  • 1. Data: 2023-06-27 21:19:46
    Temat: Milek i Google Pay
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Już działa - można dodać karty
    a jeszcze kilka dni temu usiłowałem dodać bezskutecznie
    aż czynnik białkowy mnie poinformował ze niestety tylko HCE

    No to zapłaciłem tym blikiem 5 razy żeby dostać marne 25 zeta ;)
    a teraz karciocha już w portfelu gugla

    Pozdro

  • 2. Data: 2023-06-28 02:11:04
    Temat: Re: Milek i Google Pay
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 27 cze 2023 o 21:19, Waldek pisze:

    > No to zapłaciłem tym blikiem 5 razy żeby dostać marne 25 zeta ;)

    Kto daje 25 pln i za co? -- Millek? Jak?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'

  • 3. Data: 2023-06-28 09:48:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 02:11:06 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Kto daje 25 pln i za co? -- Millek? Jak?

    Może chodzi o większy % na KO.
    Ja w tym celu zamawiam debetówkę (przychodzi po ok. tygodniu), płacę 5 razy a potem
    dzwonię (u milka krótko się czeka, to nie mbąk) żeby zrezygnować (w ST się nie da, po
    zastrzeżeniu przyślą nową).

    A VW sobie założyłeś? Teraz dają 50zł.
    Przysłali SMS o promocji 3 dni przed końcem (trwa 30.V-30.VI),
    pewnie nikt nie skorzystał, bo aż tyyyylu mają klientów w detalu ;>

  • 4. Data: 2023-06-28 10:11:24
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 09:48:59 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ja w tym celu zamawiam debetówkę (przychodzi po ok. tygodniu), płacę 5 razy a potem
    dzwonię (u milka krótko się czeka, to nie mbąk) żeby zrezygnować (w ST się nie da, po
    zastrzeżeniu przyślą nową).

    Dziwne w aplikacji na telefon jest opcja zastrzeż kartę i powód rezygnacja z karty.
    Raczej nie powinni przysyłać nowej.
    Mille ma w ofercie darmowe karty HCE VISA i Mastercard. Można rezygnować i występować
    o nową kiedy się chce bez zaśmiecania środowiska kolejnym kawałkiem plastiku.

    MK

  • 5. Data: 2023-06-28 10:33:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 10:11:26 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    występować o nową kiedy się chce bez zaśmiecania środowiska kolejnym kawałkiem

    Nie zaśmiecam, jest w kolekcji, "millenium 360" w wersji MC jeszcze nie miałem.
    HCE - trzeba mieć urządzenie.
    google pay się obraziło na mój tablet, a kilka promocji tak zrobił.
    milek "własne hce" w opcjach jeszcze jest, ale unikam apki milka, bo mają płatny
    blik.
    Jako że weszło GP to zaraz to HCE umrze, jak w santim.

    Hmm, w ST zajrzę, może dodali "rezygnację z karty", teraz to był pierwszy raz po
    kilku latach (ale nadal nie potrafią zrobić, bym miał poprzedni alias - rok już
    "naprawiają") gdy tego potrzebowałem - no dobra, drugi.
    Ale że łatwo się do nich dodzwonić to nie szukałem alternatywy.

  • 6. Data: 2023-06-28 10:41:55
    Od: Waldek <m...@n...to>

    > Kto daje 25 pln i za co? -- Millek? Jak?

    Dostałem mesg ze jak zapłacę kartą->blikiem 5x na łącznie min 100zeta
    dostane wiśnie w postaci 25 zeta.
    No to zapłaciłem i czekam... ;)

    Wcześniej bezskutecznie próbowałem dodać kartę do Gugla
    bo gdzies pisali ze juz mozna, ale chyba bylo mozna tylko dla firm

  • 7. Data: 2023-06-28 12:54:59
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 10:33:37 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
> [...]
    > milek "własne hce" w opcjach jeszcze jest, ale unikam apki milka, bo mają płatny

    W jakim sensie ten Blik jest płatny? Mam stare konto internetowe i jeszcze z żadnymi
    opłatami sie nie spotkałem. Jedyna opłata jest za kartę debetową z wyłączeniem HCE.

    > Jako że weszło GP to zaraz to HCE umrze, jak w santim.

    HCE było od początku skazane na porażkę, a to ze względu na możliwość na konieczność
    używania do płatności aplikacji i do tego tylko na jednym systemie. Ciekawe jak sobie
    poradzi zblizeniowy Blik, bo to także takie HCE.

> [...]
    "naprawiają") gdy tego potrzebowałem - no dobra, drugi.
    > Ale że łatwo się do nich dodzwonić to nie szukałem alternatywy.

