  • 41. Data: 2023-07-05 20:34:15
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lip 2023 o 17:52, Dąbrowski pisze:

    Walutowe konta w Polsce są płatne? -- można wpłacić
    500 i za chwilę (bądź wie) wybrać po 50...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 42. Data: 2023-07-05 20:41:40
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 lip 2023 o 22:47, nadir pisze:

    > Podrabia się albo największe, albo najpopularniejsze nominały.

    W Polsce chętnie podrabiano pięciozłotówki.

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/..s

  • 43. Data: 2023-07-05 20:56:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 4 lip 2023 o 12:17, J.F pisze:

    > wycofają 200-tki?

    Owszem -- wszelkie inne też. ;)
    (bo zniknie płacenie papierem)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 44. Data: 2023-07-06 12:13:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jul 2023 20:41:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W Polsce chętnie podrabiano pięciozłotówki.

    Ostatnio, czy przed wojną?

    bo ostanio moneta 5zl, to dosc skomplikowana jest, i duza,
    wiec materialy drogie. I maszyny drogie, i matryce drogie.

    Ile tego chcesz wyprodukować, aby zarobić? Milion?
    I gdzie to wydać - kioskarzom rozmieniac?

    J.

  • 45. Data: 2023-07-06 12:41:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 6 Jul 2023 12:13:37 +0200, J.F napisał(a):

    > bo ostanio moneta 5zl, to dosc skomplikowana jest, i duza,
    > wiec materialy drogie. I maszyny drogie, i matryce drogie.

    Są tacy, którym - do czasu - się opłacało:
    https://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/9
    7404,wyprodukowal-85-tysiecy-pieciozlotowek.html
    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-podrabiali-pi
    eciozlotowki-wpadli-w-malopolsce,nId,1089868#crp_sta
    te=1

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 46. Data: 2023-07-08 21:20:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2023 o 17:52, Dąbrowski pisze:
> [...]
    > chcieli przyjąć takiego banknotu. Odsyłali mnie do banku ale w sobotę i
    > niedzielę banki w Litwie są nieczynne. W aquaparku w Druskiennikach
    > kasjerka wsuwała banknot do maszyny testującej na różne sposoby i
    > maszyna za każdym razem banknot odrzucała. Banknot oczywiście jest
    > prawdziwy, uczciwie zarobiony w Niemczech. Data na nim 2002. Próbowałem
    > sprzedać banknot w kantorze (w Polsce) ale kantorzysta za taki nominał
    > zaproponował cenę za euro o 20 groszy niższą niż miał na wyświetlaczu z
    > kursami. Za trzy tygodnie będę w Niemczech. Czy tam w sklepach akceptują
    Słowacja? Ale ja tam kiedyś wpisowe na zawody chciałem 200 EURO ZAPŁACIĆ
    i już był problem :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 47. Data: 2023-07-08 21:23:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.07.2023 o 21:53, PiteR pisze:

    > Ciekawe czy ma też obowiązek palić głupa żeby dać
    > czas policji na dojazd.

    Udowodnienie p[rzy jednym banknocie, ze wprowadzający w obieg wiedział,
    ze to podróbka jest mało prawdopodobne. A banknot i tak przepadnie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 48. Data: 2023-07-08 23:34:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ba, sami próbowali "dolary" drukować.
    > Nawet centy drukowali.
    >
    > Ale skoro nie wybrzydzali to po co w jednym papierku?

    No dla zgrywy. Wrażenie na kolegach (i koleżankach) banknot zrobił. :)

    MJ

  • 49. Data: 2023-07-10 15:48:56
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 3 Jul 2023 22:47:28 +0200, użytkownik nadir napisał:

    > Trzecie - najważniejsze, kasjerki same w mniejszym lub większym stopniu
    > uczestniczą w procederze wymiany fałszywych pieniędzy.
    > Nieświadomie, bo przyjmie czasem fałszywy banknot i dalej puści go w
    > obieg nawet o tym nie wiedząc.

    Taka bardzo stara historia, której byłem osobistym świadkiem.

    Oddział Pekao SA w Lublinie koniec lat 70-tych XX wieku.
    Klient w kolejce przede mną wypłaca dolary z konta. Ogląda banknoty, jeden
    100$ oddaje kasjerce: Tego nie przyjmę, bo fałszywy. Kasjerka długo go
    ogląda i stwierdza, że niemożliwe, musi być prawdziwy a innego mu nie
    wypłaci. Klient prosi o przywołanie kierownika. Kierowniczka przychodzi,
    też długo ogląda i też uważa, że banknot jest w porządku, ale decyduje się
    przywołać specjalistę z biura na piętrze. Ten długo ogląda i wreszcie
    stwierdza: "Ma pan rację, fałszywy". Po odejściu specjalisty kierowniczka
    pyta klienta: "Skąd pan wiedział, jak pan rozpoznał?" Odpowiedź klienta:
    "No wie pani, ja już tyle lat w tym zawodzie..." Kierowniczka pyta: W
    jakim zawodzie?" i dostaje odpowiedź; "Chciałaby pani żebym ja tutaj tak
    publicznie się przyznał?" Tym klientem był znany w Chełmie cinkciarz.

  • 50. Data: 2023-07-12 11:12:41
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Ciekawe, w Chorwacji poczta daje bardzo dobre kursy.
    Można także było pobrać gotówkę z okienka przedkładając Visę.

    -----