  • 21. Data: 2006-11-09 22:29:50
    Temat: Re: Dlaczego umieszczanie nr kont bankowych publicznie (np na www) moze byc nieb
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 6 Nov 2006 21:59:32 +0100, g...@g...pl (Gość) wrote:

> [...]
    >1000 na 1500.
    >
    >Sprytny klient w dniu podwyzki wysyla Ci przelew na konto ale kwoty 1.000
    >pln
    >
    >Ty oczywiscie nic nie wiesz o zamowieniu bo go nikt nie skladal.
    >
    >Za dzien masz telefon kiedy dostane moja pralke? Pytasz jaka bo nie masz
    >zadnego zamowienia. Klient mowi jak to nie ma? Przeciez zlozylem
    >zamowienie i wyslalem przelew, prosze sprawdzic.
    >No i co teraz robisz jako wlasciciel sklepu???
    >Sprytni wlasciciele unikaja odpowiedzi na to pytanie nie podajac nr konta

    sprytni właściciele nie zapowiadają podwyżek albo przynajmniej ich
    terminu :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 22. Data: 2006-11-28 11:01:10
    Temat: Re: Dlaczego umieszczanie nr kont bankowych publicznie (np na www) moze byc niebezpieczne?
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To jest spadek mentalny po latach komunizmu w tym kraju.
    Urzędy nadal rzadko na pieczatkach mają numer telefonu do urzednika.
    Dla "ułatwienia" numery wewnetrzne są inne niż numery pokoi, choć w wielu wypadkach
    mogłyby byc takie same.
    Papiery firmowe wielu osób prawnych nadal nie maja numeru rachunku bankowego, choc ta
    osoba prawna przypomina Ci o
    wpłacie jakiejs kilkuzłotowej zaległości, na rachunek oczywiscie (nie jestem w stanie
    wymóc na spółdzielni mieszkaniowej
    podawania numeru ich rachunku w korespondencji).
    Numer rachunku musiałbys sobie oczywiście zdobywac osobno i olewasz sprawę.
    Nadal jesteś dla nich petentem, a nie klientem.
    Biurestwo trzyma się mocno.
    JaC

    > Jednakze zdaje sobie sprawe ze dla wielu osob brak rachunku na stronie www jest
    utrudnieniem np gdy chca zaplacic,
    znaja kwote do wplaty a sa na tyle daleko od dokumentow ze nie sa w stanie sprawdzic
    numeru rachunku na fakturze.

    It has removed 2598 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 23. Data: 2006-11-28 12:15:32
    Od: s...@o...pl

    > Witam,
    >
    > pewna firma, sprzedajaca przez internet, nie umieszcza nigdzie nr swojego
    > konta bankowego na www. Nr ten jest dostepny tylko po dokonaniu zakupu,
    > gdy trzeba zaplacic i przelac pieniadze.
    >
    > Na pytanie dlaczego tak robia, odpowiedzieli, ze publikacja nr nie jest
    > najlepszym pomyslem, ale nie chcieli podac dokladnych powodow.
    > Co mogloby sie stac zlego?

    może się stać coś złego, ale jakby się miało stać to i tak by się stało.

    można np. dla kawału napisać w tytule przelewu jakiś tekst, który zaciekawi
    urząd skarbowy. Np. wiemy, że to malutka firma i nie ma (jeszcze) kasy
    fiskalnej, więc złośliwie piszemy: "zapłata za nagrane płytki CDR" a wtedy
    zgodnie z odp. rozporządzeniem ministra finansów, urząd może uznać, że firma
    powinna natychmiast (a nie np. za pół roku) zainstalować kasę fiskalną.

    Podobny manewr można zastosować wobec dużej hurtowni która nie ma kasy
    fiskalnej bo dla konsumentów sprzedaje bardzo sporadycznie a wpływy z takiej
    sprzedaży nie przekraczają 20.000zł netto. Na ogólnych zasadach, łapałaby się
    do zwolnienia z kasy, ale sprzedawanie nagranych płytek CDR powoduje obowiązek
    fiskalny.

    możnaby jeszcze powymyślać jakieś inne głupstwa typu "zapłata
    za handel bronią" a potem nasłać urząd skarbowy i ministra Ziobro :)

    można cudować, ile się chce, zwłaszcza jeśli wpisze się fałszywe dane na
    wydrukowanym komputerowo papierowym kwitku wpłaty na poczcie (nie trzeba
    podpisu wpłacającego).

    ale przed takimi kombinacjami nic firmy nie uchroni, bo ostatecznie ktoś może
    dokonać zakupu na 5zł tylko w celu zdobycia nr konta, a potem i tak wyciąć nr

    pozdr
    Aleksander