    W systemie webowy tez jest "rezygnacja z karty". Ja wole kilka klików niż telefon,
    zwłaszcza, że w wielu miejscach trzeba się teraz przebijać przez bota i pozostawiać
    swoje dane biomertyczne.

    MK

  • 8. Data: 2023-06-28 13:49:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 12:55:01 UTC+2 Mac Ka napisał(a):
    > W jakim sensie ten Blik jest płatny? Mam stare konto internetowe i jeszcze z
    żadnymi opłatami sie nie spotkałem. Jedyna opłata jest za kartę debetową z
    wyłączeniem HCE.

    Blik płatny tylko z tym najnowszym, obecnie w ofercie, ROR zwanym "millennium 360"
    (nie mylić z poprzednio
    oferowanym typem ROR "konto 360").
    milek to pierwszy - i póki co chyba jedyny - bank, w którym blik może być płatny.

> [...]
    Ciekawe jak sobie poradzi zblizeniowy Blik, bo to także takie HCE.

    Dlaczego skazane na porażkę?
    Ogólnie to ile masz systemów na komóry?
    Aż 2 - w tym android 90%, lepiej niż winda, jakoś na komputerach apple lepiej sobie
    radzi
    (albo może, bo to dane z przeglądarek chyba, jak ktoś ma windę to już woli wziąć
    komórę do przeglądania,
    a jak ktoś ma ajfona to pewnie i maca ma na biurku czy laptopa).
    A po płacenia zawsze trzeba aplikacji - czy będzie to apka banku czy "portfel google"
    - co za różnica?
    No ew. w "portfelu" można sobie kartę wybrać - ale żeby tak było, trzeba dwa razy
    przykładać.

    gógiel po prostu zamordował konkurencję HCE - choć póki co skarbonka i żubr się nie
    dają, a akurat
    znam firmę, która im robiła HCE.
    Inna sprawa, że "zbliżeniowy blik" (a tak naprawdę MC) spadł HCE jak z nieba - ale
    tylko w PL.
    Choć to akurat nie problem - hardware takie samo, to nie apple pay.

    I ogólnie zawsze (no prawie - skarbonka oczywiście musiała być gorsza) HCE miało
    lepszą ofertę,
    bo pozwalało na bezpłatne "wirtualne" karty - a GP wymaga plastiku, lub, w
    ostateczności,
    ścisłej współpracy z apką banku, żeby móc podać dane karty "wirtualnej dla google
    pay",
    jak np. w mbąku.
    Hmm, choć może nie aż tak ścisłej - ostatnio udało się na ajfonie dodać nowo
    zamówione debetówki
    mbąkowe w ten sposób, że w apce mbąka pokazało numerki - i ręcznie je przeklepałem do
    apple pay.
    Ciekawe, czy w ST też by się dało te numerki podejrzeć.

> [...]
    zwłaszcza, że w wielu miejscach trzeba się teraz przebijać przez bota i pozostawiać

    No to chyba mamy inne ST, bo w moim jest tylko do wyboru:
    - karta zgubiona
    - karta skradziona
    - nieautoryzowane użycie karty
    a już miałem pdziękować za hinta do przetestowania przy najbliższej potrzebie.

    Chyba że trzeba gdzie indziej szukać niż w karty/szczegóły/zastrzeż kartę.

    Całe szczęście że dodzwonienie się do milka jest bezproblemowe.
    Choć dziś jeszcze szybciej udało się dodzwaniać do francuza.

  • 9. Data: 2023-06-28 19:19:36
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 13:49:40 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Chyba że trzeba gdzie indziej szukać niż w karty/szczegóły/zastrzeż kartę.

    Spróbuj Moje finanse -> Zastrzeganie karty -> Zastrzeż
    ale właśnie zauważyłem, że rezygnację z karty mam tylko przy karcie VISA, przy
    Mastercard nie ma takiej opcji.

    MK

  • 10. Data: 2023-06-28 21:34:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 28 czerwca 2023 o 19:19:39 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

> [...]
    > >
    > Spróbuj Moje finanse -> Zastrzeganie karty -> Zastrzeż
    > ale właśnie zauważyłem, że rezygnację z karty mam tylko przy karcie VISA, przy

    To pewnie zależy od jeszcze niższego/drobniejszego podtypu karty - u mnie zarówno
    visa jak i mc, oba do "konta 360", mają tylko 3 opcje powyżej.
    Co też oznacza, że trzeba sprawdzić, jak jest z MC do "millennium 360" (visy nie
    biorę pod uwagę bo nie da się zamówić przez net, tylko oddział).