  • 1. Data: 2007-11-25 11:40:56
    Temat: Fuzje banków ogólnie
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@...stopce.pl>

    Fuzje banków nie ważne jakich, kupowanie oddziałów, marek i zmienianie logo
    jest bez sensu. Przykładowo jesli włascicielem banku X jest ktoś, i nagle
    chce qpuje bank Y to na grzyba łączyć te banki i robić X+Y i jeszcze
    zmieniać nazwę czasem na Z ?

    Jeden przedsiębiorca może przecież prowadzić tyle biznesów ile chce... i
    pod marką X mieć jakąś tam ofertę, pod marką Y inną ofertę i klient
    decyduje, która oferta mu pasuje.
    Dodatkowo w ramach "własnych" biznesów robić ułatwienia klientom np.
    wspólne bankomaty, bezprowizyjne wpłaty i inne.

    Chyba tak jest w BRE.
    Są w zasadzie 3 banki każdy nastawiony na inną grupę klientów.

    Ciekawe, bo fuzji jeszcze przed nami może być kilka. Nie znam struktur kto
    jest włascicielem jakiego banku, ale np. ING może się łączyć, BZ WBK ma
    szansę i jeszcze klika innych...
    Polbank chyba nigdy z nikim się nie połączy.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa/Ursynow
    kontakt: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-11-25 14:54:31
    Temat: Re: Fuzje banków ogólnie
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Fuzje banków nie ważne jakich, kupowanie oddziałów, marek i zmienianie
    > logo
    > jest bez sensu. Przykładowo jesli włascicielem

    Liczy się efekt skali, mniejsze koszty (np. mniej central). Od strony
    właścicieli ma to pewnie sens.

    Darek

  • 3. Data: 2007-11-25 18:19:17
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Liczy się efekt skali, mniejsze koszty (np. mniej central). Od strony
    > właścicieli ma to pewnie sens.

    To wystepuje chyba tylko na papierze, bo z tego co zauważyłem koryt powstaje
    coraz więcej.

    /*-+

  • 4. Data: 2007-11-25 20:13:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Lis, 19:19, "*piotr'ek*" <p...@g...pl> wrote:

    > To wystepuje chyba tylko na papierze, bo z tego co zauważyłem koryt powstaje
    > coraz więcej.

    Koncentracja kapitalu.
    mozliwosc kredytowania wiekszych inwestycji
    Wieksze wplywanie na polityke lokalna decyzjami inwestycyjnymi.

  • 5. Data: 2007-11-27 17:16:12
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: <0993e7fa-6435-4bb8-b5a0-

    >Koncentracja kapitalu.
    >mozliwosc kredytowania wiekszych inwestycji
    >Wieksze wplywanie na polityke lokalna decyzjami inwestycyjnymi.

    To ostatnie chyba trochę mitologizowane.

    Dodałbym zyski
    -za "używanie" nowej nazwy (patrz Orange vs Idea)
    -z działaności kupionych banków/oddziałów
    I nie dające się policzyć "wzrost" znaczenia firmy na rynku oraz
    satysfakcja z tego.

    Arek

  • 6. Data: 2007-11-27 17:16:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 18:16, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
    > krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: <0993e7fa-6435-4bb8-b5a0-

    > To ostatnie chyba trochę mitologizowane.

    Banki decyduja, gdzie inwestowac pieniadze swoich klientow.
    Jesli w kraju pochodzenia, to w kraju pochodzenia. Jesli za granica -
    to zagranica. Jak w stocznie - to w stocznie....

    Jesli Lepper chce pozyczyc na kampanie - to dzis nie dostanie (zreszta
    slusznie, ale nie tylko Lepper prowadzi kampanie za pozyczone - i
    swoja droga ciekawe, jakie warunki kredytowania ma taka kampania dla
    roznych ugrupowan? Wszyscy takie same? odgornie ustalone?)

  • 7. Data: 2007-11-27 18:40:50
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: <4cb9350b-9a64-4b8d-a8a6-

    >Banki decyduja, gdzie inwestowac pieniadze swoich klientow.
    >Jesli w kraju pochodzenia, to w kraju pochodzenia. Jesli za granica -
    >to zagranica. Jak w stocznie - to w stocznie....

    Teoretycznie możliwe. Ale chciałbym poznać chociaż jeden konkretny
    przypadek: firma X idzie do banku A a firma Y do banku B - odmowy kredytów.
    Teraz X idzie do B a Y do A, obie otrzymują kredyty na zbliżonych
    warunkach, takich samych jakich odmówiły im banki przy poprzednim podejściu.
    Po latach okazuje się, że ma problemów ze spłatą, firmy i banki zrobiły
    dobry interes.
    Założenie dodatkowe: banki A i B mają większościowy kapitał pochądzący
    z różnych państw, w szczególności jeden może mieć wiekszość kapitału
    polskiego.
    Wtedy uwierzę.

    Arek

  • 8. Data: 2007-11-27 20:41:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Lis, 19:40, "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote:
> [...]
    > Założenie dodatkowe: banki A i B mają większościowy kapitał pochądzący
    > z różnych państw, w szczególności jeden może mieć wiekszość kapitału

    Ludlum na ten temat duzo pisze ;)

    A na powazne, wyciales cala czesc o finansowaniu partii politycznych,
    z jednym konkretnym przykladem.
    Naprawde ciekawe, czy rozne ugrupowania dostaja w tym samym banku taka
    sama oferte na kredyt zwiazany z kampania wyborcza?

  • 9. Data: 2007-11-28 23:20:46
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    krzysztofsf napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ludlum na ten temat duzo pisze ;)

    Swojego czasu jakoś mnie nie urzekł...

    >A na powazne, wyciales cala czesc o finansowaniu partii politycznych,
    >z jednym konkretnym przykladem.

    Czy ja wiem? nie mam znajomych u Leppera. W innych partiach na takich
    stanowiskach (kasa, kampanie) też nie.

    >Naprawde ciekawe, czy rozne ugrupowania dostaja w tym samym banku taka
    >sama oferte na kredyt zwiazany z kampania wyborcza?

    Raczej różną ofertę - banki pewnie szacują ryzyko uwzględniając np.
    sondaże. Są dotacje od państwa chyba już od 3% poparcia w wyborach.
    Im wiecej tym więcej kasy partia bedzie miała na spłatę kredytu - bank
    mniej ryzykuje.
    Banki popierają rózne partie? Można pożyczyć trochę tu, trochę tam,
    nie wszystko w jednym.

    To temat bardziej na pl.soc.polityka ale tam jakby mniej kulturalnie...

    Arek