  • Data: 2006-07-14 09:30:08
    Temat: Re: Dwie hipoteki, jeden kredyt.
    Od: Onufry Zagłoba <zagloba@maupa@os.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Karol S" <k...@z...pl> wrote in message
    news:e97lp1$nbh$1@news.task.gda.pl...
    > Wkład własny to twoja gotówka, za którą kupujesz mieszkanie a bank
    > dopłaca resztę. Np mieszkanie warte 150 tysięcy, twój wkład własny to
    > 40, kredyt w banku 110. Duży wkład własny to mniejsze oprocentowanie
    > kredytu.

    Gdzieś o uszy obiło mi się że bank traktuje druga hipotekę jako wkład
    własny. Ale tylko obiło stąd też móje wątpliwości i post z tym związany.

    > Kto zasugerował, żeby wziąć pożyczkę hipoteczną na mieszkanie dziadków.
    > Dostaniesz za to gotówkę. Część tej gotówki używasz jako wkład własny do
    > kredytu na swoje mieszkanie, a resztę wydajesz na co chcesz. Tylko
    > policz czy to się opłaca bo pożyczki hipoteczne są droższe niż kredyty.

    No i o ile sie nie myle to bede miał dwie hipoteki do spłacenia. Jedną na
    dziadków. Drugą mniejsza na nowe mieszkanie (mniejsza bo pomniejszona o
    wklad wlasny ale pozostającą róznicą pomiędzy ceną nowego mieszkania a cena
    mieszkania dziadków). A wolałbym (choc zdaję sobie sprawę że moje chcenie
    nie ma tu znaczenia) jednak spłacać to jedną ratą a nie dwoma oddzielnymi.

    Jak się domyślam suma dwóch rat (pożyczka i kredyt hipoteczny) będzię
    wieksza niż jedna rata (jeden kredyt hipoteczny), przy założeniu, że mówimy
    o tej samej kwocie?

    --
    Pozdrawiam Waszmości
    Onufry Zagłoba