  • 141. Data: 2002-01-17 18:50:03
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    B.K. <b...@b...gnet666.pl> wrote:

    > Przedtem twierdziles ze moze od tego uzaleznic zatrzymanie mojej karty.

    Może. A dokładniej - jezeli będzie chciał, to doproweadzi do tego, że
    kartę Ci zatrzyma.

    > Dla mnie to bylo jasne od poczatku. Kazda insza umowa miedzy CA a sprzedawca
    > decydujacym o zabranie mi karty bo sie nie wylegitymowalem bylaby sprzeczna
    > z prawem nadrzednym w stosunku do takiej umowy.

    Nieprawda. W C.A. pracują ludzie, którzy wystepuja jako przedstawiciele
    C.A. prawda? Wystarczy, że C.A. podpisze umowę ze sprzedawcą czyniąc go
    swym przedstawicielem i to w zupełności wystarcza.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 142. Data: 2002-01-17 18:54:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Karolino, powinnas znac na pamiec regulamin kart Citibanku, wiec powiedz w
    > ktorym punkcie tego regulaminu jest taki zapis? Nie ma? Czas chyba powtorzyc
    > szkolenie ;).

    Żartujesz? Te regulaminy są po prostu czytane na miejscu. Ważne jest
    wiedzieć co w nich jest i mniej więcej gdzie to znaleźć.

    Regulamin Kart Kredytowych Citibank, par. 6. p. 2.:

    Karta i karty dodatkowe stanowią własność Banku i podlegają zwrotowi na
    każde jego żądanie.

    > Ja ZAWSZE odmowie :).

    Skoro lubisz tracić karty przez własną bezczelność i głupotę, to proszę
    bardzo :-)

    > Jeszcze nigdy mi sie to nie zdarzylo, a jakby nawet to zaplaci
    > ubezpieczyciel :).

    Albo i nie.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 143. Data: 2002-01-17 18:56:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Moze poprosic. A ja nie musze okazac.

    A on wówczas może po konsultacji z C.A. dostać polecenie zatrzymania Ci
    karty.

    > No to jestem bezczelny i glupi.

    O.K. będę się na to powoływal w dalszych dyskusjach z Tobą.

    > A zdajesz sobei sprawe ze to zadne zabezpieczenie?

    Wydaje Ci się. Jest to dość mocne zabezpieczenie. Przy okazji - wyrób
    sobie KK Carefoura. I nie pokaż dowodu :->>>

    > A zdajesz sobie sprawe ze merchant dba w ten sposob nie o Twoje
    > pieniadze ale o swoje?

    O moje też. Jeżeli wszyscy sprzedawcy (polskiego nie umiesz już, czy
    co?) tak by postępowali, to ilość fraudów byłaby mniejsza.

    > He, a co ma z tym wspolnego DO? ;-)
    Jak juz wspomniałeś, jesteś głupi, co implikuje niezdolność do
    zauważania prostych zależności.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 144. Data: 2002-01-17 19:45:15
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Regulamin Kart Kredytowych Citibank, par. 6. p. 2.:
    >
    > Karta i karty dodatkowe stanowią własność Banku i podlegają zwrotowi na

    Odpowiedz Adama na:

    <cite>
    > Eh, rece mi juz opadaja w kolko to samo. Prosze o pokazanie mi podstaw
    > prawnych do spisywania numeru dowobu osobistego lub jego sprawdzania
    > [ogladania].

    Może sprawdzić i tak jest w regulaminie każdej karty płatniczej.
    </cite>

    ;).

    Maciej

  • 145. Data: 2002-01-17 19:58:27
    Od: p...@9...acn.waw.pl (Marcin Piotrkiewicz)

    In article <a276kj$1t8$9@news.onet.pl>, Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    >
    >Regulamin Kart Kredytowych Citibank, par. 6. p. 2.:
    >
    >Karta i karty dodatkowe stanowią własność Banku i podlegają zwrotowi na

    To nie jest podstawa do żądania dowodu. Co najwyżej może być to podstawą,
    do zatrzymania karty przez sklep, o ile ma upoważnienie Banku do zażądania
    zwrotu karty. A tak przy okazji, czy sklep zatrzymując kartę bez pokazania
    klientowi, że jest to żądanie banku, nie łamie prawa?

    Pieta.

  • 146. Data: 2002-01-17 21:38:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > Sprzedawca che Ci zatrzymać kartę, bo nie okazałeś dowodu. W tym celu
    > dzwoni do CA, zeznaje co trzeba i dostaje decyzję o zatrzymaniu.

    A co to jest to "co trzeba"? I czy za to nie grozi mu od zerwania
    umowy z acquirerem zaczynajac, na odsiadce (gdyby wyszly dodatkowe
    komplikacje na wieksza sume) konczac?

    > To tak samo, jak podróżny, jeżeli chce, to może legalnie zająć miejsce w
    > pociągu kwalifikowanym typu ekspres.
    > Żeby to zrobic musi uzyskac zgodę konduktora. W tym celu idzie do
    > konduktora i zgłasza ten fakt.
    > I zgodę dostaje.

    Cuda jakies. Jak ja chce zajac miejsce w pociagu (obojetnie jakim),
    to po prostu kupuje bilet, i nie interesuje mnie niczyja zgoda.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 147. Data: 2002-01-17 21:39:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> writes:

    > A o uszkodzeniu takim, że działa niewłaściwie? Na przykład 'uszkodzony'
    > tak, że 'przypdakowo' terminal pokazuje inny numer niz jest wytloczony
    > na karcie?

    Taaak... mam rozumiec, ze takie uszkodzenie ma szanse powstac samo
    z siebie, bez np. wkladania karty do odpowiedniego czytnika?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 148. Data: 2002-01-18 07:35:13
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Może. A dokładniej - jezeli będzie chciał, to doproweadzi do tego, że
    > kartę Ci zatrzyma.

    To ja zadzownie do CA i wtedy sprzedawca wylatuje na bruk.

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 149. Data: 2002-01-18 07:36:19
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > A on wówczas może po konsultacji z C.A. dostać polecenie zatrzymania Ci
    > karty.

    NIE DOSTANIE takiego polecenia, z powodu nie okazania dowodu.

  • 150. Data: 2002-01-18 09:25:00
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > To ja zadzownie do CA i wtedy sprzedawca wylatuje na bruk.

    1. Ciekawe jak wyrzucisz właściciela firmy na bruk ;)
    2. Ależ zatrzymanie karty było decyzja C.A. Procedury C.A> można
    wykożystać do własnych celów. Tak samo jak procedury bankowe i inne.

    Przykładowo mogę Ci zdradzić, że w pewnym banku system scoringowy dawał
    odmowę wtedy, kiedy w adresie występowała kropka. Przyjmujący wniosek o
    kredyt mógł tą ktropkę wpisać i odmówić Ci kredytu - w razie kontroli
    mial papier, że scoring odmówił.
    On nie podejmował żadnej decyzji - on tylko wiedział jak maszynke do
    podjęcia decyzji zmusić. Tak samo sprzedawca, jeżeli będzie łebski i
    będzie chcial Twoja kartę zatrzymać, to tak posteruje C.A., że kartę Ci
    zatrzyma na polecenie C.A.
    Masz więc na początku wolęsprzedawcy, a na końcu pociętą kartę. I możesz
    się odwołać przez okno.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313