  • 91. Data: 2011-03-13 22:37:29
    Temat: Re: Do Dietera....
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Masz tutaj ladny przyklad zapozyczony z innego tematu. Popatrz sobie na
    wykres pod tym linkiem:

    http://zalewski.blogbank.pl/2010/03/18/gdzie-zniknel
    y-moje-miliony-czyli-dysfunkcja-procentu-skladanego/

    1. Regularne wplaty od 1992 roku do Pioniera Zrownowazonego
    2. W sumie wplacono co miesiac przez te wszystkie lata 31.000 zl
    3. Wynik koncowy przy regularnych wplatach od 1992 do konca 2009 r. to
    46.000 zl
    4. Ale jednorazowa wplata w 1992 roku tych 31.000 zl dałaby w sumie pod
    koniec 2009 r. jakies 460.000 zl.

    Mam nadzieje, ze sprawa troche Ci sie rozjasnila.

    Dieter

    Użytkownik "DJ" napisał w wiadomości grup

    > Twoja metoda z zalozenia jest zla, bo po cholere wplacac regularnie kase w
    > cos co caly czas przynosi straty?

    Czyli co? Lepiej zamiast regularnie wplacac w cos co przynosi straty to
    lepiej wplacic od razu, zeby miec strate 2x wieksza? To wlasnie Twoja metoda
    jest zla. Moja chroni mnie przed stratami. Nawet placac regularnie mam
    straty o polowe mniejsze niz gdybym wplacil od razu. A ze nie wplacam kasy w
    cos co ciagle traci to moje straty sa jeszcze duzo mniejsze.

    DJ

  • 92. Data: 2011-03-14 07:46:38
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Dieter wrote:

> [...]
    > na GoldenLine, gdzie znajdziesz sporo roznych symulacji na ten temat.
    > Podobnie jak Ty mysla traderzy, ktorym wydaje sie, ze maja zlotego graala,
    > a po przetestowaniu okazuje sie, ze graja systemowymi bankrutami. Podczas
    > szkolen koduje zlote grale uczestnikow i zawsze okazuja sie one w dlugim
    > terminie maszynkami do generowania strat, choc w opowiadaniach wygladaja
    > super.
    >
    > 3. Tez mi sie kiedys wydawalo, ze regularne wplaty dzialaja, ale to
    > jedynie haczyk sprzedawcow funduszy, ktory wiaze ich z klientem na dlugie

    Nie wiem o co się spieracie. Jeżeli regularne wpłaty przynoszą gorsze
    rezultaty niż wpłata jednorazowa w badanym okresie to znaczy, że jesteśmy na
    rynku byka jeżeli regularne wpłaty przynoszą lepsze wyniki niż wpłata
    jednorazowa w badanym okresie to znaczy, ze to jest rynek niedźwiedzia.
    Regularne wpłaty na prawym zboczu są lepsze niż wpłata na górce i regularne
    wpłaty na lewym zboczu są gorsze niż wpłata w dołku. Przecież to oczywiste.

  • 93. Data: 2011-03-14 10:20:08
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > regularne
    > wpłaty na lewym zboczu są gorsze niż wpłata w dołku. Przecież to

    Dla mnie, dla Ciebie i wszystkich innych oprocz Dietera jest to oczywiste.
    Wlasnie probuje pokazac Dieterowi, ze wszystko jest wzgledne i wynik bedzie
    zalezal od sytuacji na rynku.
    Jezeli bedziemy mieli 10 lat hosse to oczywiste jest, ze jednorazowa wplata
    przyniesie lepsze efekty. W przypadku bessy bedzie odwrotnie. Dieter wzial
    pod uwage ostatnie 10 lat i twierdzi, ze taka sytuacja jak w ostatnich 10
    latach bedzie trwala do konca swiata i o jeden dzien dluzej.
    A swoja droga jestem ciekaw jak to sie ma do strategii "buy&hold", ktorej
    Dieter byl takim wielkim przeciwnikiem. A teraz radzi: kupuj za wszystko i
    trzymaj co najmniej 10 lat.

    Pozdrawiam

    DJ

  • 94. Data: 2011-03-14 10:24:10
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > koniec 2009 r. jakies 460.000 zl.
    >
    > Mam nadzieje, ze sprawa troche Ci sie rozjasnila.

    Ale nie ma sie co rozjasniac. Oczywistym jest, ze tak bedzie w hossie. A
    teraz sprobuj sobie zasymulowac to samo zakladajac, ze przez te wszystkie
    lata mamy besse. Masz 100% pewnosc, ze nastepne lata to bedzie hossa?

    DJ

  • 95. Data: 2011-03-14 16:49:11
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Nigdzie nie napisalem, ze propaguje "Buy and Hold", a jedynie porownuje te
    wlasnie strategie z inna kiepska strategia - regularnych wplat.

    D.

  • 96. Data: 2011-03-14 16:50:28
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Przez ostatnie 10 lat nie mielismy tylko hossy.

    Byly 4 hossy i 4 bessy.