  • 11. Data: 2006-07-14 08:46:12
    Temat: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>

    "~|_ukasz" <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl> wrote in message
    news:e97hm6$dph$1@swift.atra.com.pl...
    > Onufry Zagloba napisał(a):
    > Zaraz, zaraz... Nie masz kasy, chcesz wziac kredyt (lub
    > pozyczke hipoteczna) na normalnym, komercyjnym rynku (oprocentowanie
    > od 3% w CHF, 5% w PLN w najlepszym razie).... po to miedzy innymi,
    > by splacic kredyt studencki (2,12%)????

    To jest tak zwana poboczna sprawa. Założmy, że za kredyt studencki mam ratę
    230 pln i za hipoteczny 700 pln. A gdy bedzie tylko hipoteczny, to bedzie
    nieco mniej niz te 950 co miesiąc. Więc wiecej na...

    > Albom glupi, albo Wasci wiecej siemienia lnianego jesc musi ;)

    ... piwo co oleum snadnie do głowy pcha i któreż to lepsze niżli jakieś
    zielsko co między zeby wchodzi ;-)

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba

  • 12. Data: 2006-07-14 08:48:33
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Onufry Zagłoba wrote:

    > A liczyłem na to właśnie. Miałem nadzieję że jak wniosę wiekszy wkład to
    > bank przychylniej się do mnie odniesie.

    Mylisz pojęcia.

    Wkład własny to twoja gotówka, za którą kupujesz mieszkanie a bank
    dopłaca resztę. Np mieszkanie warte 150 tysięcy, twój wkład własny to
    40, kredyt w banku 110. Duży wkład własny to mniejsze oprocentowanie
    kredytu.

    Hipoteka jest zabezpieczeniem na wypadek gdybyś nie płacił.

    Twoja zdolność kredytowa to ile maksymalnie można ci zabrać z wypłaty,
    żeby pozostało coś na przeżycie. Zależy od wysokości wypłaty, sposobu
    zatrudnienia i wysokości raty. Ona nie zależy ani od wkładu własnego,
    ani od wysokości zabezpieczenia. Co z tego, że dasz bankowi 10 hipotek,
    skoro rata będzie taka wysoka że nie starczy ci pieniędzy na jedzenie.

    Dwie hipoteki mogą być potrzebne, jeśli chcesz wziąć kredyt na większą
    kwotę niż wartość jednego mieszkania. Ale nie dostaniesz tego kredytu,
    jeśli nie będziesz w stanie spłacać większej raty.

    Zdolność kredytowa się zwiększy, gdy weźmiesz kredyt razem z inną osobą
    albo znajdziesz poręczyciela. Wtedy oboje solidarnie odpowiadacie za dług.

    Kto zasugerował, żeby wziąć pożyczkę hipoteczną na mieszkanie dziadków.
    Dostaniesz za to gotówkę. Część tej gotówki używasz jako wkład własny do
    kredytu na swoje mieszkanie, a resztę wydajesz na co chcesz. Tylko
    policz czy to się opłaca bo pożyczki hipoteczne są droższe niż kredyty.

    Karol

  • 13. Data: 2006-07-14 09:30:08
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>

    "Karol S" <k...@z...pl> wrote in message
> [...]
    > dopłaca resztę. Np mieszkanie warte 150 tysięcy, twój wkład własny to
    > 40, kredyt w banku 110. Duży wkład własny to mniejsze oprocentowanie

    Gdzieś o uszy obiło mi się że bank traktuje druga hipotekę jako wkład
    własny. Ale tylko obiło stąd też móje wątpliwości i post z tym związany.

> [...]
    > kredytu na swoje mieszkanie, a resztę wydajesz na co chcesz. Tylko
    > policz czy to się opłaca bo pożyczki hipoteczne są droższe niż kredyty.

    No i o ile sie nie myle to bede miał dwie hipoteki do spłacenia. Jedną na
    dziadków. Drugą mniejsza na nowe mieszkanie (mniejsza bo pomniejszona o
    wklad wlasny ale pozostającą róznicą pomiędzy ceną nowego mieszkania a cena
    mieszkania dziadków). A wolałbym (choc zdaję sobie sprawę że moje chcenie
    nie ma tu znaczenia) jednak spłacać to jedną ratą a nie dwoma oddzielnymi.

    Jak się domyślam suma dwóch rat (pożyczka i kredyt hipoteczny) będzię
    wieksza niż jedna rata (jeden kredyt hipoteczny), przy założeniu, że mówimy
    o tej samej kwocie?

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba

  • 14. Data: 2006-07-14 09:40:30
    Od: "News" <a...@i...pl>

    > To fakt ;)

    Kupowaliśmy ostatnio 2 mieszkania i w obu przypadkach udało sie taki wpis
    przepchac. kwestia wytłumaczenia sprzedającemu o co chodzi :-)

  • 15. Data: 2006-07-14 10:24:55
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Onufry Zagłoba wrote on 2006-07-14 11:30:
> [...]
    > nie ma tu znaczenia) jednak spłacać to jedną ratą a nie dwoma oddzielnymi.
    Nie my pojęć. Hipoteki się nie spłaca, ją się ustanawia (wpis do księgi
    wieczystej) albo wypisuje z KW. Co innego dwa kredyty/pożyczki
    hipoteczne - ale to są kredyty z zabezpieczeniem w postaci hipoteki.

