  • 91. Data: 2004-05-05 05:33:02
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły. (właściwie: średnia liczba przelewów)
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > z zycia. Same rachunki miesieczne to z 10 przelewow.
    >
    > D.

    Witam,
    nie wnikam w definicję "średnioprzeciętnego użytkownika" ale podejrzewam z
    dużym stopniem pewności, że w wystarczająco długim czasie (>= miesiąc):
    (całkowita liczba przelewów zewnętrznych z rachunków indywidualnych w mBanku)/
    (całkowita liczba rachunków eKONTO i izzyKONTO w mBanku)<4

    pozdr.
    hidie

  • 92. Data: 2004-05-05 05:42:50
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości

    > nigdy tak nie twierdzilem. Mowilem ze srednio ok. 20. Sa tacy co robia 50 i
    > wiecej. Ja na pewno przekraczam 20.
    > a twoj przyklad dowodzi ze klient wykonuje min. 10 przelewow miesiecznie. Ja
    > mowie o wszystkich a nie o "swoich". Rachunki rodziny licze jako "swoje".

    Dane wskazują, że to "model Glenn" jest bliższy "prawdy statystycznej".
    przeciętny Klient indywidualny mBanku wykonuje poniżej 4 przelewów zewnętrznych
    miesięcznie i ta liczba nie zmieniła się po wprowadzeniu opłaty za przelewy
    (tak przypuszczam).
    Z tego m.i. wniosek, jak wysoce niereprezentatywną grupą dla kohorty Klientów
    banków (nawet elektronicznych i wirtualnych)jest grono piszących do
    pl.biznes.banki :)

    > A ja wole zaplacic 3PLN i miec dowolna liczbe przelewow.

    i masz w tym ekonomiczną słuszność

    > D.

    pozdr.
    hidie

  • 93. Data: 2004-05-05 07:15:34
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "Szymekg" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy nie sadzicie, że ta dyskujsa nie ma sensu. Jeden wykonuje 20 przelwów
    > miesiecznie i potrzebuje stałej opłaty za konto, a drugi kupuje raz na
    > miesiąc na allegro i robi jeden przelew mTransferem, ma nie stałe dochody

    dokladnie. Burze wywolala moja liczba "srednia przelewow" ale burze
    bezprzedmiotowa bo nikt nie zna dokladnie liczby sreniej przelewow wiec
    dalsza dyskusja nie ma sensu - ludzie beda mowic - ja albo ktos ma 2
    przelewy miesiecznie a ja podam przyklady kogos kto ma 30 przelewow
    miesiecznie i tak sie nie dojdzie do porozumienia.

    > potrzebuje konta żeby niepłacic na poczcie za przelewy. Dla jednych mBank
    > jest najlepszym rozwiazaniem, dla drugich inny jest lepszy. Nie można
    > klasyfikowac, że jesli ten zrobił tak to wsyzscy muszą do nie go iść, albo
    > niego uciekać. Mamy wolny kraj i możemy wybierac między różnymi bankami.

    otoz to. Mi sie filozfia placenia za kazde piedniecie nie podoba ale moze
    komus tak.

    > Swoją droga to ciekawe czy banki zdecydują się na wprowadzenie różnych
    > taryf, np. stała opłata za prowadzenie konta i wszystkie operacje darmowe,
    > albo brak opłatza prowadzenie, ale opłata za każde "pierdnięcie".

    to akurat jest jasne. Gdyby bank to zrobil to kazdy wybralby wariant
    korzystniejszy DLA SIEBIE. A to banku z reguly malo obchodzi jaki zysk ma
    klient, liczy sie zysk banku.

    > A propo przecież w mBanku nie ma opłat za kazde pierdniecie, tylko za
    > przelewwy i to tylko zewnętrzne. Np zakłądając lokate, czy zamawiając
    liste
    > haseł jednorazowych juz się nie płaci.

    na razie.....
    Pierwszy krok w strone zrealizowania tej filozofii zostal uczyniony...

    D.

  • 94. Data: 2004-05-05 07:25:47
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    napisał w wiadomości news:c7860c$3s2$1@news.onet.pl...

    > Nie twierdze, ze nie jest. mBank mogl wprowadzic miesieczna oplate np za
    > karte lub za przelewy. Wolal na przelewy - bo tak mu wyszlo z
    > przeprowadzanych badan.
    > Teraz juz tylko mozemy poczekac na efekty tego kroku.
    > Widac po Inteligo - ze bank moze miec inne przymioty niz bezplatnosc, a i
    > tak zdobywac klientow.

    inteligo ma jednak nieco inna funkcjonalnosc zwlaszcza jesli idzie o siec
    bankomatow i dostep do wplat gotowki. Jezeli mbank dazy do nasladowania
    inteligo to niechybnie przegra bo ma mniej do zaoferowania.

