?

  • 9. Data: 2005-07-24 10:07:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w
    wiadomości news:hlii8je4m5d7$.dlg@olgierd.gov.pl...

> [...]
    > na
    > ok. 25-30 % rocznie" - art. 170 ust. 1 pr.bankowego.

    Pan Zbyszek ze Starogardu kupil Udzial, i juz po roku mogl sie cieszyc
    swoimi 16%-ami odsetek. Pani Janina z Woli Makowieckiej zignorowala
    szanse jaka dal jej los i miesiac pozniej przejechal ja tramwaj,
    jednak do konca nie udowodniono aby mialo to zwiazek z niezakupieniem
    Udzialu. :-)

    marekz