    > Jak się domyślam suma dwóch rat (pożyczka i kredyt hipoteczny) będzię
    > wieksza niż jedna rata (jeden kredyt hipoteczny), przy założeniu, że mówimy
    > o tej samej kwocie?
    Tak.

    Michał M

  • 16. Data: 2006-07-14 10:30:42
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Onufry Zagłoba wrote on 2006-07-14 10:46:

    > To jest tak zwana poboczna sprawa. Założmy, że za kredyt studencki mam ratę
    > 230 pln i za hipoteczny 700 pln. A gdy bedzie tylko hipoteczny, to bedzie
    > nieco mniej niz te 950 co miesiąc. Więc wiecej na...
    Zakładam, że mam studenckiego do spłacenia 10 tys a hipotecznego chcesz
    wziąć 100 tys. Na jakich to studiach uczą, że suma rat miesięcznych od
    10 tys przy oprocentowaniu 2,12 i 100 przy 5% będzie większa od raty
    miesięcznej od 110 tys na 5%?????

    Michał M

  • 17. Data: 2006-07-14 11:25:06
    Od: "Victor" <b...@o...pl>

    Użytkownik "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wziąć 100 tys. Na jakich to studiach uczą, że suma rat miesięcznych od 10
    > tys przy oprocentowaniu 2,12 i 100 przy 5% będzie większa od raty

    Z calym szacunkie dla Poprzednika, ale nie ma sie co czepiac studiow.
    Oczywiscie ze rata kredytu 10 tys przy oprocentowaniu 2,12 na 4lata + rata
    kredytu 100 tys. przy oprocentowaniu 5% na 30 lat
    bedzie wyzsza niz np. rata kredytu 110 tys na 30 lat (5%)
    230+537 > 591
    Jesli zainteresowanemu nie zalezy na szybkiej splacie kredytu tylko na
    mniejszym obciazeniu miesiecznym to lepszym rozwiazaniem jest jeden kredyt
    laczny.
    A do takich obliczen to nawet studiow nie trzeba ;)

  • 18. Data: 2006-07-14 11:26:30
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>

    "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > wziąć 100 tys. Na jakich to studiach uczą, że suma rat miesięcznych od
    > 10 tys przy oprocentowaniu 2,12 i 100 przy 5% będzie większa od raty

    Ty patrzysz z punktu oszczędnościowo-rachunkowego. I nie można zarzucić nic
    twoim wyliczeniom.

    Ale ja patrze z punktu ekonomicznego własnej, bieżacej, sytuacji
    materialnej. I dla mnie lepiej jest splacic nieco wiecej przez dluzszy okres
    czasu niz mniej ale krocej.

    Jeszcze raz napisze. W przypadku posłuchania twojej rady bede płacił przez
    najbliższe 6 lat dwa kredyty. Studencki i hipoteczny o łącznej wartości
    powiedzmy 950. Potem już tylko hipoteczny.
    A w wypadku zrealizowania mojego pomyslu bede płacił przez 30 lat nieco
    większą jedną ratę kredytu hipotecznego która na pewno nie sięgnie sumy
    dwóch rat. Zostaje więc więcej na życie co miesiąc, choć przyznaje, że jest
    to nie opłacalne.

    Myślę, że sarkazm dotyczący mojego wykształcenia nie był potrzebny.

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba

  • 19. Data: 2006-07-14 11:28:10
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl>

    "Victor" <b...@o...pl> wrote in message
    > A do takich obliczen to nawet studiow nie trzeba ;)

    Dokładnie ;-) Widzę, że za długo pisałem swoją odpowiedź i zdublowałem
    niemalże twojego posta.

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba

  • 20. Data: 2006-07-14 11:50:08
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Onufry Zagłoba napisał(a):
> [...]
    > 230 pln i za hipoteczny 700 pln. A gdy bedzie tylko hipoteczny, to bedzie
    > nieco mniej niz te 950 co miesiąc. Więc wiecej na...

    Chyba 930? :P
    Ale lapie juz w czym rzecz, mozna i tak.
    Tylko czy policzyles juz *dokladnie* jakie beda to kwoty, ile
    miesiecznie zyskasz, a ile stracisz w calym okresie?

    Problem tez w tym, ze nie slyszy sie o ofercie kredytu hipotecznego
    do refinansu kredytu studenckiego, wiec zdaje sie i tak
    studencki bedzie obnizal Twoja zdolnosc.

    > ... piwo co oleum snadnie do głowy pcha i któreż to lepsze niżli jakieś
    > zielsko co między zeby wchodzi ;-)

    Dobrze Waszmosc prawisz :)

    pozdr
    ~|_ukasz