  • Data: 2015-11-06 10:17:22
    Temat: Re: Dysponowanie lokatą - idiotyczne wymagania
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:n1hpjh$90b$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
    [...]
    >Może jestem łatwowierny i daję się wpuścić w maliny przez pismaków,
    >ale zapamiętałem z jakiegoś artykułu, że kilkadziesiąt tysięcy ludzi
    >w Polsce spłaca kredyty za zakup rzeczy, których nie kupili. Wydaje
    >mi się, że w większości przypadków przyczyną był zakup dokonany za
    >pomocą zgubionego/skradzionego dowodu osobistego. Taki
    >zgubiony/skradziony dowód dostarcza sklepowi tylko jednego
    >dodatkowego papierka - skan tego dowodu. Skoro twierdzisz, że taki
    >skan jest bez znaczenia to skąd się wzięło te kilkadziesiąt tysięcy
    >ludzi, bo przecież na umowie były nie ich podpisy (oczywiście
> [...]

    Akurat znajomej ukradli - szybko sie zorientowala i zglosila, ale i
    tak jakies Polsaty i Kruki ja nekaly przez rok czy dwa, choc zbywanie
    szlo w miare latwo.
    Wiec te kilkadziesiat tysiecy to moze byc na tej zasadzie, ewentualnie
    czesc z nich sie poddala i grzecznie placi.

    Z drugiej strony - sporo osob placi, bo je rodzina naciagnela.
    Przychodzi wezwanie do babci, a okazuje sie, ze telewizor kupil
    wnuczek, tylko na splaty juz go nie stac ...

    Liwiusz ma czesciowo racje - kserokopia/skan dowodu formalnie nie jest
    do niczego potrzebny.
    Tym niemniej wiele uwiarygadnia i w sumie zabezpiecza obie strony ...
    o ile nie wycieknie.

    Grafolog moze oczywiscie podpis sprawdzic i moze cos ustali ... wiec
    juz pedze do Providenta podpisac sie lewa reka ...

    J.