  • 11. Data: 2006-11-06 20:49:31
    Temat: Re: Dlaczego umieszczanie nr kont bankowych publicznie (np na www) moze byc niebezpieczne?
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Dnia 06.11.2006 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał/a:
    > On Sun, 5 Nov 2006 18:53:07 +0000 (UTC), Piotr Krukowiecki

    > Nie.

    > Ale to nadawca wpisuje nie odbiorca. A niestety nadawcy nie zawsze
    > wpisuja za co placa. Zdarzaly sie wplaty typu "za internet" podczas
    > gdy swiadczona byla usluga "w internecie" a nie dostepu do internetu.

    Łatwo zapomnieć o takich szczegółach, zwłaszcza, że samo wypełnienie
    wszystkich pól wymaganych do wykonania przelewu wymaga dużego wysiłku i
    skupienia ;)

    > Jak nie ma rachunku publicznie widocznego to jest porzadek bo nr
    > rachunku dostaje tylko ten czyjej wplaty sie spodziewam. A mimo to

    To zależy jak często są wpłaty na rachunek. Jesli wpłat jest kilka
    dziennie, to "prywatność" rachunku nic nie da. Można przecież zapisać nr
    i wpłacić następnego dnia albo nawet za dwa dni.

    --
    Piotrek (@ ~) | Adres email:
    Cvbge@irc | piotr

  • 12. Data: 2006-11-06 20:50:17
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Piotr Krukowiecki napisał(a):
    > Na stronie nr rachunku (na inny).

    Ależ nie podmieni czegoś czego nie ma. ;>

    Z maila się może wziąć.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2006-11-06 20:59:32
    Temat: Re: Dlaczego umieszczanie nr kont bankowych publicznie (np na www) moze byc nieb
    Od: g...@g...pl (Gość)

    Sprawa jest prostrza niz myslisz....

    Prowadzisz sklep np z "pralkami" model "pralki A" drozeje na sklepie np z
    1000 na 1500.

    Sprytny klient w dniu podwyzki wysyla Ci przelew na konto ale kwoty 1.000
    pln

    Ty oczywiscie nic nie wiesz o zamowieniu bo go nikt nie skladal.

    Za dzien masz telefon kiedy dostane moja pralke? Pytasz jaka bo nie masz
    zadnego zamowienia. Klient mowi jak to nie ma? Przeciez zlozylem
    zamowienie i wyslalem przelew, prosze sprawdzic.
    No i co teraz robisz jako wlasciciel sklepu???
    Sprytni wlasciciele unikaja odpowiedzi na to pytanie nie podajac nr konta
    na stronie.

    Jak go nie ma nie masz problemu. Proste?

    --
    Wysłano z serwisu -> http://www.eforex.pl

  • 14. Data: 2006-11-06 21:11:31
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 6 Nov 2006 20:49:31 +0000 (UTC), Piotr Krukowiecki

    >To zależy jak często są wpłaty na rachunek. Jesli wpłat jest kilka
    >dziennie, to "prywatność" rachunku nic nie da. Można przecież zapisać nr
    >i wpłacić następnego dnia albo nawet za dwa dni.
    Jasne ale wtedy przynajmniej klienta mozna zidentyfikowac skoro juz
    wczesniej wplacal. No chyba ze dla draki druga wplate zrobi z innego
    rachunku z innymi danymi :) Oczywiscie przed tym sie nie da ustrzec,
    ale na pewno nie podawanie rachunku publicznie w pewnych rodzajach
    rozliczen sie sprawdza, ulatwiajac powiazanie wplat z transakcja.

    Swoja droga dziwi mnie zawsze niefrasobliwosc tych ktorzy placa nie
    zastanawiajac sie czy odbiorca wplaty bedzie w stanie domyslec sie kto
    wplacal i za co.

    Jednakze zdaje sobie sprawe ze dla wielu osob brak rachunku na stronie
    www jest utrudnieniem np gdy chca zaplacic, znaja kwote do wplaty a sa
    na tyle daleko od dokumentow ze nie sa w stanie sprawdzic numeru
    rachunku na fakturze.

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 15. Data: 2006-11-06 22:21:48
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Tomek napisał(a):

    > Ależ nie podmieni czegoś czego nie ma. ;>

    To może nagle się znaleźć ;-)

    Marek

  • 16. Data: 2006-11-06 22:45:45
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Nov 2006 18:20:08 +0000 (UTC),
    osoba podpisana: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>
    napisała:
    > Witam,
    >
    > pewna firma, sprzedajaca przez internet, nie umieszcza nigdzie nr swojego
    > konta bankowego na www. Nr ten jest dostepny tylko po dokonaniu zakupu,
    > gdy trzeba zaplacic i przelac pieniadze.
    >
    > Na pytanie dlaczego tak robia, odpowiedzieli, ze publikacja nr nie jest
    > najlepszym pomyslem, ale nie chcieli podac dokladnych powodow.
    > Co mogloby sie stac zlego?

    To moze być groźne w przypadku powszechnego użycia czeków i PZ, wtedy
    znając nr konta tworzysz fałszywy czek i przedstawiasz do skupu. Tak
    jest na zgniłym zachodzie. Być może właściciel/zarządca sklepu nasłuchał
    się opowieści swoich zagramanicznych znajomych.

    KJ

    --
    Nie oddawaj Polski oszołomom.
    http://www.skubi.net/nieoddaj.html

  • 17. Data: 2006-11-06 23:07:26
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    MarekM napisał(a):
    > To może nagle się znaleźć ;-)

    Aczkolwiek skuteczność będzie zapewne mniejsza i szansa szybkiego
    wykrycia większa niż w przypadku kiedy nr rachunku byłby z założenia
    podawany na stronie.

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2006-11-06 23:19:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik ""Gość"" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zlozylem zamowienie i wyslalem przelew, prosze sprawdzic.
    > No i co teraz robisz jako wlasciciel sklepu???

    Jak to co robi. Nie mamy pana zamówienia. I co nam pan zrobi?

    marekz

  • 19. Data: 2006-11-07 12:37:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    g...@g...pl (Gość) writes:

    > Prowadzisz sklep np z "pralkami" model "pralki A" drozeje na sklepie
    > np z 1000 na 1500.

    A to pralki teraz drozeja? Myslalem ze tylko tanieja?

    > Sprytny klient w dniu podwyzki wysyla Ci przelew na konto ale kwoty
    > 1.000 pln
    >
    > Ty oczywiscie nic nie wiesz o zamowieniu bo go nikt nie skladal.

    Za to cieszysz sie ze trick sie udal a stara pralke udalo sie
    sprzedac.

    Klient tez sie cieszy bo w jego mniemaniu zrobil nie mniej swietny
    interes.

    Jesli pralka kosztowala wczoraj 1000 zl to z pewnoscia jej wartosc
    od tego czasu nie wzrosla.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2006-11-07 19:38:36
    Od: Piotr Krukowiecki <p...@N...more.SPAM.in.my.mailbox.please>

    Dnia 06.11.2006 Tomek <t...@w...pl> napisał/a:

    > Ależ nie podmieni czegoś czego nie ma. ;>

    Zakładając, że go nie ma to nie podmieni, ale zakładając że jest, to
    podmieni ;)

    Do maila też skądś trafia :)