  • 151. Data: 2002-01-18 09:26:12
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@9...acn.waw.pl> wrote:

    > To nie jest podstawa do żądania dowodu. Co najwyżej może być to podstawą,
    > do zatrzymania karty przez sklep, o ile ma upoważnienie Banku do zażądania
    > zwrotu karty. A tak przy okazji, czy sklep zatrzymując kartę bez pokazania
    > klientowi, że jest to żądanie banku, nie łamie prawa?

    Nie. Karta jest własnościa banku.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 152. Data: 2002-01-18 09:28:12
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Odpowiedz Adama na:

    > <cite>

    > Może sprawdzić i tak jest w regulaminie każdej karty płatniczej.
    > </cite>

    > ;).

    Oj, jak widzę zrozumieć ciężko. Bank może w każdej chwili odebrać kartę.
    Bank więc prosi za pośrednictwem sprzedawcy o wylegitymowanie się.
    Zauważ, że PROSIĆ zawsze można. Ty możesz odmówić. A Bank MOŻE w tyum
    momencie odebrać kartę.
    Teraz jasne?

    Bank może Cię poprosić o stawanie na głowie i inne rzeczy. A Ty nie masz
    obowiązku tego zrobić. Jednak bank i tak ma prawo Ci odebrać kartę i nie
    musi się tłumaczyć dlaczego.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 153. Data: 2002-01-18 09:29:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > NIE DOSTANIE takiego polecenia, z powodu nie okazania dowodu.

    Jeżeli byś dodał słowo 'tylko' to bym się zgodził. Jednak jeżeli
    sprzedawca będzie chciał, to poprosi o dowód, a jeżeli go nie okażesz,
    to zadzwoni do C.A. i uzyska polecenie zatrzymania Ci karty.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 154. Data: 2002-01-18 10:58:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Bank może Cię poprosić o stawanie na głowie i inne rzeczy. A Ty nie masz
    > obowiązku tego zrobić. Jednak bank i tak ma prawo Ci odebrać kartę i nie

    Kompletna bzdura. Byc moze jezeli zostaniesz kiedys prezesem jakiegos banku
    to bedziesz odbieral karty za to, ze klient nie stanie na glowie, ale ja z
    uslug takiego banku korzystal nie bede.
    Powiem jedno, bank nie bedzie chcial zeby pokazuwal dowod sprzedawcy.
    Dlaczego?

    1/ merchant kontaktuje sie z CA, a nie z bankiem
    2/ CA ma dodatkowe medoty identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    3/ Bank ma dodatkowe metody identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    4/ sprawdzanie tozsamosci [jak i weryfikacja posiadacza przez CA] za
    posrednictwem osoby trzeciej w swietle ustawy OODO jest balansowaniem na
    granicy prawa, o czym juz wspominal Kojot na Kartach.

    Po piate jezeli trafie na takiego zlosliwego sprzedawce, ktory bedzie za
    wszelka cene chcial mnie pozbawic karty, to ja bez zadnych skrupulow
    wykorzystam wszystkie znane mi osoby aby musial poszukac sobie innego
    zajecia.

    Maciej

    PS. Wybaczcie, ale ja juz nie zamierzam przyczyniac sie do przedluzania
    zycia tego watku, bo mam wrazenie ze krecimy sie w kolko

  • 155. Data: 2002-01-18 11:13:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > Kompletna bzdura. Byc moze jezeli zostaniesz kiedys prezesem jakiegos banku
    > to bedziesz odbieral karty za to, ze klient nie stanie na glowie, ale ja z
    > uslug takiego banku korzystal nie bede.

    Zauważ jednak, że bank MOŻE tak postąpić.

    > 1/ merchant kontaktuje sie z CA, a nie z bankiem
    > 2/ CA ma dodatkowe medoty identyfikacji klienta i z nich skorzysta
    Jedną z nich jest prośba o wylegitymowanie się.

    > 3/ Bank ma dodatkowe metody identyfikacji klienta i z nich skorzysta

    Jedną z nich jest prośba do sprzedawcy o wylegitymowanie się.

    > 4/ sprawdzanie tozsamosci [jak i weryfikacja posiadacza przez CA] za
    > posrednictwem osoby trzeciej w swietle ustawy OODO jest balansowaniem na
    > granicy prawa, o czym juz wspominal Kojot na Kartach.

    Nie jest. Przykład - kup samochód i nie pokaż dowodu.
    Sprzedawca może poprosić Cię o cokolwiek .Nie ma prawa wymagac od
    Ciebie, abyś to zrobił, czyli nie może Cię zmuszać. Ale poprosić zawsze
    może.

> [...]
    > wszelka cene chcial mnie pozbawic karty, to ja bez zadnych skrupulow
    > wykorzystam wszystkie znane mi osoby aby musial poszukac sobie innego

    I bedziesz mógł długo i namiętnie odwoływac się przez okno. Bo
    sprzedawcy wsio ryba, tak mu szef kazał.

