  • 1. Data: 2004-01-13 22:26:48
    Temat: Kredyt mieszkaniowy a zanizone zarobki w umowie o prace
    Od: "Darkelf" <l...@l...ekoset.pl>

    Witam

    Mam taki 'maly' problem. Przymierzam sie zakupu domu z rynku wtornego. I
    chcialbym go skredytowac. Tu sie jednak zaczynaja schody. Mimo iz zarobki
    mam dobre, na umowie o prace widnieje magiczna suma 800 brutto. I teraz
    jesli obojetnie ktory bank, zacznie mnie weryfikowac bede dla niego marnym
    klientem. Ma ktos moze jakis pomysl, jak zwiekszyc swa wiarygodnosc dla
    banku? Jak ich przekonac iz mimo sumy na umowie stac mnie 'spokojnie' zeby
    placic rate 700-800 zl co miesiac. Moze wiecie ktory bank nie sprawdza
    rocznych pitow? Moze tylko 3 ostanie miesiace RMUA. (moze dogadalbym sie z
    szefem iz na jakis krotki okres zwiekszyc kwote na umowie)

    PONOC mozna sie ubezpieczyc na zycie w np. Zurrich ... i na podstawie tego
    ubezpieczenia wziac jakis kredyt. Moze to ktos zweryfikowac?
    Sprawa jest faktycznie dla mnie dosc istotna i z gory dziekuje za
    jakiekolwiek info.

    Marcin

  • 2. Data: 2004-01-14 11:32:32
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    Użytkownik "Darkelf" <l...@l...ekoset.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rocznych pitow? Moze tylko 3 ostanie miesiace RMUA. (moze dogadalbym sie z
    > szefem iz na jakis krotki okres zwiekszyc kwote na umowie)

    O ile sie nie myle to banki nie sprawdzaja jaka kwote pracodawca wpisal na
    twojej umowie, tylko srednia zarobkow z
    ostatnich klilku miesiecy. Innymi slowy osoba z kadr, ktora bedzie
    wypelniala Twoje zaswiadczenie o zarobkach wpisze cale wynagrodzenie ktore
    otrzymujesz. Chyba ze te pieniadze ktore dostajesz poza 800 zl , to jakas
    kaska "dodatkowa" - nieudokumentowana...
    pozdr.
    ewelina

  • 3. Data: 2004-01-14 19:36:08
    Od: "Darkelf" <l...@l...ekoset.pl>

    > O ile sie nie myle to banki nie sprawdzaja jaka kwote pracodawca wpisal na
    > twojej umowie, tylko srednia zarobkow z
    > ostatnich klilku miesiecy.

    Owszem sa tu luki. Banki wlasnie zycza sobie pitow z roku poprzedniego, lub
    nawet sprzed dwoch lat. Gdyby sprawa polegala tylko na tym zebym musial
    pokazac zaswiadczenie o zarobkach, nie byloby tematu. A co do reszty moich
    zarobkow to masz racje w ostatnim zdaniu.
    Gdybym mogl faktycznie wykazac ile zarabiam, nie bylo problemu. A tak... nie
    jest zle w codziennym zyciu, ale sa duze problemy przy wlasnie takich
    inwestycjach.

    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-14 19:58:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Darkelf" <l...@l...ekoset.pl> writes:

    > Owszem sa tu luki. Banki wlasnie zycza sobie pitow z roku poprzedniego, lub

    A, znaczy zarabiasz wiecej niz wpisujesz do pita?

    No to mam goraca nadzieje, ze pracujacym na czarno banki kredytu dawac
    nie beda.

    MJ

  • 5. Data: 2004-01-15 01:26:08
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    Darkelf wrote:

> [...]
    > jest zle w codziennym zyciu, ale sa duze problemy przy wlasnie takich

    banki interesuje tylko legalny udokumentowany zarobek. To ze pod stolem
    dostajesz drugie tyle to twoja sprawa ale jak cie pracodawca wyleje to
    ci zaplaci od tego co pisze na umowie :P

    --
    l...@s...pl

  • 6. Data: 2004-01-15 08:14:27
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 14 Jan 2004 20:36:08 +0100, "Darkelf" <l...@l...ekoset.pl>
    wrote:

    >Owszem sa tu luki. Banki wlasnie zycza sobie pitow z roku poprzedniego, lub
    >nawet sprzed dwoch lat. Gdyby sprawa polegala tylko na tym zebym musial
    >pokazac zaswiadczenie o zarobkach, nie byloby tematu. (...)

    Sprawdz dokladnie. Od osob zatrudnionych na umowe o prace, banki raczej nie
    zadaja okazania PIT-ow.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 7. Data: 2004-01-15 10:12:21
    Od: "Ryszard" <r...@p...com.pl_USUN_TO>

    > Sprawdz dokladnie. Od osob zatrudnionych na umowe o prace, banki raczej>
    nie zadaja okazania PIT-ow.

    czy jesli mam umowa o prace - stala i jednoczesnie mam otwarta dzialnosc
    gosp. ( serwis komputerowy, sporadyczna sprzedaz)

    to czy musze w banku mowic ze mam tez dzialanosc (mam wynik finansowy bliski
    zero)

    przez to moze zostac moja zdolnosc kredytowa?
    pewnie beda chcieili wiecej papierkow!!!

    ma ktos jakies doswiadczenia z tym?
    jesli beda rzadali PITow to wyjdzie ze mam DG :(

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-01-15 10:32:12
    Od: "evelyna" <e...@r...fm>

    Uzytkownik "McMac" <m...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Sprawdz dokladnie. Od osob zatrudnionych na umowe o prace, banki raczej
    nie
    > zadaja okazania PIT-ow.

    Ode mnie bank BPH PBK wymagal przedstawienia PIT-a, ale tylko dlatego, ze w
    ciagu ostatnich 12 miesiecy zmienil mi sie pracodawca. Ot i wszystko.
    BTW lepiej zeby nie namierzyl cie US ;-)

    pozdro
    ewelina

  • 9. Data: 2004-01-15 12:19:37
    Od: "Kamila" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "evelyna" <e...@r...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciagu ostatnich 12 miesiecy zmienil mi sie pracodawca. Ot i wszystko.
    > BTW lepiej zeby nie namierzyl cie US ;-)

    Powiedzialabym, ze bedziesz mial wyjatkowe szczescie jesli cie US nie
    namierzy. W moim np. standardowo sprawdzaja kazdego, kto musial zaplacic
    podatek od nabycia nieruchomosci (pod katem, czy stac go bylo na zakup tejze
    wg PIT-ow). Maja chlopaki premie za kazda wykryta sprawe i to dlatego

    Pzd.
    Kamila