  • 21. Data: 2022-11-22 12:13:39
    Temat: Re: Euro jest dla silnych gospodarek, nie dla Polski
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Nov 2022 11:54:03 +0100, w
    <153bezaq2rc4i.1ghbgpimyza1$.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > krajowe towary cieszą sie powodzeniem, ludzie pracujacy na eksport
    > mają pracę, placa podatki, skladki na zus, itp.

    10% się cieszy, 90% płaci za ich radość

  • 22. Data: 2022-11-22 14:21:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pewnie że względne, jak się zarabia w euro, a wydaje w złotówkach, to kurs euro
    nigdy nie będzie za wysoki ;>
    > Mnie wkurzyło, bo kupiłem po 4,80, jak spadało ze szczytu, a potem zaraz spadło do
    4,70 - a wiedziałem, że to będzie dobra cena.
    > Na szczęście przestało spadać ;P

    A ja teraz muszę sprzedać sporo, to jak na złość jest 4,68.
    Czekam na jakiś wyskok, to wtedy popchnę :-)
    Może ktoś powie lub zrobi coś głupiego.

  • 23. Data: 2022-11-22 15:41:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    r...@k...pl napisał(a) :
    > Tue, 22 Nov 2022 01:12:22 -0800 (PST), w
    > <07b43b18-fa3e-4ccd-a001-3a3dc1c261e3n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski

    Polski (a nawet

    > To był sarkazm :) Dobry dla Polski, bo więcej z VAT wpływa do budżetu (m.in. z
    > konsumpcji). A jak wiadomo dobro budżetu PL stoi ponad wszelkimi innymi
    > dobrami.

    Jak to było?
    Rząd zapowiedział, że chce dobra wszystkich obywateli. Wszyscy
    obywatele zaczęli w panice ukrywać swoje dobra ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 24. Data: 2022-11-22 16:04:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 12:13:39 +0100, r...@k...pl wrote:
    > Tue, 22 Nov 2022 11:54:03 +0100, w
    > <153bezaq2rc4i.1ghbgpimyza1$.dlg@40tude.net>, "J.F"

    > 10% się cieszy, 90% płaci za ich radość

    Roznie z tym bywa. Moze 50% placi, 50% jest ofiarami,
    a 90% sie cieszy, bo maja prace.

    J.

  • 25. Data: 2022-11-22 16:42:21
    Temat: Re: Euro. kacyk Kaczyński nie może.
    Od: "Altor" <g...@r...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Prezes PiS o euro:
    > to waluta dla bardzo silnej gospodarki, dlatego nie mozemy go przyjac
    >
    > takich jak Litwa, Łotwa, Słowacja, Slowenia.
    >
    > --
    > Piotrek

    Przecież kacyk Kaczyński nie może pozbawić się kontroli nad pieniądzem.
    W bananowych republikach nie ma euro, więc wódz Kaczyński nie może sam
    pozbawić się jakiejkolwiek władzy, także władzę nad pieniądzem musi trzymać
    w własnych rękach.
    "Prawo prawem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie."

  • 26. Data: 2022-11-22 16:57:42
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jakos tak kazdy kraj strefy euro swoj NB ma.

    Ale nie może dowolnie drukować pustej kasy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2022-11-22 17:04:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Roznie z tym bywa. Moze 50% placi, 50% jest ofiarami,

    Raczej wątpię. Tak naprawdę to prawie wszyscy są ofiarami, bo ceną jest
    zadłużenie państwa, od którego gwałtownie rosnące odsetki trzeba
    (i będzie trzeba) spłacać. Bo o samym spłacaniu zadłużenia to już nikt
    nie myśli.

    Natomiast wszędzie trąbią, że nawet przeciętna płaca tzw. "realna"
    (uwzględniająca oficjalną inflację) spada. Tym bardziej spada płaca
    "odczuwalna" przez społeczeństwo. No a mieliśmy podobno gonić Zachód.

    Obawiam się że "wygranymi" są głównie osoby blisko "żłobu". Albo
    raczej blisko wszelkiej maści "żłobów".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2022-11-22 17:21:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 17:04:29 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > zadłużenie państwa, od którego gwałtownie rosnące odsetki trzeba
    > (i będzie trzeba) spłacać. Bo o samym spłacaniu zadłużenia to już nikt

    ale po co, skoro wartosc zlotowki spada? :-)

    Pytanie tylko, czy znajdziemy frajerow, ktorzy zechcą panstwu pozyczyc
    na procent nie przynoszący zysku :-)

    Poza tym spojrz na USA - mozna pozyczac na wieczne nieoddanie :-)

    > Natomiast wszędzie trąbią, że nawet przeciętna płaca tzw. "realna"
    > (uwzględniająca oficjalną inflację) spada. Tym bardziej spada płaca
    > "odczuwalna" przez społeczeństwo. No a mieliśmy podobno gonić Zachód.

    Teraz spada, potem wzrosnie - powinno sie w miare wyrownac.
    No chyba ze cala Europa straci, a Chiny zyskaja.

    Straca natomiast ci, co mieli jakies oszczednosci.

    > Obawiam się że "wygranymi" są głównie osoby blisko "żłobu". Albo
    > raczej blisko wszelkiej maści "żłobów".

    Tak ogolnie jakos na swiecie jest, ze zwykli obywatele coraz bardziej
    zadluzeni, a nieliczni coraz bogatsi.
    No ale skoro bogaci, to najwiecej tracą, taka sprawiedliwosc :-)

    J.

  • 29. Data: 2022-11-22 17:22:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 16:57:42 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale nie może dowolnie drukować pustej kasy.

    Ale prezes dobrze zyje i jego panienki tez :-)

    J.

  • 30. Data: 2022-11-22 17:25:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1ub48pyzxxg0q$.eclt360rd2v6$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Ciekawe, kiedy sie skonczy. U nich pewnie tez problem
    > demograficzny.

    Jeden ma 61 lat i srogi banan na twarzy. Kiedy wszyscy z teamu boją się
    powrotu do ojczyzn on jest wyluzowany. Tu zarabia 2k, w każdej chwili
    może wrócić. Emeryture z Anglii juz wypracował.
    Piętami kopie się w dupę.

    > Patrze na Czechy/Karkonosze ... gory oswietlone od południa,
    > a snieg trzyma sie dłuzej.
    >
    > No ale moze da sie na nich solary postawic :-)

    może już stoją

    > Naprawde trudny?

    no trudniejszy niż u nas

    > No ale chwilowo ruskich czolgow nikt sie nie boi.
    > O ile oni jeszcze maja jakies czolgi ... sprawne.

    mają armatę, podobno wyjechała na poligon się trenować.

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza