    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
    Date: Thu, 5 Nov 2015 09:46:52 +0100

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
    news:n1f00s$v7m$1@node1.news.atman.pl...
    > Lokata założona przez internet, przelew z innego banku. Rachunek z
    > którego nastąpił przelew został zlikwidowany. W regulaminie
    > przewidziano możliwość składania dyspozycji przez telefon ale opisano
    > szczegółowo tylko dyspozycję zrywania lokaty.
    > Zmienić rachunek do zwrotu można mailowo lub w oddziale (wypłacić w
    > gotówce się nie da) ale... w obu przypadkach potrzebne (w mailu
    > skany): dowód osobisty (zroumiałe),

    Informacja nie na 100% pewna.
    Słyszałem od kogoś, że zdarzył się klient który postawił się BZWBK i
    otworzył rachunek nie dając sobie zeskanować dowodu.
    Rozumiałem, że nie jest nigdzie napisane, że bank ma prawo zeskanować dowód.
    Ma do niego zajrzeć, aby zidentyfikować klienta.
    Ogólnie na zasadzie ochrony danych osobowych. Przypuszczam, że klient się
    obawiał, że jak skan dowodu jakoś wypłynie (hakerzy itp.) to się może potem
    okazać, że coś tam na przykład kupił na kredyt i jako dowód sklep ma między
    innymi skan jego dowodu.
    P.G.