  • 1. Data: 2004-01-14 07:04:49
    Temat: Re: Dziennikarz sie popisal ;) mBank ma problemy
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    pomijajac wielka sensacyjnosc artykulu, to jednak musze przyznac, iz cos
    jest na rzeczy. Bo o ile np gdy dokumenty dostarcza kurier, to moze
    przynajmniej zweryfikowac klienta i dowod (czy chociaz troche podobni sa
    :-) ) w wypadku kser to faktycznie mocno naklaniajace do wywiniecia
    jakiegos numeru, wystarczyloby np zalozyc sobie konto wziasc debecik,
    wyplacic pieniadze i wplacic na dobre konto... Nie taki glupi pomysl :-)

    --
    GideoN

    Usun [NOSPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 2. Data: 2004-01-14 07:26:37
    Temat: Dziennikarz sie popisal ;) mBank ma problemy
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,34912,18640
    19.html?nltxx=849684&nltdt=2004-01-14-04-04

    Widac, ze dzinnikarz to prawdziwa fachura ;)
    Co tam robi MultiBank to ja nie wiem ;)
    Oficjalna statystyka wyglada troche inaczej - podobnie jak nazwisko
    rzecznika mBanku ;) hihihi
    Fakt faktem - ze niepokojace zjawisko...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2004-01-14 07:27:51
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > No - trzeba sie natelefonowac / odebrac telefon z banku

    POP/SIMPLUS itd...

    > + przelewac kase - za duzo sladow.

    czemu przelew..wyplata z bankomatu, albo zakup w jakims sklepie, potem
    zwrot towaru i odbior kasy... W zaleznosci od wysokosci debetu moze sie
    oplacac...

    > Z drugiej strony - troche mnie dziwi fakt, ze nie sprawdzaliby dowodu w
    > bazie skradzionych dokumnetow itp.

    no tak, ale w kserach faktycznie prosto pozmieniac rozne dane, numerki
    itd... Jak by nie patrzec jest to jakas luka w bezpieczenstwie banku i
    jak widac z opisanego przykladu dla uczciwych ludzi.

  • 4. Data: 2004-01-14 07:31:03
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > no i trzeba miec jeszcze adres
    > chyba, ze sie zadzwoni do kuriera i umowi sie z nim gdzies na miescie a do
    > wysylki poda sie falszywy adres

    no z adresem moze byc wiekszy klopot, ale jezli ktos chce, to znajdzie
    sposob

  • 5. Data: 2004-01-14 07:48:20
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org> wrote:
> [...]
    > wywiniecia jakiegos numeru, wystarczyloby np zalozyc sobie konto
    > wziasc debecik, wyplacic pieniadze i wplacic na dobre konto... Nie

    No - trzeba sie natelefonowac / odebrac telefon z banku + przelewac kase -
    za duzo sladow.

  • 6. Data: 2004-01-14 08:02:29
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > jakiegos numeru, wystarczyloby np zalozyc sobie konto wziasc debecik,
    > wyplacic pieniadze i wplacic na dobre konto... Nie taki glupi pomysl :-)

    Sensacyjnosc, podobnie jak z afera skimmingowa. Sprawa o ktorej wiadomo od
    dawna, a naglasniana jest dopiero po artykule w gazecie. Przypomne tylko ze
    okolo rok temu na grupie byla rozmowa na temat podrobionych dowodow i sklepow
    internetowych. Wspominalem wtedy o jednym sklepie z art. GSM, ktory
    wykorzystywal falszywe dane (dowod) i oszukiwal klientow a mimo to nadal
    dzialal! No coz, na przyszlosc trzeba od razu zainteresowac tematem
    dziennikarza.

  • 7. Data: 2004-01-14 08:02:49
    Od: "gasper" <g...@p...com>

    Uzytkownik "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>
    napisal w wiadomosci news:bu2s7j$alj$1@news.onet.pl...

> [...]
    no i trzeba miec jeszcze adres
    chyba, ze sie zadzwoni do kuriera i umowi sie z nim gdzies na miescie a do

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-01-14 09:38:21
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    Michal 'Amra' Macierzynski <m...@p...pl> napisał(a):

    > No - trzeba sie natelefonowac / odebrac telefon z banku + przelewac kase -
    > za duzo sladow.

    BTW założyłem np konto w Nordea i konto lokacyjne w Raiffesenie - wnioski
    wysłane przez internet, żadnych ksero dowodu, zagonieni kurierzy w obydwu
    przypadkach zerknęli na dowód przez 10 sekund sprawdzając czy sie numer
    zgadza z tym który był w umowie...

    --
    Franz

  • 9. Data: 2004-01-14 09:42:40
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Franz <f...@g...pl> wrote:
> [...]
    > kurierzy w obydwu przypadkach zerknęli na dowód przez 10 sekund
    > sprawdzając czy sie numer zgadza z tym który był w umowie...

    Swoja droga - jednak umowy przychodza na jakis adres?

  • 10. Data: 2004-01-14 09:47:00
    Od: "m23m" <m...@o...pl>

    > Widac, ze dziennikarz to prawdziwa fachura ;)
    > Co tam robi MultiBank to ja nie wiem ;)

    Tak tak - fachman całą gębą! ;-)
    W Multibanku też można założyć sobie konto bez fizycznej obecności w oddziale,
    czyli właśnie wysyłając papiery (w tym xero z dowodu) pocztą...

    m23m