  • 11. Data: 2004-01-14 10:07:13
    Temat: Re: Dziennikarz sie popisal ;) mBank ma problemy
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > Swoja droga - jednak umowy przychodza na jakis adres?

    A to tak trudno wynająć mieszkanie na miesiąc albo dwa?
    Jak ktoś chce zrobić jakiś większy przekręt i już wejdzie w posiadanie lewego
    dowodu to z adresem do korespondencji tez nie ma problemu.
    Na ten lewy dowod mozna sobie np zalozyc skrytkę pocztową.

    --
    Franz

  • 12. Data: 2004-01-14 10:07:41
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> nagryzmolił(a)
    w news:bu32u3$8td$1@news.onet.pl:

    > Swoja droga - jednak umowy przychodza na jakis adres?

    Ale możesz przecież podać adres korespondencyjny niemający nic wspólnego z
    adresem zameldowania.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 13. Data: 2004-01-14 10:08:51
    Od: "k.b" <k...@w...pf.pl>

    > Swoja droga - jednak umowy przychodza na jakis adres?
    Mnie kurier zawsze się pytał czy nie przyjechać do pracy. Sprawdzał tylko
    numer dowodu.
    Czy przypadkiem nie powstaje tu poradnik jak fachowo założyć fałszywe konto?
    Pozdrawiam
    k.b

  • 14. Data: 2004-01-14 12:19:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Ale to chodzi o podrbione ksero czy o kradzione dowody, bo to dwa
    zupelnie rozne problemy?

    MJ

  • 15. Data: 2004-01-20 10:06:07
    Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>

    On Wed, 14 Jan 2004 13:19:51 +0100, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Ale to chodzi o podrbione ksero czy o kradzione dowody, bo to dwa
    > zupelnie rozne problemy?
    >
    > MJ
    W każdym przypadku bank powinien w bazie PESEL czy wszystkie podane dane
    (w keserokopii) są zgodne i to znacznie utrudniło by oszustwa. Może nawet
    uniemożliwiłoby je - w każdym razie odpowiedzialność za ewentualne numery
    z fałszywym adresem leżeła by po stronie wydającego dowód.
    Ponadto myślę, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyposażyć każdego
    polaka w dowód z chipem - podpis elektroniczy z użycie takiego dowodu
    załatwiał by sprawę.

    ~~ ><> ~~ B...@p...wroc.pl
    ~~~~~~~~~

  • 16. Data: 2004-01-20 10:38:48
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ponadto myślę, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wyposażyć każdego
    > polaka w dowód z chipem - podpis elektroniczy z użycie takiego dowodu

    Pomysl tylko jaka firma by wygrala przetarg na oprogramowanie tego;)
    Podpis elektroniczny tez nie jest w 100% bezpieczny. Co prawda
    z dosc duzym prawdopodobienstwem nie mozna go podrobic,
    ale mozna go ukrasc.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 17. Data: 2004-01-20 11:07:21
    Od: "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004 11:38:48 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:

    > Witam
    >
    > Pomysl tylko jaka firma by wygrala przetarg na oprogramowanie tego;)
    Niech zgadnę - to ta najlepsza polska firma ... (od platnika) ;)

    > Podpis elektroniczny tez nie jest w 100% bezpieczny. Co prawda
    > z dosc duzym prawdopodobienstwem nie mozna go podrobic,
    > ale mozna go ukrasc.
    >
    > Pozdrawiam
    Sie zgadza. Podobnie jest z kartami do bankomatów. Wystarczy PIN nosić w
    głowie.

    ~~ ><> ~~ B...@p...wroc.pl
    ~~~~~~~~~

  • 18. Data: 2004-01-20 19:49:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 20 Jan 2004 11:07:21 GMT, "B.Szlachetko" <b...@i...pwr.wroc.pl>
    wrote:

    >Sie zgadza. Podobnie jest z kartami do bankomatów. Wystarczy PIN nosić w
    >głowie.

    IMHO ROTFL. Mamy 1024- albo i 2048-bitowe klucze asymetrycznego
    szyfrowania, a bezpieczeństwo ma zależeć od niecałych 14 bitów PINu?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2004-01-20 20:10:48
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO ROTFL. Mamy 1024- albo i 2048-bitowe klucze asymetrycznego
    > szyfrowania,

    Klucz kluczem, ale czy jestes na 100% pewien, ze na podstawie
    klucza publicznego nie da sie wyznaczyc klucza prywatneggo?
    Ja jestem pewien na 99%. Ale zawsze pozostaje ten 1% niepewnosci.
    To, ze taki sposob nie jest znany publicznie to nie znaczy,
    ze absolutnie nikt na swiecie nie zna takiego sposobu.
    Algorytmy szyfrujce zostaly podane do publicznej wiadomosci
    i sa celem atakow od wielu lat (nieskutecznych), ale zawsze pewien poziom
    niewiedzy zostaje.
    Nawet gdy ktos pozna to raczej nie bedzie tego rozglaszal
    publicznie tylko wyciagnie korzysci dla siebie.

    Pomijam juz ewentualne bledy w implementacji systemu,
    problem generowania naprawde losowych kluczy.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 20. Data: 2004-01-20 21:10:43
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004 21:10:48 +0100, "Marcin" <n...@n...com>
    wrote:

    >Klucz kluczem, ale czy jestes na 100% pewien, ze na podstawie
    >klucza publicznego nie da sie wyznaczyc klucza prywatneggo?

    na podstawie samego klucza? Tak, jestem pewien...

    >Ja jestem pewien na 99%. Ale zawsze pozostaje ten 1% niepewnosci.

    Tobie pozostaje. Ja wierzę tęgim głowom od kilkudziesięciu lat się tym
    zajmującym. Poza tym ja wierzę, że po przecinku jeszcze parę
    dziewiątek jest.

    >Pomijam juz ewentualne bledy w implementacji systemu,
    >problem generowania naprawde losowych kluczy.

    w przypadku np. RSA klucze nie są losowe. Tam raczej problemem jest
    czy są pierwsze.

    --
    Jarek Andrzejewski