    > Poza tym - rownie dobrze moge twierdzic, ze klienci, ktorzy wykonuja 50
    > przelewow sa dla banku deficytowi, a wprowadzenie stalej oplaty uderza we
    > wszystkich.

    jednak sie nie rozumiemy. Mi nie chodzi o oplate za przelewy ale rodzaj
    filozofii - placenie od kazdego pierdniecia a nie ryczalt. Bo nie watpie ze
    oplata za przelewy to dopiero poczatek. W koncu mbank trzeba korzystnie
    sprzedac a do tego potrzebne sa duze zyski.. I zapewne zostanie wprowadzona
    kolejna tego typu oplata. A ja uwazam ze ryczaltowa oplata za konto, za
    karte, za kredyt itd jest lepsza dla klienta i DLA BANKU niz wprowadzanie
    kolejnych oplat za kazdy ruch.

    > Twoja poglad ma niesety zbyt duzo dziur, zeby mozna go potraktowac jako
    > prawdziwy dla wszystkich klientow.
    > Ot - jest rawdziwy dla jakiegos grona i juz. Bank wprowadzjac oplaty za
    > przelewy widzial, ze czesci klientow to nie spodoba sie - i skalkulowal
    > zyski i straty.

    a zycie te kalkulacje zweryfikuje..

    > Twierdzenie, ze zarzad to, zarzad tamto, ze powinien tak a nie inaczej -
    > tylko na podstawie "bo ja tak uwazam" - sa (nie sadzisz?) duzo na wyrost.

    jasne. W kazdym zarzadzie czesto zamiast logiki funkcjonuja odgorne naciski
    i zalecenia wlascicielskie. Mnie interesuje wylacznie logiczne uzasadnienie
    a nie widzimisie wlascicieli ktorych horyzont ogranicza sie do roku - 2 lat
    i ktorego celem jest sprzedaz banku.

    D.

  • 95. Data: 2004-05-05 07:36:54
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > no to będę podliczał sumę w nawiasie:
    > - czynsz(1),
    > - prad+gaz(2)(bo co 2 m-ce),

    z tym jest roznie, moge przyjac 2,5 choc niektorzy maja co miesiac...

    > - woda (z czynszem)

    niektorzy tak maja a inni nie

    > - telefony (PZ)

    to tez zlecenia za ktore sie placi, moze byc nawet 3-4. Jest juz 5,5

    > - oplaty za tv (2 i 1/3)(płacę co kwartał można i co rok)

    sa tez oplaty za kablowke, niech bedzie 6

    > - podatki (z firmowego, ZUS także)

    sa tez podatki placone osobiscie (lokalne) - za psa, za ziemie etc

    7

    > - polisy, (2 i 2/3) (4xdo roku = 1/3/mc)

    jakbys mial rodzine to wyszloby ponad 1 na miesiac...
    8

    > - splaty KK (automatyczna)

    mowie o normalnej karcie a nie zwiazanej z konkretnym rachunkiem w
    konkretnym banku. KK zmienia sie jak rekawiczki bo najlatwiej je przenosic.
    Ja nie przywiazuje sie do jednej karty.
    9

    > - biuro maklerskie (wolę SFI)

    ja wole BM
    czasami jest 5 przelewow miesiecznie..Przyjme srednio 3
    12

    > - aukcje (b.rzadko)
    > - przelewy miedzy wlasnymi rachunkami (4 i 2/3)

    przyjales 2. OK.
    14

    > - rozne pojedyncze faktury.(5)

    przynajmniej jedna na miesiac
    15

    > Doliczyłem się 5/mc gdzie jest 20?

    ja czesto mam ok. 30. Nie mamy sie co licytowac. Ty podasz przyklady osob co
    maja 2 przelewy na miesiac a ja takich co maja 30. A i tak nie dojdziemy do
    faktow ktorych nikt nie zna. Szkoda wiec czasu.

    > To chyba nie 'średnioprzeciętny' użytkownik???

    srednioprzecietny uzytkownik ma rodzine i placi za siebie i za rodzine..
    rozumiem ze tu sa w wiekszosci mlodzi bez rodzin. W zyciu jest jednak
    inaczej.

    > To ja jestem już nienormalnie funkcjonujący?
    > Czy Ty mnie przypadkiem nie chcesz obrazić?;-)))

    nie. Zalozysz rodzine to za pare lat pogadamy o funkcjonowaniu :-)

    > Niektórzy to zupełnie co innego, może płacą przelewami za bułki?;-)
    >
    > Zupełnie mnie nie przekonałeś, chcesz dalej próbować?

    nie mam zamiaru. Ja mam okreslony poglad oparty na obserwacji ty inny. Widac
    mamy rozne srodowiska. A faktow nie poznamy wiec szkoda czasu na bujanie w
    oblokach.

    D.

