  • 1. Data: 2002-01-10 12:25:26
    Temat: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

    na temat karty BZWBK kupiono na skradzioną kartę i bank chce obciązyć
    kasjera sugerując że żle sprawdził podpis.
    Posłucham - opowiem co wyniknęło

    Pozdrawiam
    MS

  • 2. Data: 2002-01-10 12:38:46
    Temat: Re: Dzwonię do Pana/Pani w ciekawej sprawie
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > na temat karty BZWBK kupiono na skradzioną kartę i bank chce obciązyć
    > kasjera sugerując że żle sprawdził podpis.

    Czy kasjerzy przechodza szkolenie z zakresi grafologii? :)

  • 3. Data: 2002-01-10 12:39:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Czy kasjerzy przechodza szkolenie z zakresi grafologii? :)

    Z czym bank porownal podpis skoro karta zostala skradziona? Odzyskano ja? ;)

    Maciej

  • 4. Data: 2002-01-10 12:55:11
    Od: ROBBO <r...@r...si.ec.pl>

    Marcin Sternad <s...@p...onet.pl> wrote:
    > na temat karty BZWBK kupiono na skradzioną kartę i bank chce obciązyć
    > kasjera sugerując że żle sprawdził podpis.
    > Posłucham - opowiem co wyniknęło

    Z tego co zauwazylem TO NIE byla karta BZWBK

    --
    Pawel "ROBBO" Kaminski email:r...@s...ec.pl tel+48605077548
    Muzeum Telefonów Komórkowych - http://www.mtk.prv.pl/

  • 5. Data: 2002-01-10 13:03:51
    Od: "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Sternad" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > na temat karty BZWBK kupiono na skradzioną kartę i bank chce obciązyć
    > kasjera sugerując że żle sprawdził podpis.
> [...]

    Eh, bzdety straszliwe.
    Waiss jak zwykle niezwykle niekompetentny. Z audycji niewiele wynika. No ale
    może od początku, dla tych którzy nie słuchają Zetki:
    Kasjer na Esso sprzedał na kartę fajki i karty do jakiegoś prepaida za ok
    345 PLN. Ponieważ kwota była spora to zarządał dowodu osobistego. Ponieważ
    dowód, karta i podpis mu się zgadzały to nie robił problemów.
    Ale po jakimś czasie (chyba kilka miesięcy już minęło) bank zarządał od Esso
    zwrotu kasy, Esso od właściciela stacji, a on oczywiście od kasjera. Biedny
    kasjer. Bank żądanie uzasadnił tym że w podpisie wyraźnie inna jest jedna
    litera. Z całego długiego nazwiska (Kazimierczak bodajże) jedna litera im
    sie nie zgadza.
    W ramach audycji Waiss zadzwonił do BZ WBK i dowiedział się że bank nie żada
    kasy od kasjera tylko od Esso (z wypowiedzi początkowej kasjera wynikało że
    bank od niego rząda zwrotu). Zadzwonił do kasjera i "wyjaśnił" mu że jak ma
    napisane w umowie o pracę że odpowiada za stan kasy w kasie to odpowiada.
    Również za taką sprzedaz.
    Pytania które mi się nasunęły po wysłuchaniu (a na które Waiss oczywiście
    nie wpadł):
    1. Czy kasjer faktycznie może żędać dowodu osobistego?
    2. Czy mają na stacji nagranego faceta na wideo?
    3. Skąd bank wziął wzór podpisu - odzyskali kartę czy z Karty Wzorów
    Podpisów?
    4. Czego to niedopełnił kasjer/właściciel stacji/Esso że właściciel
    stacji/Esso/bank domaga się zwrotu kasy?
    5. Na jakiej podstawie (no bo chyba na piśmie są te roszczenia) się domaga?

    Ogólnie to po audycji nic nie wiadomo i nic z niej nie wynika, ale problem
    myślę że jest wart rozważenia na grupie.

    Pozdrawiam
    MS

  • 6. Data: 2002-01-10 13:13:06
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

    > 1. Czy kasjer faktycznie może żędać dowodu osobistego?

    Może.

    Rafał

  • 7. Data: 2002-01-10 13:15:07
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1k439$l0s$1@news.onet.pl...

    > Może.

    ... sie pocalowac w nos ;)

    Maciej

  • 8. Data: 2002-01-10 13:19:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Matovy" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gościu na początku mówił, że kartę odzyskano i bank przesłał razem z
    > obciążeniem kserokopię awersu i rewersu karty

    Skoro tak, to powinien zaplacic :). Ciekawe na ile podpis sie roznil.

    Maciej

  • 9. Data: 2002-01-10 13:23:36
    Od: "Matovy" <m...@p...onet.pl>

> [...]

    Gościu na początku mówił, że kartę odzyskano i bank przesłał razem z
    obciążeniem kserokopię awersu i rewersu karty

    Adam Świgulski
    015948

  • 10. Data: 2002-01-10 19:04:25
    Od: "maryan" <m...@b...pl>