  • 1. Data: 2006-07-13 11:41:46
    Temat: Co taniej zagramanica?
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Pewnie ktos juz to badal... Wakacje :)

    Kartami ktorych bankow najbardziej oplaca sie
    operowac w tej chwili w strefie Euro?
    Jak wypadaja banki internetowe?

    Glownym czynnikiem pewnie beda kursy wymiany...
    Pominmy oczywiscie karty rozliczane w USD.

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 2. Data: 2006-07-13 22:01:27
    Temat: Re: Co taniej zagramanica?
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-07-13 13:41, osobnik ~|_ukasz stwierdził, iż:
    > Pewnie ktos juz to badal... Wakacje :)
    > Glownym czynnikiem pewnie beda kursy wymiany...
    > Pominmy oczywiscie karty rozliczane w USD.

    Ja byłem bardzo zadowolony z VG i VE VW Banku. Kursy zdecydowanie lepsze
    niż Multi i BPH, z których również korzystam.
    Jedyne, czego mi brakowało, to brak powiadomień SMSowych o autoryzacjach.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2006-07-14 07:24:40
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2006-07-13 13:41, osobnik ~|_ukasz stwierdził, iż:
    >
    > Ja byłem bardzo zadowolony z VG i VE VW Banku. Kursy zdecydowanie lepsze
    > niż Multi i BPH, z których również korzystam.

    Ba, zadnych z ww. nie posiadam :|
    Co najwyzej moge sie spodziewac, ze Multi i mBank maja takie same kursy.

    A testowal ktos karty PKO BP i Zmyllennium?

    Ehh, pare lat temu na pbb o takie info nie bylo potrzeby pytac...

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 4. Data: 2006-07-14 10:16:33
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > A testowal ktos karty PKO BP i Zmyllennium?
    >
    > Ehh, pare lat temu na pbb o takie info nie bylo potrzeby pytac...

    "national settlement" to mocno skrecony temat :(
    banki maja indywdualne umowy z visa czy z mastercard
    czesc polskich sie rozlicza w zlotowkach czesc w usd czesc w euro
    czesc bankow stosuje kursy wymiany organizacji kartowej a czesc
    zyczy sobie aby ten przywilej pozostal u nich.
    dodatkowo te zasady sie zmieniaja zarowno po stronie bankow jak i
    organizacji kartowych.za kazdym razem trzeba mocno dopytywac o aktualne
    zasady rozliczen co nie latwo jest wyciagnac zwykle ...

    SW

  • 5. Data: 2006-07-14 11:36:46
    Od: ~|_ukasz <lukasz.niespamic@mnie_atra.pl>

    Stormy Waters napisał(a):

> [...]
    > organizacji kartowych.za kazdym razem trzeba mocno dopytywac o aktualne
    > zasady rozliczen co nie latwo jest wyciagnac zwykle ...

    Pewnie, ze nie latwo, dlatego nawet nie probuje :) a w pierwszej
    wiadomosci okreslilem, ze zajmujemy sie tylko kartami rozliczanymi
    w Ojro.

    Po prostu jak ktos uzywa swoich kart poza Polska i pisze na prgb
    to jest szansa, ze sprawdza jak mu przeliczyli w konkretnych
    bankach, gdzie wyszlo drozej. "Jak" tzn. ile PLN za 1 EUR,
    nic wiecej w sumie mnie nie interesuje!

    pozdr
    ~|_ukasz

  • 6. Data: 2006-07-14 12:31:51
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl>

    > Pewnie, ze nie latwo, dlatego nawet nie probuje :) a w pierwszej
    > wiadomosci okreslilem, ze zajmujemy sie tylko kartami rozliczanymi
    > w Ojro.

    a sa takie w Polsce ? Slonski sie kiedys przymierzal chyba
    bo w dolcach to byly juz dawno.

    > "Jak" tzn. ile PLN za 1 EUR,
    > nic wiecej w sumie mnie nie interesuje!

    takie raporty banki dostaja odnosnie VISA przez tzw. VAP'a, czyli
    VISA Access Point. MC kaze sobie za niego dla odmiany placic extra.
    jak to MC zreszta.

    moze sa jakies banki ktore np na wyciagu podaja poszczegolne kursy
    po jakich taka transakcja przeszla od np CSK do PLN ;) poprzez USD i EUR ;)

    ktos widzial cos takiego ?

    SW