    From: jureq <j...@n...no>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Date: Mon, 10 Jul 2023 13:48:56 -0000 (UTC)

    W dniu Mon, 3 Jul 2023 22:47:28 +0200, użytkownik nadir napisał:

    > Trzecie - najważniejsze, kasjerki same w mniejszym lub większym stopniu
    > uczestniczą w procederze wymiany fałszywych pieniędzy.
    > Nieświadomie, bo przyjmie czasem fałszywy banknot i dalej puści go w
    > obieg nawet o tym nie wiedząc.

    Taka bardzo stara historia, której byłem osobistym świadkiem.

    Oddział Pekao SA w Lublinie koniec lat 70-tych XX wieku.
    Klient w kolejce przede mną wypłaca dolary z konta. Ogląda banknoty, jeden
    100$ oddaje kasjerce: Tego nie przyjmę, bo fałszywy. Kasjerka długo go
    ogląda i stwierdza, że niemożliwe, musi być prawdziwy a innego mu nie
    wypłaci. Klient prosi o przywołanie kierownika. Kierowniczka przychodzi,
    też długo ogląda i też uważa, że banknot jest w porządku, ale decyduje się
    przywołać specjalistę z biura na piętrze. Ten długo ogląda i wreszcie
    stwierdza: "Ma pan rację, fałszywy". Po odejściu specjalisty kierowniczka
    pyta klienta: "Skąd pan wiedział, jak pan rozpoznał?" Odpowiedź klienta:
    "No wie pani, ja już tyle lat w tym zawodzie..." Kierowniczka pyta: W
    jakim zawodzie?" i dostaje odpowiedź; "Chciałaby pani żebym ja tutaj tak
    publicznie się przyznał?" Tym klientem był znany w Chełmie cinkciarz.