    > PS. Wybaczcie, ale ja juz nie zamierzam przyczyniac sie do przedluzania
    > zycia tego watku, bo mam wrazenie ze krecimy sie w kolko

    Mam propozycję -wyrób sobie kartę Carrefoura i nie pokaż dowodu. Jest
    wymagany przy każdej transakcji.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 156. Data: 2002-01-18 11:17:16
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Jan 15, 2002 at 03:30:15PM +0100, MK wrote:

> [...]
    > beda chcieli cos uzupelnic lub poprawic :). Trzeba bedzie przycisnac troche
    > Renate i SLuczaka, bo oni chyba troche unikaja wypowiedzi na ten temat ;).
    >
    > Proponuje podzielic pytania tak:
    >
    > 1/ Czy sprzedawca moze zadac okazania DO?
    > 2/ Czy moze zatrzymac karte bez wyraznego, kazdorazowo wydanego polecenia
    > przez CA w przypadku niepotwierdzenia swojej tozsamosci dodatkowym
    > dokumentem przez posiadacza? [+ ew. Co powinien w takim przypadku zrobic
    > akceptant?]
    > 3/ W jakich okolicznosciach karta moze zostac zatrzymana przez akceptanta?

    Ponizej odpowiedz SLuczaka:

    > 1/ Czy sprzedawca moze zadac okazania DO?
    1/ moze celem sprawdzenia czy karta posluguje sie wlasciciel karty

> [...]
    > polecenia przez CA w przypadku niepotwierdzenia swojej tozsamosci
    > dodatkowym dokumentem przez posiadacza? [+ ew. Co powinien w takim
    2/ moze zatrzymac tylko po uzgodnieniu z centrum. Jesli ma watpliwosci
    powinien sie skontaktowac z cetrum autoryzacyjnym i moze dostac
    polecenie - zatrzymac. Dostaje nawet wtedy nagrode za czujnosc.

    > 3/ W jakich okolicznosciach karta moze zostac zatrzymana przez
    > akceptanta?
    3/ polecenie z centrum tj wydawcy karty (banku), ktry jest
    wlascicielem karty np. zastrzezenie.
    SL

    Pozwolilem sobie tylko sformatowac bo mi sie przy myszkowaniu troche
    rozjechal tekst. Sluze oryginalna odpowiedzia.

    --

    --w

  • 157. Data: 2002-01-18 11:34:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jedną z nich jest prośba o wylegitymowanie się.

    > Jedną z nich jest prośba do sprzedawcy o wylegitymowanie się.

    CA jak i bank skorzysta z INNYCH metod niz legitymowanie za posrednictwem
    osoby trzeciej.

    > Nie jest. Przykład - kup samochód i nie pokaż dowodu.

    Rozumiem, ze w kazdym sklepie podpisujesz imienne umowy....

    > I bedziesz mógł długo i namiętnie odwoływac się przez okno. Bo
    > sprzedawcy wsio ryba, tak mu szef kazał.

    Nie sadziles chyba ze bede nekal pracownika.

    > Mam propozycję -wyrób sobie kartę Carrefoura i nie pokaż dowodu. Jest
    > wymagany przy każdej transakcji.
    > --

    Nie mam takiej potrzeby. Zauwaz, ze jest pewne roznica jezeli w umowie lub
    regulaminie jest zawarty zapis mowiacy o koniecznosci przedstawiania DO, a
    wtedy gdy takiego zapisu nie ma.

    Maciej

    PS. Teraz zamierzam dotrzymac slowa ;). EOT.

  • 158. Data: 2002-01-18 12:20:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 18, 2002 at 12:34:05PM +0100, MK wrote:

    > PS. Teraz zamierzam dotrzymac slowa ;). EOT.

    To jeszcze tylko uwagi SLuczaka dopisz do FAQu ;-)

    --

    --w

  • 159. Data: 2002-01-18 12:25:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci

    > To jeszcze tylko uwagi SLuczaka dopisz do FAQu ;-)

    Narazie FAQ is dead :(. Sa problemy z serwerem, moze jutro bedzie ok :).

    Maciej

  • 160. Data: 2002-01-18 12:27:32
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    MK <m...@i...pl> wrote:

    > CA jak i bank skorzysta z INNYCH metod niz legitymowanie za posrednictwem
    > osoby trzeciej.

    Przeczytaj to, co przekazał Wojtek Piecek (wypowiedź SŁuczaka)
    oraz to, co napisal Sebastian Malarz.

    > Rozumiem, ze w kazdym sklepie podpisujesz imienne umowy....
    Nie rozumiesz - jakim prawem sprzedawca auta żąda od Ciebie okazania
    dowodu?

    > Nie sadziles chyba ze bede nekal pracownika.
    To jak wyrzucisz właściciela z własnego interesu? Magik jakiś, czy co?

    > Nie mam takiej potrzeby. Zauwaz, ze jest pewne roznica jezeli w umowie lub
    > regulaminie jest zawarty zapis mowiacy o koniecznosci przedstawiania DO, a
    > wtedy gdy takiego zapisu nie ma.

    Nie ma. Tylko jest taki,że można Ci ja odebrać. I jeżeli na prośbę
    sprzedawcy nie pokażesz, to sprzedawca, zgodnie z udzielonym mu
    pełnomocnictwem kartę zatrzyma.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313