  • 1. Data: 2015-11-05 08:20:05
    Temat: Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Lokata założona przez internet, przelew z innego banku. Rachunek z
    którego nastąpił przelew został zlikwidowany. W regulaminie
    przewidziano możliwość składania dyspozycji przez telefon ale opisano
    szczegółowo tylko dyspozycję zrywania lokaty.
    Zmienić rachunek do zwrotu można mailowo lub w oddziale (wypłacić w
    gotówce się nie da) ale... w obu przypadkach potrzebne (w mailu
    skany): dowód osobisty (zroumiałe), potwierdzenie otwarcia innego
    rach. do zwrotu (mniej zrozumiałe) i... dokument potwierdzający
    zamknięcie starego rachunku!
    Po co? Przecież ważne jest tylko aby pieniądze z lokaty trafiły do
    właściciela, wszystko jedno na który rachunek przez niego wskazany.
    W gotówce w oddziale bezpośrednio nie wy[płacą, mimo, że w
    regulaminie jest, iż tworzą jakiś rach. techniczny do lokaty. Nic
    jednak nt ew. jego zastosowania.
    Pyt. czzy można u nich na miejscu założyć rachunek (bo paza lokatą
    innego nie nia ma) - można, wtedy odpada potwierdzenie posiadania
    nowego rachunku do zwrotu ale wciąż potrzebne będzie potwierdzenie
    zamnięcie starego.
    A to nie będzie łatwe np. z powodów logistycznych.
    Konsultantka sugerowała, żeby poczekać - przelew zwrotny się odbije
    (mam nadzieję) i będzie to dowód na zmknięcie...
    Ktoś się spotkał z takim idiotyzmem?

    Arek

  • 2. Data: 2015-11-05 09:46:52
    Temat: Re: Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zmienić rachunek do zwrotu można mailowo lub w oddziale (wypłacić w
    > gotówce się nie da) ale... w obu przypadkach potrzebne (w mailu

    Informacja nie na 100% pewna.
    Słyszałem od kogoś, że zdarzył się klient który postawił się BZWBK i
    otworzył rachunek nie dając sobie zeskanować dowodu.
    Rozumiałem, że nie jest nigdzie napisane, że bank ma prawo zeskanować dowód.
    Ma do niego zajrzeć, aby zidentyfikować klienta.
    Ogólnie na zasadzie ochrony danych osobowych. Przypuszczam, że klient się
    obawiał, że jak skan dowodu jakoś wypłynie (hakerzy itp.) to się może potem
    okazać, że coś tam na przykład kupił na kredyt i jako dowód sklep ma między
    innymi skan jego dowodu.
    P.G.

  • 3. Data: 2015-11-05 09:55:07
    Od: b...@o...pl

    W dniu czwartek, 5 listopada 2015 08:21:02 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
    > Ktoś się spotkał z takim idiotyzmem?

    Wyjątkowo zakręcone. Przy tak niereformowalnym banku wypadałoby zostawić
    rachunek wyjściowy aż do momentu zwrotu środków. Ja nie spotkałem się z tym.
    Idea, która oferuje w miarę przyzwoite procenty i w której na przestrzeni
    lat założyłem już kilkadziesiąt lokat przez internet (bez konta), pozwala
    wejść do systemu i bez problemu samemu podać/zmienić numer rachunku do
    automatycznego zwrotu środków po terminie ekspiracji.
    Z usług takiego banku jak w w/w poście wolałbym nie korzystać.

  • 4. Data: 2015-11-05 10:36:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-05 o 09:46, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Słyszałem od kogoś, że zdarzył się klient który postawił się BZWBK i
    > otworzył rachunek nie dając sobie zeskanować dowodu.

    A jaki problem? Dają wtedy do podpisania oświadczenie o odmowie skanu i
    tyle.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-11-05 11:56:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Miroo" <b...@b...brak.i.juz> napisał w wiadomości

    > A jaki problem? Dają wtedy do podpisania oświadczenie o odmowie skanu i
    > tyle.

    Napisałem w związku ze "(zrozumiałe)".
    Czy na pewno "A jaki problem?".
    Pół roku temu, kredyt dla firmy, BZWBK - albo skan albo nie ma kredytu -
    takie mamy procedury. A to był dopiero co dostany nowy dowód (nie mój) i
    założenie, że tego to się już nie będzie na prawo i lewo...
    P.G.

  • 6. Data: 2015-11-05 14:57:03
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-11-05 o 11:56, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > takie mamy procedury. A to był dopiero co dostany nowy dowód (nie mój) i
    > założenie, że tego to się już nie będzie na prawo i lewo...

    A bo to robi pewnie różnicę, czy Ty chcesz coś od banku, czy bank od
    Ciebie :)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2015-11-05 18:24:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 09:46, Piotr Gałka pisze:
    > że coś tam na przykład kupił na kredyt i jako dowód sklep ma między
    > innymi skan jego dowodu.

    Między innymi, czyli co jeszcze? Bo sam skan dowodu oczywiście dowodem
    na dokonanie transakcji przez oskanowanego oczywiście nie jest.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2015-11-05 18:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Między innymi, czyli co jeszcze? Bo sam skan dowodu oczywiście
    >dowodem
    >na dokonanie transakcji przez oskanowanego oczywiście nie jest.

    Umowe oczywiscie.

    Skan/kserokopia dowodu moze i dowodu nie stanowia, ale
    uwiarygodniaja, ze przy umowie strona tenze dokument okazala.

    J.

  • 9. Data: 2015-11-05 18:45:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-05 o 18:39, J.F. pisze:

    > Umowe oczywiscie.

    Skoro ma umowę, to ma umowę, skanu dowodu już nie potrzebuje. A skoro
    tak, to nie ma powodu, aby jeszcze ten skan dowodu miał skądś wykradać.

    > Skan/kserokopia dowodu moze i dowodu nie stanowia, ale uwiarygodniaja,
    > ze przy umowie strona tenze dokument okazala.

    Nie ma to znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-11-05 19:39:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skoro ma umowę, to ma umowę, skanu dowodu już nie potrzebuje. A skoro
    >tak, to nie ma powodu, aby jeszcze ten skan dowodu miał skądś
    >wykradać.

    >Nie ma to znaczenia.

    To niech Cie kiedys komornik odwiedzi, bo ktos tam ma umowe z Twoim
    nazwiskiem.

    J.