  • 1. Data: 2008-03-11 07:38:41
    Temat: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    Witam!

    Problem mam nastepujacy. Chce jakos sensownie zdeponowac kase na okres ok
    10-15 lat. Zalozenie jest takie, ze zaczynam praktycznie od 0 i miesiecznie
    dorzucam 500-1000zl. Dobrze by bylo, gdyby w miare prosto dalo sie
    awaryjnie wyciagnac zgromadzony kapital + odsetki.
    Co polecacie? Jakies lokaty, konta oszczednosciowe, fundusze?

    --
    Tomek

  • 2. Data: 2008-03-11 07:56:56
    Temat: Re: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dalo sie awaryjnie wyciagnac zgromadzony kapital + odsetki.
    > Co polecacie? Jakies lokaty, konta oszczednosciowe, fundusze?

    Na początek załóż jakieś konto lokacyjne (mBank, Toyota bank itp.)
    A jak już coś uzbierasz, to wtedy część kasy zacznij lokować w fundusze -
    dywersyfikując.

  • 3. Data: 2008-03-11 08:08:29
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A jak już coś uzbierasz, to wtedy część kasy zacznij lokować w fundusze -
    > dywersyfikując.

    jakie fundusze? Akcji? Teraz chyba nie bardzo... A pieniezne czy obligacji -
    zysk mniejszy niz na eMAX+.
    Co sadzicie o Toyota Bank i innych takich dziwnych bankach? Jest to w miare
    pewne? Tzn czy sie chlopaki nie zwina za pare lat a ja zostane na lodzie?

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2008-03-11 08:12:38
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Tomek pisze:

    > jakie fundusze? Akcji? Teraz chyba nie bardzo... A pieniezne czy obligacji -
    > zysk mniejszy niz na eMAX+.

    A skad znasz przyszle dochody funduszy pienieznych ?
    Porownywanie dochodu sprzed 12 miesiecy do emax+ ktory da jakies dtam
    dochody kiedys to nienajlepszy pomysl.

  • 5. Data: 2008-03-11 08:18:23
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Porownywanie dochodu sprzed 12 miesiecy do emax+ ktory da jakies dtam
    > dochody kiedys to nienajlepszy pomysl.

    ale daje jakis obraz. A fundusze te sa dosc stabilne i niewiele sie zmienia
    jesli chodzi o zyski. eMAX tez ma zmienne procentowanie. Sory za lamerskie
    stwierdzenia, ale ta dzialka to sie nigdy nie zajmowalem, stad moge czasami
    pisac glupoty :)

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2008-03-11 08:42:20
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    > jakie fundusze? Akcji? Teraz chyba nie bardzo...

    Akcji też. Ale nie warto tam całej kasy wkłądać, a dywersyfikować. W co to
    już od Ciebie zależy
    Inwestując systematycznie w długim terminie, także niwelujesz ryzyko strat.

    > A pieniezne czy obligacji - zysk mniejszy niz na eMAX+.

    Teraz mniejszy, więc możesz wybrać konto lokacyjne.

    > Co sadzicie o Toyota Bank i innych takich dziwnych bankach? Jest to w
    > miare pewne? Tzn czy sie chlopaki nie zwina za pare lat a ja zostane na
    > lodzie?

    Jest tak samo pewne jak każdy inny bank mający gwarancję bankowym funduszu
    gwarncyjnym.

  • 7. Data: 2008-03-11 11:55:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kupić kawalerke w dobrym punkcie na kredyt, wynająć, spłacać raty.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-03-11 11:57:26
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Kupić kawalerke w dobrym punkcie na kredyt, wynająć, spłacać raty.
    > JaC

    Wynajem nie jest tak dochodowy jak lokata.
    Zyska, jeśli wartość nieruchomości wzrośnie.

  • 9. Data: 2008-03-11 12:07:18
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > Kupić kawalerke w dobrym punkcie na kredyt, wynająć, spłacać raty.

    :)
    Rozwiazanie ma byc "bezobslugowe". A caly problem wzial sie stad, ze splacam
    juz kredyt hipoteczny, ale chce go splacic wczesniej. Dlatego pomysl z
    odkladaniem co miesiac ciut wiecej niz wynosi rata. I kwestia jak ta kase
    sensownie wykorzystac. Inwestowanie jej w kolejny kredyt odpada.

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2008-03-11 12:20:40
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

> [...]
    > dalo sie awaryjnie wyciagnac zgromadzony kapital + odsetki.
    > Co polecacie? Jakies lokaty, konta oszczednosciowe, fundusze?

    Polecam fundusze inwestycyjne, fundusze akcji ewentualnie fundusze
    hybrydowe:
    http://finanse.netwaluta.pl/funduszeinwestycyjne/

    Sam inwestuję poprzez Supermarket funduszy Inwestycyjnych mBanku:
    http://finanse.netwaluta.pl/mbank/fundusze.html

    Fundusze akcyjne są ryzykowne przy inwestowaniu w krótszym okresie, jeśli
    jednak zamierzasz inwestować przez 10-15 lat to ryzyko cię nie dotyczy.

    Nie wrzucaj wszystkiego w jeden fundusz akcji, wpłacaj sobie np. na 5
    różnych. Możesz w każdej chwili dopłacać dowolne sumy do każdego z funduszy.
    W każdej chwili będziesz mógł wypłacić zgromadzone środki. Oprocentowanie w
    okresie kilku lat wielokrotnie przewyższy oprocentowanie lokat i kont
    oszczędnościowych.

    --
    Patryk