  • 31. Data: 2011-03-11 22:16:08
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: Kiwaczek <m...@y...com>

    On 11 Mar, 23:05, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
    > Uzytkownik "Kiwaczek"
    >
    > zaproponuj lepszy model dla tego konkretnego przykladu kt ry robimy, a nie
    > dowalasz z boku cos kompletnie z innej beczki

    Jak to z innej beczki? Przeciez napisales jak liczysz dochodowosc
    oferm, ale zle to liczysz. Ja ci tylko napisalem przyklad na ktorym
    widac dlaczego zle.

  • 32. Data: 2011-03-11 22:19:36
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Kiwaczek" <m...@y...com> wrote in message
    g.googlegroups.com...

    > Jak to z innej beczki? Przeciez napisales jak liczysz dochodowosc
    > oferm, ale zle to liczysz. Ja ci tylko napisalem przyklad na ktorym
    > widac dlaczego zle.

    tylko ze twój model nie ma nic wspólnego z rzeczywistoscia....
    wzrost KGHM nie ma absolutnie nic wspólnego z problemem o którym mowa..

    george

  • 33. Data: 2011-03-11 22:20:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "Kiwaczek" <m...@y...com> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...

    > Jak to z innej beczki? Przeciez napisales jak liczysz dochodowosc
    > oferm, ale zle to liczysz. Ja ci tylko napisalem przyklad na ktorym
    > widac dlaczego zle.

    policz lepiej na przykladzie OFE, ile wplaciles i ile masz na koncie
    wykaz konkretnie na takim wlasnie przykladzie ze zle policzylem
    jak nie masz swoich danych - to masz moje, jeszcze raz:

    w latach 1999-2009 wlacznie wplacilem na II filar: 13716zl
    stan konta w OFE na koniec tego okresu to: 16153zl

    wplaty, mozna przyjac byly dokonywane regularnie co miesiac

  • 34. Data: 2011-03-11 22:21:19
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisal w wiadomosci
> [...]
    > stan konta w OFE na koniec tego okresu to: 16153zl
    >
    > wplaty, mozna przyjac byly dokonywane regularnie co miesiac

    skladka rosla, ale przyjmij korzystna dla OFE wersje ze byla równa

  • 35. Data: 2011-03-11 22:43:06
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "george" <g...@v...pl> wrote in message

    > "Kiwaczek" <m...@y...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...

> [...]
    > kursie 166,6 dokupilem tez za 1000ZL czyli dostalem tylko 5 akcji
    > to na koniec grudnia sprzedalem 16 akcji po 200zł czyli mam 3200zl w
    > gotowce.
    > Moj zysk calkowity rowna sie 1600 zl a wydalem w sumie 2000zl, z tego
    > wynika ze zarobilem tylko 80% choc akcje KGH wzrosly o 100%
    > Widzisz chyba ze nie mozesz w ten sposob obliczac dochodowosci samych
    > akcji czy funduszow.
    >
    > a niby dlaczego nie ? To decyzja OFE że kupiły za moja składkę kghm (
    > doskonale wiemy że tego nie zrobiły... ).

    http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =916
    gwiazdowski też źle policzył ?

    "a kto kawo jebiot ?" - :)

    george

  • 36. Data: 2011-03-11 22:43:45
    Od: Kiwaczek <m...@y...com>

    On 11 Mar, 23:21, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
    > Uzytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisal w
    wiadomoscinews:ile76u$r1l$1@news.onet.pl...

    bg.googlegroups.com...

    > skladka rosla, ale przyjmij korzystna dla OFE wersje ze byla r wna- Ukryj cytowany
    tekst -

    > - Pokaż cytowany tekst -

    Jeżu, chcesz mnie zabic? Ty wiesz ktora jest godzina?
    Ja ci chcialem tylko powiedziec ze nie mozesz tego liczyc tak po
    prostu

    (16153-13716)/13716

    Ale skoro mowisz zeby to podzielic na skladki miesieczne to mialoby to
    sens. Ale moze jutro ;)))

  • 37. Data: 2011-03-11 22:46:42
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Kiwaczek" <m...@y...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...
> [...]

    prostu

    (16153-13716)/13716

    Ale skoro mowisz zeby to podzielic na skladki miesieczne to mialoby to

    OMG..
    nikt nie liczy tak po prostu ....

    george

    P.S. widze ze masz ignora na mnie... wiec dam sobie luz.

  • 38. Data: 2011-03-11 22:56:35
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Kiwaczek" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    >Jeżu, chcesz mnie zabic? Ty wiesz ktora jest godzina?
    >Ja ci chcialem tylko powiedziec ze nie mozesz tego liczyc tak po
    >prostu

    (16153-13716)/13716

    Ale my nie liczymy tak po prostu:)

    Metodyka jest taka:

    Od 1999 do 2009 zainwestowana kwota to 13716
    Saldo na koniec 2009 to 16153

    I teraz szukamy takiej wartości procentowej, która jako lokata roczna da
    analogiczny zwrot

    dla uproszczenia przyjąłem, że co rok wpłacałem na lokatę 13716/12
    wynik wyliczenia jest taki, że wpłat o tej wartości co rok, przez 11, lat
    lokata oprocentowana około 3% urośnie do około 16153

  • 39. Data: 2011-03-11 22:57:24
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Policz i przedstaw wyniki. Nie przemawiaja do mnie argumenty typu
    > "widzimisie".

    Ale jakie widzimisie i co tu liczyc? Ale jak chcesz to policz i moze
    zrozumiesz to co dla wszystkich jest tak oczywiste.
    Przeciez jezeli przez ten rok fundusze spadly pi razy oko 50% to wplacajac
    calosc od razu mam strate 50%. Rozkladajac to na rowne wplaty przez caly
    okres mam strate o polowe mniejsza tj. okolo 25%. Czy to tak trudno
    zrozumiec?
    Oczywiscie, jezeli w tym samym okresie mielibysmy wzrost o 100% to w
    pierwszym przypadku zarobimy wlasnie 100%, a w drugim tylko 50%. Problem
    jest tylko taki, ze nie wiadomo jak sie rozwinie sytuacja w danym okresie. A
    wplaty rozlozone w czasie po prostu zmniejszaja ryzyko kosztem mniejszych
    zyskow. I tyle w tym temacie.

    DJ

  • 40. Data: 2011-03-11 23:00:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > http://blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=1&id
    =916
    > gwiazdowski też źle policzył ?
    >
    > "a kto kawo jebiot ?" - :)
    >
    > george

    najgorsze jest to, że oni nic nie kumają albo wszyscy udają wariatów