  • 11. Data: 2008-03-11 14:01:37
    Temat: Re: Gdzie lokowac stale wplywy?
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Tomek" napisał:
    > A caly problem wzial sie stad, ze splacam juz kredyt hipoteczny, ale chce
    > go splacic wczesniej. Dlatego pomysl z odkladaniem co miesiac ciut wiecej
    > niz wynosi rata.

    A wpłacanie wyższych rat (większa część kapitałowa) nie wchodzi w grę?
    Automatycznie maleje Ci kwota, od której naliczają odsetki...
    Nie masz takiej możliwości?

  • 12. Data: 2008-03-11 14:48:12
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    > A wpłacanie wyższych rat (większa część kapitałowa) nie wchodzi w grę?

    mozliwosc taka jest, tylko nie wiem czy sie oplaca. Kredyt w CHF, jesli
    zlotowka tragicznie nie bedzie slabnac, oprocentowanie jest takie, ze
    trzymajac kase z kredytu na lokacie mozna jeszcze zarobic.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2008-03-11 14:56:37
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Lokata nie jest w ogóle dochodowa, jedynie co najwyzej wyrównuje inflacje.
    JaC

    -----

  • 14. Data: 2008-03-11 14:57:38
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    P.....lisz niestety.
    JaC

    -----

    > Fundusze akcyjne są ryzykowne przy inwestowaniu w krótszym okresie, jeśli jednak
    zamierzasz inwestować przez 10-15 lat
    to ryzyko cię nie dotyczy.

  • 15. Data: 2008-03-11 15:12:03
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Lokata nie jest w ogóle dochodowa, jedynie co najwyzej wyrównuje inflacje.

    jeszcze gorzej jest z najmem
    do tej pory sytuację ratował duży wzrost cen nieruchomości
    ostatnio ciut ceny najmu wzrosły
    ale dalszej perspektywie ciężko przewidzieć co da większy zysk
    może się okazać, że okazyjny zakup mieszkania za rok czy dwa i wypuszczenie
    pod wynajem rzeczywiście da zarobić więcej niż lokata ... w dłuższej
    perspektywie

  • 16. Data: 2008-03-11 17:25:37
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    "Tomek" napisał:
    > mozliwosc taka jest, tylko nie wiem czy sie oplaca. Kredyt w CHF, jesli
    > zlotowka tragicznie nie bedzie slabnac, oprocentowanie jest takie, ze
    > trzymajac kase z kredytu na lokacie mozna jeszcze zarobic.

    Wydaje mi się, że jednak sie opłaca.
    Ile tych złociszy uzyskasz z lokaty, biorąc w dodatku pod uwagę podatek od
    nich?
    Ja każdy extra grosz wrzucam na kredyt - z założenia dwudziestoletni kredyt
    zamierzm skończyć spłacać w tym roku, po niespełna 7 latach spłacania. Po
    każdej wpłacie "przeliczano" mi kredyt na krótszy okres...
    Nawet jeśli rzeczywiście miałbym parę złotych "zarobić" na lokatach, to
    większa jest radość z zakończenia kredytu :)

  • 17. Data: 2008-03-11 17:29:25
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    BTW który bank i jak to technicznie wygląda?
    Bo nie wszystkie banki ułatwiają zycie kredytobiorcom przy nadpłatach.
    JaC

    -----

    > Ja każdy extra grosz wrzucam na kredyt - z założenia dwudziestoletni kredyt
    zamierzam skończyć spłacać w tym roku, po
    niespełna 7 latach spłacania.

  • 18. Data: 2008-03-11 17:47:51
    Od: "Beer" <b...@n...gazecie.pl>

    " 666" napisał:
    > BTW który bank i jak to technicznie wygląda?
    > Bo nie wszystkie banki ułatwiają zycie kredytobiorcom przy nadpłatach.
    > JaC

    Millenium
    Na początku był okres, w którym nadpłata wiązała się z jakąś prowizją. Nie
    pamiętam ile - ale chyba 3 lata trwał.
    Teraz mogę dorzucać spokojnie co miesiąc... (nie wiem, czy można częściej -
    ale i tak nie miałbym tak często kasy :-) )

  • 19. Data: 2008-03-11 18:08:02
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    No dobrze, ale chodzi o to CO nadpłacasz.
    Kapitał, ostatnie raty od końca, czy jeszcze inaczej?
    Jakas papierologia przy tym jest?
    JaC

    -----

  • 20. Data: 2008-03-11 19:16:09