  • 1. Data: 2023-07-03 17:52:19
    Temat: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl>

    No właśnie. Gdzie można zapłacić banknotem 500 euro? W weekend w Litwie
    mi się nie udało. W żadnym sklepie (Maxima, Iki, Aibe, Norfa. Lidl) nie
    chcieli przyjąć takiego banknotu. Odsyłali mnie do banku ale w sobotę i
    niedzielę banki w Litwie są nieczynne. W aquaparku w Druskiennikach
    kasjerka wsuwała banknot do maszyny testującej na różne sposoby i
    maszyna za każdym razem banknot odrzucała. Banknot oczywiście jest
    prawdziwy, uczciwie zarobiony w Niemczech. Data na nim 2002. Próbowałem
    sprzedać banknot w kantorze (w Polsce) ale kantorzysta za taki nominał
    zaproponował cenę za euro o 20 groszy niższą niż miał na wyświetlaczu z
    kursami. Za trzy tygodnie będę w Niemczech. Czy tam w sklepach akceptują
    zapłatę takim nominałem?

  • 2. Data: 2023-07-03 18:39:25
    Temat: Re: Gdzie wydać 500 euro?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jul 2023 17:52:19 +0200, Dąbrowski wrote:
> [...]
    > kasjerka wsuwała banknot do maszyny testującej na różne sposoby i
    > maszyna za każdym razem banknot odrzucała.

    Ciekawe ... maszynka powinna potwierdzic.
    Albo jakis update oprogramowania, albo 500 to ona nigdy nie widziała.

    > Banknot oczywiście jest
    > prawdziwy, uczciwie zarobiony w Niemczech.

    Ze uczciwie zarobiony, to nie znaczy, ze prawdziwy :-)

> [...]
    > zaproponował cenę za euro o 20 groszy niższą niż miał na wyświetlaczu z
    > kursami. Za trzy tygodnie będę w Niemczech. Czy tam w sklepach akceptują

    Chyba juz nie.
    W banku niemieckim rozmienic?

    W NBP?
    W banku polskim na konto dewizowe wpłacic?

    P.S. A tu kolejna ciekawostka - dunska korona znika z obiegu:
    https://strefabiznesu.pl/banki-nie-skupuja-tej-walut
    y-ekspert-to-decyzje-bankow-komercyjnych-jest-to-pro
    blem-dosc-rzadko-spotykany-wideo/ar/c3-17571743

    J.

  • 3. Data: 2023-07-03 18:46:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:u7uqnp$60v$1$Dab60@news.chmurka.net>
    user Dąbrowski pisze tak:

    > No właśnie. Gdzie można zapłacić banknotem 500 euro?

    bo to banknot gangsterów i beżowych studentów z Dubaju.

> [...]
    > miał na wyświetlaczu z kursami. Za trzy tygodnie będę w Niemczech.
    > Czy tam w sklepach akceptują zapłatę takim nominałem?

    wpłacić z powrotem do niemieckiego banku ;)
    albo w Polsce do Alior Kantoru jest darmowy.
    w banku w Polsce np PKO nie mogą odmówić kupna.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 4. Data: 2023-07-03 19:05:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 03.07.2023 o 18:46, PiteR pisze:

    > wpłacić z powrotem do niemieckiego banku ;)
    > albo w Polsce do Alior Kantoru jest darmowy.
    > w banku w Polsce np PKO nie mogą odmówić kupna.

    Wystarczy, że pani kasjerka w okienku PKO powie, że na jej nos banknot
    jest fałszywy to nikt, nawet przełożony, nie zmusi jej do kupna takiego
    banknotu. Nominały 500 eurasów, są wycofywane z obiegu bo są często
    podrabianie, od 2024 mają zniknąć całkowicie.

  • 5. Data: 2023-07-03 19:53:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 3 Jul 2023 19:05:04 +0200, nadir wrote:

    > Wystarczy, że pani kasjerka w okienku PKO powie, że na jej nos banknot
    > jest fałszywy to nikt, nawet przełożony, nie zmusi jej do kupna takiego
    > banknotu.

    Nie wiem czy tak może.
    Jesli uważa, ze jest fałszywy, to chyba ma obowiązek zatrzymać i
    powiadomic organy scigania.

    Ale moze może powiedziec, ze nie jest wystarczająco pewna, czy jest
    prawdziwy :-)

    > Nominały 500 eurasów, są wycofywane z obiegu bo są często
    > podrabianie, od 2024 mają zniknąć całkowicie.

    A nie dlatego, ze to "banknot przestępców i terrorystów" ?

    J.

  • 6. Data: 2023-07-03 20:32:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Uczciwie zarobiłeś w Niemczech" gotówką 500 euro w banknocie?
    To się Niemiec śmiać musiał ;>
    Czy bankomaty w DE takie dają (w PL citkowe max 50-tki, większe nominały są za duże)?
    Czy w banku wypłacili? Może w 2002 albo 2012?
    Trza było brać ten kurs -20gr.
    W DE też będzie ciężko takim "bin ladenem" zapłacić.
    Bank powinien przyjąć, jak masz tam konto.
    Ciekawe czy w aliorze by przyjęli...
    O ile naprawdę nie jest fałszywy.
    Może na drukarce laserowej robiony?
    Ale pociesz się tym, że w PL Sobieskim też prawie nigdzie nie zapłacisz - a na skargę
    do glapcia możesz.
    Teraz łatwiej, bo może znów będzie go można złapać w Sopocie ;P

  • 7. Data: 2023-07-03 20:33:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 18:42:05 UTC+2 PiteR napisał(a):

    > w banku w Polsce np PKO nie mogą odmówić kupna.

    Ale czy muszą dać dobry kurs?
    Może mogą dać jeszcze gorszy niż ten, co normalnie mają fatalny.

  • 8. Data: 2023-07-03 20:34:41
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 17:52:21 UTC+2 Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    > zaproponował cenę za euro o 20 groszy niższą niż miał na wyświetlaczu z
    > kursami. Za trzy tygodnie będę w Niemczech. Czy tam w sklepach akceptują

    Jak masz konto w Citi to możesz spróbował wpłacić we wpłatomacie i wypłacić w
    niższych nominałach.

    MK

  • 9. Data: 2023-07-03 20:37:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 3 lipca 2023 o 20:34:43 UTC+2 Mac Ka napisał(a):

    > Jak masz konto w Citi to możesz spróbował wpłacić we wpłatomacie i wypłacić w
    niższych nominałach.

    Może nie wleźć.
    Wypłaca max. 50-tki.
    Choć szczeliny chyba różne...

    Aha, jeszcze trzeba być tam, gdzie wpłato/bankomat.

  • 10. Data: 2023-07-03 20:57:40
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 03.07.2023 o 17:52, Dąbrowski pisze:
    > No właśnie. Gdzie można zapłacić banknotem 500 euro?

    Jak śląsk to chętnie wymienię na dowolne inne nominały. ;)