    From: "Marcin" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dziennikarz sie popisal ;) mBank ma problemy
    Date: Tue, 20 Jan 2004 21:10:48 +0100

    Witam

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <j...@d...com.pl> napisał w wiadomości
    news:bd1r00125sc4ne8q5ov9fjaattb16ro6o1@4ax.com...

    > IMHO ROTFL. Mamy 1024- albo i 2048-bitowe klucze asymetrycznego
    > szyfrowania,

    Klucz kluczem, ale czy jestes na 100% pewien, ze na podstawie
    klucza publicznego nie da sie wyznaczyc klucza prywatneggo?
    Ja jestem pewien na 99%. Ale zawsze pozostaje ten 1% niepewnosci.
    To, ze taki sposob nie jest znany publicznie to nie znaczy,
    ze absolutnie nikt na swiecie nie zna takiego sposobu.
    Algorytmy szyfrujce zostaly podane do publicznej wiadomosci
    i sa celem atakow od wielu lat (nieskutecznych), ale zawsze pewien poziom
    niewiedzy zostaje.
    Nawet gdy ktos pozna to raczej nie bedzie tego rozglaszal
    publicznie tylko wyciagnie korzysci dla siebie.

    Pomijam juz ewentualne bledy w implementacji systemu,
    problem generowania naprawde losowych kluczy.

    Pozdrawiam

    Marcin