  • 1. Data: 2006-11-04 18:20:08
    Temat: Dlaczego umieszczanie nr kont bankowych publicznie (np na www) moze byc niebezpieczne?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Witam,

    pewna firma, sprzedajaca przez internet, nie umieszcza nigdzie nr swojego
    konta bankowego na www. Nr ten jest dostepny tylko po dokonaniu zakupu,
    gdy trzeba zaplacic i przelac pieniadze.

    Na pytanie dlaczego tak robia, odpowiedzieli, ze publikacja nr nie jest
    najlepszym pomyslem, ale nie chcieli podac dokladnych powodow.
    Co mogloby sie stac zlego?

    Dodam, ze firma ta jest raczej pewna, wiec nie sadze, zeby mieli cos do
    ukrycia.

    --
    Piotrek (@ ~) | Adres email:
    Cvbge@irc | piotr

  • 2. Data: 2006-11-04 18:40:11
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Piotr Krukowiecki napisał(a):
    > Na pytanie dlaczego tak robia, odpowiedzieli, ze publikacja nr nie jest
    > najlepszym pomyslem, ale nie chcieli podac dokladnych powodow.
    > Co mogloby sie stac zlego?

    Ktoś podmieni na stronie nr rachunku na inny.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-04 18:42:32
    Od: ANetGUS <aparta_WYWALTO_@swnet_TOTEZ_.pl>

> [...]
    > konta bankowego na www. Nr ten jest dostepny tylko po dokonaniu zakupu,
    > gdy trzeba zaplacic i przelac pieniadze.

    może wierzyciele ich ścigają ;)

  • 4. Data: 2006-11-04 23:14:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Piotr Krukowiecki"

    Na przykład ja gdybym ich znielubił, a mieli by rachunek w banku,
    który pobiera opłaty za przelewy przychodzące z zagranicy, mógłbym
    im wysłać 1000 razy po 1 eurocencie za darmo. No ale tak w ogóle
    to uważam, że to raczej paranoja niepodawanie numeru własnego
    rachunku ze strachu. Owszem można sobie wyobrazić różne numery,
    np. że ktoś zgłosi to w US jako swój rachunek po czym zostanie on
    zajęty, ale jednak to chyba przesada.

    marekz

  • 5. Data: 2006-11-05 16:11:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 4 Nov 2006 18:20:08 +0000 (UTC), Piotr Krukowiecki

    >pewna firma, sprzedajaca przez internet, nie umieszcza nigdzie nr swojego
    >konta bankowego na www. Nr ten jest dostepny tylko po dokonaniu zakupu,
    >gdy trzeba zaplacic i przelac pieniadze.
    Sam stosuje podobna polityke. Dzieki temu mam porzadek we wplatach i
    (prawie)kazda wplata jest mozliwa do powiazania z transakcja. W
    przeciwnym przypadku dochodziloby do wplat niepowiazanych z transakcja
    a to rodzi tylko problemy w ustaleniu kto wplacil czy za co.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 6. Data: 2006-11-05 18:50:11
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Dnia 04.11.2006 Tomek <t...@w...pl> napisał/a:
    > Ktoś podmieni na stronie nr rachunku na inny.

    I tak moze podmienic.

  • 7. Data: 2006-11-05 18:53:07
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Dnia 05.11.2006 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał/a:
    > Sam stosuje podobna polityke. Dzieki temu mam porzadek we wplatach i
    > (prawie)kazda wplata jest mozliwa do powiazania z transakcja. W

    Dla kazdej transakcji masz osobne konto?

    > przeciwnym przypadku dochodziloby do wplat niepowiazanych z transakcja
    > a to rodzi tylko problemy w ustaleniu kto wplacil czy za co.

    Takie rzeczy wpisuje sie jako tytul.

  • 8. Data: 2006-11-05 19:03:56
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Piotr Krukowiecki napisał(a):
    > I tak moze podmienic.

    Co można i tak podmienić?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-06 06:03:42
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006 18:53:07 +0000 (UTC), Piotr Krukowiecki

    >Dla kazdej transakcji masz osobne konto?
    Nie.

    >Takie rzeczy wpisuje sie jako tytul.
    Ale to nadawca wpisuje nie odbiorca. A niestety nadawcy nie zawsze
    wpisuja za co placa. Zdarzaly sie wplaty typu "za internet" podczas
    gdy swiadczona byla usluga "w internecie" a nie dostepu do internetu.

    Jak dostawalem taka wplate nie powiazana z transakcja - "bo ja
    myslalem ze jak wplace to pan wie o co chodzi i co ja zamierzalem
    zamowic" - to byla niepotrzebna praca w poszukiwaniu kontaktu do
    nadawcy (w danych przelewu nie bylo nr telefonu, maila) lub praca
    polegajaca na zwrocie wplaty.

    Jak nie ma rachunku publicznie widocznego to jest porzadek bo nr
    rachunku dostaje tylko ten czyjej wplaty sie spodziewam. A mimo to
    zdarza sie ze tytul wplaty nie ma odniesienia do rzeczywistosci (mimo
    ze klient dostaje wyrazny zapis na dokumentach "prosze wpisac tytul
    wplaty: transakcja nr 12345" - a wpisuje "za uslugi") a dane
    wplacajacego sa inne niz zamawiajacego (bo to szwagier "wplacil
    internetem").

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 10. Data: 2006-11-06 20:43:00
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Dnia 05.11.2006 Tomek <t...@w...pl> napisał/a:

    > Co można i tak podmienić?

    Na stronie nr rachunku (na inny).

    Zamiast podmieniac nr widoczny caly czas na stronie ("publiczny" nr)
    mozna podmienic ten sam numer widoczny tylko dla kupujacych. W koncu
    skads sie on musi brac i w 99,999% przypadkow wezmie sie z jakiejs
    strony.