  • 21. Data: 2011-03-11 21:45:02
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: Kiwaczek <m...@y...com>

    cinews:1mfepywbp72l.1x5yivwicl2u2$.dlg@40tude.net...

> [...]
    >
    > Stan konta w OFE
    > 16.153z
    >
    > Okres: 11 lat
    >
    > Czyli w latach 1999-2009 wp aci em na 2 Filar: 13.176z , stan konta mam
    > 16.153z
    >
    > Wp aca em przez wszystkie lata regularnie kwot indeksowan do redniego
    > wynagrodzenia, wi c nie ma tu adnych dziur we wp atach, zanize zawy e
    > itp.
    >
    > Licz to ju na kilka sposob w i zawsze wychodzi oko o 3% rocznie.
    >
    > Przy czym uwaga: wp aty realnie ros y z czasem, ja licze je dla uproszczenia

    Przepraszam drobna uwaga
    Jesli 1 stycznia 2010r akcje KGH kosztuja 100zł a 30 grudnia 200zł to
    w rok wzrosly 100%.
    Jesli kupilem te 10 akcji 1 stycznia za 1000zl a w listopadzie po
    kursie 166,6 dokupilem tez za 1000ZL czyli dostalem tylko 5 akcji
    to na koniec grudnia sprzedalem 16 akcji po 200zł czyli mam 3200zl w
    gotowce.
    Moj zysk calkowity rowna sie 1600 zl a wydalem w sumie 2000zl, z tego
    wynika ze zarobilem tylko 80% choc akcje KGH wzrosly o 100%
    Widzisz chyba ze nie mozesz w ten sposob obliczac dochodowosci samych
    akcji czy funduszow.

  • 22. Data: 2011-03-11 21:46:23
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Skoro w mojej symulacji systematyczne wplaty byly dokonywane przez 10 lat co
    miesiac, to byly one dokonywane zarowno podczas rynkow byka jak i
    niedzwiedzia.

    Dieter

    Użytkownik "zbyszek" napisał
    "- systematyczne wpłaty wypadły jak sądzę licznie na górce hossy (i stad
    strata)"

  • 23. Data: 2011-03-11 21:49:15
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Nie zaprzeczam sam sobie. Wybralem w tym przykldzie najbardziej korzystny
    > z mozliwych momentow wejscia dla strategii regularnych wplat do funduszu,
    > tj. w samym dolku WIG20 (luty 2009) i okazalo sie, ze wynik jest taki sam
    > jak przy jednorazowej wplacie. Wejscie w kazdym innym miejscu powoduje, ze
    > strategia regularnych wplat daje zdecydowanie gorsze wyniki od
    > jednorazowej inwestycji calosci srodkow.

    Naprawde? A co powiesz na sytuacje jesli np. mialem do zainwestowania 100
    tys. pod koniec 2007 roku. Inwestycja na rok. Tez lepiej bym wyszedl
    wplacajac calosc od razu czy jednak placac np. 10 tys. co miesiac? W ktorym
    przypadku mialbym mniejsze straty?

    DJ

  • 24. Data: 2011-03-11 21:50:03
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Dlatego nie ma sie co dziwic, ze kolesie tak bronia swojego stalego zrodla
    duzych dochodow (stala prowizja niezaleznie od wynikow).

    Dieter

    Użytkownik "skippy" napisał w wiadomości grup

    Policzyłem teraz dla inflacji wziętej stąd:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Inflacja

    Jak juz pisałem, wyszło mi że OFE jest w moim przypadku równoważne lokacie
    3,9%, a drugi filar lokacie 2,7%
    2 filar to pieniądze przekazane do OFE + 0,8% skrojone przez ZUS.

    No i w przypadku samego OFE, inflacja ta zajebista lokata przewyższyła
    lokatę i końcowy wynik mam.....................
    100,8% kwoty włożonej.

    Dla 2 filara jest trochę gorzej, po 11 latach realny zwrot to ..............
    88,23% włożonego kapitału

    MEGA WAŁEK WSZECH CZASÓW

  • 25. Data: 2011-03-11 21:51:26
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Kiwaczek"

[...]

    ale Ty piszesz o czyms kompletnie innym, sory, o jakimś jednorazowym zakupie
    w konkretnym momencie

  • 26. Data: 2011-03-11 21:52:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Kiwaczek" <m...@y...com> wrote in message
    i.googlegroups.com...
> [...]

    wynika ze zarobilem tylko 80% choc akcje KGH wzrosly o 100%
    Widzisz chyba ze nie mozesz w ten sposob obliczac dochodowosci samych

    a niby dlaczego nie ? To decyzja OFE że kupiły za moja składkę kghm (
    doskonale wiemy że tego nie zrobiły... ).

    george

    P.S. w listopadzie kupiłeś 6 akcji.

  • 27. Data: 2011-03-11 21:55:31
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Policz i przedstaw wyniki. Nie przemawiaja do mnie argumenty typu
    "widzimisie". 100% akwizytorow funduszy jest przekonana, ze lansowana przez
    nich wsrod klientow strategia stalych wplat (usredniania) to zloty graal.

    Dieter

  • 28. Data: 2011-03-11 22:01:18
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Dieter" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego nie ma sie co dziwic, ze kolesie tak bronia swojego stalego zrodla
    > duzych dochodow (stala prowizja niezaleznie od wynikow).
    >
    > Dieter

    dodaj do tego pewne możliwości "inwestowania" takimi nie swoimi pieniędzmi
    za które nie odpowiadasz i jest dosyć pełny potencjalny obraz całości

  • 29. Data: 2011-03-11 22:02:12
    Od: Kiwaczek <m...@y...com>

    On 11 Mar, 22:51, "skippy" <m...@t...moon> wrote:
> [...]
    > akcji czy funduszow.
    >

    > ale Ty piszesz o czyms kompletnie innym, sory, o jakim jednorazowym zakupie

    Nie, ja kupuje 2 razy raz w styczniu a drugi raz w listopadzie.
    Dlatego dochod jest 80% a nie 100%. Wlasnie dlatego ze kupuje raz albo
    dwa albo trz razy dochod bedzie za kazdym razem inny choc KGH wzroslo
    100%.
    Nie mozesz obliczyc wzrostu KGH na podstawie tego ile ty konkretnie
    osiagasz dochodu bo ktos inny w tym samym roku osiagnie zupelnie inny
    dochod. A KGH wzroslo 100% i nic tego nie zmieni. Rozumiesz teraz?

  • 30. Data: 2011-03-11 22:05:48
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "Kiwaczek"

    zaproponuj lepszy model dla tego konkretnego przykladu który robimy, a nie
    dowalasz z boku cos kompletnie z innej beczki