  • 11. Data: 2004-02-23 09:50:17
    Temat: Re: Fundusze Inwestycyjne - kilka pytan...
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > pozniesc...
    >
    > Mylisz sie.
    > Np. takie zdanie:
    > "3. Stawka opłaty manipulacyjnej ustalana jest przez Towarzystwo i nie
    może
    > przekroczyć 5,5% środków wpłacanych przez Uczestnika Funduszu na nabycie
    > Jednostek
    > Uczestnictwa."
    >
    > To nie zanczy, ze placisz 5,5 %, ale ze maksymalnie na tyle towarzystwo
    > moze taka oplate ustalic. Obecnie dla nabywajacych w mB/Multi jest ona
    > ustalona na 0%.

    No dobra ;-)) Faktycznie tak pisza, brak umiejetnosci czytania ze
    zrozumieniem sie u mnie objawil ;-))

    A w takim razie, to na czym fundusze zarabiaja? Skoro w Inteligo trzeba
    placic jakas prowizje to moge zrozumiec ze ta prowizje zabiera fundusz (w
    przypadku Inteligo sa to fundusze POKO bodajze), to w takim razie kto ma
    zysk na tym, ze na stronach mBanku wszystkie operacje na fuduszach sa za
    free?

    pzdr,
    michal

  • 12. Data: 2004-02-23 09:55:21
    Temat: Re: Fundusze Inwestycyjne - kilka pytan... [kto zarabia]
    Od: "GARDU" <g...@W...interiaATUKROPKE.pl>

    Użytkownik "michał" <S...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypadku Inteligo sa to fundusze POKO bodajze), to w takim razie kto ma
    > zysk na tym, ze na stronach mBanku wszystkie operacje na fuduszach sa za

    fundusze zarabiaja na wycenie - koszt jednostki uczestnictwa uwzglednia juz
    potracenia dla funduszu. banki posredniczace zazwyczaj dostawiaja prowizje
    za obsluge, a mbank podpisal umowy z wieloma funduszami i liczac na niski
    koszt obslugi i duzy obrot od funduszu bierze jakies tam grosze, co
    globalnie daje duza kwote, z zysku funduszu.
    mbank szczesliwy, bo zarabia - fundusze, bo maja kapital do obracania

  • 13. Data: 2004-02-23 10:09:30
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > A w takim razie, to na czym fundusze zarabiaja?

    Jest jeszcze oplata za zarzadzanie. Jest ona dla inwestujacych
    w pewien spsob przezroczysta, wycena jednostek
    uczestnictwa jest automatycznie pomniejszana o te kwote.

> [...]
    > przypadku Inteligo sa to fundusze POKO bodajze), to w takim razie kto ma
    > zysk na tym, ze na stronach mBanku wszystkie operacje na fuduszach sa za

    Prowizja za nabycie najczesniej i tak nie trafia do funduszu tylko zostaje w
    biurze maklerskim/banku.
    Wiec tu rezygnacja byla prosta. Zauwaz, ze fundusze, ktore maja
    wlasna duza siec sprzedazy (np. PKO-CS, Pekao Pioneer, ING)
    nie sa dostepne w mB/Multi i raczej nie beda. Bo tam oplata czesto
    zostaje w "rodzinie". Tak jest w wymienionym przez Ciebie PKO-CS i Inteligo.

    mB/Multi zarabia na tym, ze czesc oplaty za zarzadzanie fundusz przekazuje
    do banku.

    No i jest to duza promocja dla banku i funduszu.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 14. Data: 2004-02-23 10:14:52
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    michał <S...@g...pl> napisał(a):

    > A w takim razie, to na czym fundusze zarabiaja?

    1) na prowizjach pobieranych przy zakupie jednostek (moze z nich oczywiscie
    zrezygnowac np. organizujac promocje)
    2) na prowizjach za zarzadzanie funduszem ktora jest pobierana od wartosci
    aktywow.

    > to w takim razie kto ma
    > zysk na tym, ze na stronach mBanku wszystkie operacje na fuduszach sa za
    > free?

    Fundusz odpala mBankowi czesc prowizji z punktu 2.
    --
    Franz

  • 15. Data: 2004-02-23 10:14:55
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > Mam kilka pytan odnoscie funduszy inwestycyjnych i jezeli ktos moglby mi
    na
    > nie odpowiedziec bylbym bardz zobowiazany. Oto te pytanka:

    Jeszcze jedno pytanie - czy wartosc jednej jednostki uczestnictwa (w jednym
    funduszu wynosi np 10zl, w innym 600zl) ma jakies zasadnicze znaczenie?

    pzdr,
    michal

  • 16. Data: 2004-02-23 10:17:01
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > Jeszcze jedno pytanie - czy wartosc jednej jednostki uczestnictwa (w
    jednym
    > funduszu wynosi np 10zl, w innym 600zl) ma jakies zasadnicze znaczenie?

    Praktycznie zadne.

    Bo mozesz kupowac i sprzedawac ulamki jednostek.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 17. Data: 2004-02-23 10:23:09
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > Jest jeszcze oplata za zarzadzanie. Jest ona dla inwestujacych
    > w pewien spsob przezroczysta, wycena jednostek
    > uczestnictwa jest automatycznie pomniejszana o te kwote.

    sa to te: Koszty zarządzania - 1,50% tak?

    pzdr,
    michal

  • 18. Data: 2004-02-23 10:24:46
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Ryszard <r...@p...com.pl_USUN_TO> napisał(a):

    > 1) czy przy konwersji z ca-ib europa na ca-ib ameryka placi sie 19% podatku
    > czy dopiero po wyplacie kasy ?
    Placisz podatek od zysku jaki osiagnal CA-IB Europa, pozostala kwota
    przechodzi na rejestr CA-IB Ameryka, umarzajac te jednostki znowu zaplacisz
    podatek od zysku jaki osiagnie.

    > 2) taka konwersja miedzy funduszem bedzie duza szybsza niz do innego
    > funduszu?

    Konwersja to zamiana jednostek w obrebie tego samego TFI.

    --
    Franz

  • 19. Data: 2004-02-23 10:56:55
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    > sa to te: Koszty zarządzania - 1,50% tak?

    Tak bez kontekstu to trudno byc pewnym na 100%, ale
    wydaje sie, ze to to:)

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 20. Data: 2004-02-23 11:22:41
    Od: "michał" <S...@g...pl>

    > Tak bez kontekstu to trudno byc pewnym na 100%, ale
    > wydaje sie, ze to to:)

    No tak.. Ale to o to chodzi ;-))

    W kazdym badz razie, od czego liczone jest te 1,5%? I co jaki czas? Co
    miesiac, co dzinnie, czy tylko podczas sprzedazy jednostek?

    pzdr,
    michal