  • 96. Data: 2004-05-05 08:37:40
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > to tez zlecenia za ktore sie placi, moze byc nawet 3-4. Jest juz 5,5
    Ale tam opłata jest ryczałtowa (mBank) lub nie ma jej wcale
    Jak doczekam czasów kiedy energetyka, gazownia i inne
    nauczą się co to jest, to ilość przelewów,
    które muszę miesięcznie wykonać jeszcze mi spadnie

    > sa tez podatki placone osobiscie (lokalne) - za psa, za ziemie etc
    Za psa i ziemię to w sumie 2 rocznie,
    a za et cetera płać sobie sam ;-P

    > jakbys mial rodzine to wyszloby ponad 1 na miesiac...
    A że to mogą być 4 polisy płacone raz do roku,
    to już ci się w głowie nie mieści, bo nie pasuje do Twojej koncepcji?

    > mowie o normalnej karcie a nie zwiazanej z konkretnym rachunkiem...
    Następne Twoje osobliwe pojęcie 'normalności'

    > ja wole BM
    > czasami jest 5 przelewow miesiecznie..Przyjme srednio 3
    Nie przeginaj, zdajesz sobie sprawę jaki ułamek posiadaczy rorów
    ma aktywne konto w BM?

    > ja czesto mam ok. 30. Nie mamy sie co licytowac. Ty podasz przyklady osob co
    > maja 2 przelewy na miesiac a ja takich co maja 30. A i tak nie dojdziemy do
    > faktow ktorych nikt nie zna. Szkoda wiec czasu.
    A skąd to założenie, że _nikt_ nie zna?
    W każdym banku/oddziale są osoby, które mają dostęp do tych danych,
    a że żadna tu tego nie napisała wprost to inna sprawa

    > srednioprzecietny uzytkownik ma rodzine i placi za siebie i za rodzine..
    > rozumiem ze tu sa w wiekszosci mlodzi bez rodzin. W zyciu jest jednak
    > inaczej.
    Nie rozumiesz
    i nie masz niestety zielonego pojęcia o statystyca :(

    > Zalozysz rodzine to za pare lat pogadamy o funkcjonowaniu :-)
    A co, chcesz mnie swatać?;-)))
    A wcześniej sfinansujesz mi rozwód
    i alimenty dla wszystkich moich dzieci?
    A jeśli ja nie mam zamiaru się rozwodzić,
    to zaproponujesz bigamię?;-)

    ps.
    takie właśnie są skutki Twoich syntetycznych wniosków a`priori
    wysnuwanych na podstawie szczątkowych danych a`posteriori.

    St.

  • 97. Data: 2004-05-05 08:46:15
    Od: "hidie" <h...@o...pl>

> [...]
    >
    > dokladnie. Burze wywolala moja liczba "srednia przelewow" ale burze
    > bezprzedmiotowa bo nikt nie zna dokladnie liczby sreniej przelewow wiec

    no przecież napisałem ile ta liczba wynosi w mBanku (że < 4), a są, wbrew Twoim
    twierdzeniom, tacy co wiedza dokaldniej
    :-)

    przykro mi, ze ta liczba jest pięć razy mniejsza od założonej przez Ciebie

    :-(

    pozdr.
    hidie

  • 98. Data: 2004-05-05 08:54:59
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "hidie" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    > no przecież napisałem ile ta liczba wynosi w mBanku (że < 4), a są, wbrew
    Twoim
    > twierdzeniom, tacy co wiedza dokaldniej

    skad ta wiedza ? Mozesz podac zrodlo ?

    D.

  • 99. Data: 2004-05-05 09:03:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dave <darekpw@usun_to.o2.pl> wrote:
    > skad ta wiedza ? Mozesz podac zrodlo ?
    > D.

    Ze zrodla okolobankowego?
    A kto pisal, ze w styczniu mBank mial juz zysk brutto? ;)

    Jednym slowem - panowie prezesi - wyluzujcie z swoimi teoriami ;)

    http://www.PRnews.pl

  • 100. Data: 2004-05-05 09:09:38
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    > Ale tam opłata jest ryczałtowa (mBank) lub nie ma jej wcale

    zrozum ze ja mowiac BANK nie mam na mysli mbanku. Mowie ogolnie a Ty widze
    skoncentrowales sie wylacznie na mbanku..

    > Za psa i ziemię to w sumie 2 rocznie,

    psa tak, za ziemie placi sie kwartalnie

    > A że to mogą być 4 polisy płacone raz do roku,
    > to już ci się w głowie nie mieści, bo nie pasuje do Twojej koncepcji?

    sa polisy placone co miesiac. Ja mowie srednio.

    > Następne Twoje osobliwe pojęcie 'normalności'

    nie tylko moje. Normalna przecietna KK nie ma automatycznej splaty. Ja mowie
    o przecietnym rachunku w przecietnym banku a ty koncentrujesz sie wylacznie
    na mbanku. Wybacz ale dla mnie mbankowe zasady to zadna norma.

    > Nie przeginaj, zdajesz sobie sprawę jaki ułamek posiadaczy rorów
    > ma aktywne konto w BM?

    byc moze. Ale ten ulamek tez ma wplyw na liczbe przelewow czasami wiekszy od
    tych ktorzy majac konto w ogole z niego nie korzystaja.

    wobec tego czekam na dane.

    D.