    From: Karol S <k...@z...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Date: Fri, 14 Jul 2006 10:48:33 +0200

    Onufry Zagłoba wrote:

    > A liczyłem na to właśnie. Miałem nadzieję że jak wniosę wiekszy wkład to
    > bank przychylniej się do mnie odniesie.

    Mylisz pojęcia.

    Wkład własny to twoja gotówka, za którą kupujesz mieszkanie a bank
    dopłaca resztę. Np mieszkanie warte 150 tysięcy, twój wkład własny to
    40, kredyt w banku 110. Duży wkład własny to mniejsze oprocentowanie
    kredytu.

    Hipoteka jest zabezpieczeniem na wypadek gdybyś nie płacił.

    Twoja zdolność kredytowa to ile maksymalnie można ci zabrać z wypłaty,
    żeby pozostało coś na przeżycie. Zależy od wysokości wypłaty, sposobu
    zatrudnienia i wysokości raty. Ona nie zależy ani od wkładu własnego,
    ani od wysokości zabezpieczenia. Co z tego, że dasz bankowi 10 hipotek,
    skoro rata będzie taka wysoka że nie starczy ci pieniędzy na jedzenie.

    Dwie hipoteki mogą być potrzebne, jeśli chcesz wziąć kredyt na większą
    kwotę niż wartość jednego mieszkania. Ale nie dostaniesz tego kredytu,
    jeśli nie będziesz w stanie spłacać większej raty.

    Zdolność kredytowa się zwiększy, gdy weźmiesz kredyt razem z inną osobą
    albo znajdziesz poręczyciela. Wtedy oboje solidarnie odpowiadacie za dług.

    Kto zasugerował, żeby wziąć pożyczkę hipoteczną na mieszkanie dziadków.
    Dostaniesz za to gotówkę. Część tej gotówki używasz jako wkład własny do
    kredytu na swoje mieszkanie, a resztę wydajesz na co chcesz. Tylko
    policz czy to się opłaca bo pożyczki hipoteczne są droższe niż kredyty.

    Karol