  • Data: 2006-07-14 11:26:30
    Temat: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MrMrooz" <m...@s...gazeta.pl> wrote in message
    news:e97rol$fns$1@inews.gazeta.pl...
    > Zakładam, że mam studenckiego do spłacenia 10 tys a hipotecznego chcesz
    > wziąć 100 tys. Na jakich to studiach uczą, że suma rat miesięcznych od
    > 10 tys przy oprocentowaniu 2,12 i 100 przy 5% będzie większa od raty
    > miesięcznej od 110 tys na 5%?????

    Ty patrzysz z punktu oszczędnościowo-rachunkowego. I nie można zarzucić nic
    twoim wyliczeniom.

    Ale ja patrze z punktu ekonomicznego własnej, bieżacej, sytuacji
    materialnej. I dla mnie lepiej jest splacic nieco wiecej przez dluzszy okres
    czasu niz mniej ale krocej.

    Jeszcze raz napisze. W przypadku posłuchania twojej rady bede płacił przez
    najbliższe 6 lat dwa kredyty. Studencki i hipoteczny o łącznej wartości
    powiedzmy 950. Potem już tylko hipoteczny.
    A w wypadku zrealizowania mojego pomyslu bede płacił przez 30 lat nieco
    większą jedną ratę kredytu hipotecznego która na pewno nie sięgnie sumy
    dwóch rat. Zostaje więc więcej na życie co miesiąc, choć przyznaje, że jest
    to nie opłacalne.

    Myślę, że sarkazm dotyczący mojego wykształcenia nie był potrzebny.

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba