  • 61. Data: 2017-05-19 16:16:47
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Kilka godzin temu widziałem "cudowne" garnki w naszym TESCO, które
    > kosztują po kilkaset złotych i w dodatku można je promocyjnie kupić za
    > jakieś tam punkty.

    Ale już wtedy bez tych kilkuset złotych?
    No tak, takiej ceny zapewne także bym uczciwą nie nazwał (ale nie wiem
    co to za garnki, ile ich jest itd).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2017-05-21 12:02:17
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-04-22 12:02, mahe wrote:
    > Tak, do 21 milionów bodajże, ale pytanie zasadnicze: czy jest
    > ograniczone dzielenie 1 BTC na części i do którego miejsca po przecinku?
    > Bo wkrótce może się okazać, że milibitcoiny, microbitcoiny i
    > nanobitcoiny będą "się rozmnażać" ;)
    > (pytanie może tendencyjne, ale nie ślędzę aktualnie tematu BTC)

    nie jest, ale przeciez rozliczanie transakcji do 0,0000000001 grosza nie
    oznacza dodruku pieniedzy?

    btc bedzie 21 milionow i z rozliczaniem miejsc po przecinku mozna zejsc
    tak gleboko jak bedzie potrzebne wraz z ewentualnym przyrostem wartosci

  • 63. Data: 2017-05-21 12:10:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-05-04 19:21, Krzysztof Halasa wrote:

    > Złoto i srebro są wykorzystywane w przemyśle. Diamenty przypuszczalnie
    > w mniejszym stopniu, ale to dobro rzadkie, te rządzą się swoimi prawami.

    rzadkie z powodu monopoli a nie występowania, diamenty akurat są
    najpopularniej występującymi kamieniami szlachetnymi

  • 64. Data: 2017-05-22 04:38:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 12:02:17 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > nie jest, ale przeciez rozliczanie transakcji do 0,0000000001 grosza nie
    > oznacza dodruku pieniedzy?

    Przy ograniczonej bazie moze sie okazac, ze kiedys tych dostepnych
    jednostek zabraknie. I zaczna ceny realne isc w gore, albo sie zaczna
    kombinacje kup 3 za 0.000002 gr.

    > btc bedzie 21 milionow i z rozliczaniem miejsc po przecinku mozna zejsc
    > tak gleboko jak bedzie potrzebne wraz z ewentualnym przyrostem wartosci

    Tylko ten sposob podzialu jest z gory ustalony i ograniczony, o ile
    sie dobrze orientuje. Nie da sie glebiej.
    A sama ilosc zer utrudnia ogarniecie kwot - to akurat Satoshi kiepsko
    wymyslil.

    J.

  • 65. Data: 2017-05-22 07:37:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 May 2017 23:17:45 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Taaak, jasne. 4-cyfrowe kwoty za lampy "biolecznicze", garnki
    > z 24-karatowym złotem i inne koce z australijskich lam (czy czegoś tam)
    > też są uczciwe?

    Volenti non fit iniuria. Albo chcący kupuje z garnkiem zaspokojenie
    snobizmu, albo jest głupi i daje sobie wmówić nieistniejące zalety.
    Głupota zaś może być spowodowana lenistwem umysłowym, czyli wybór został
    uczyniony dużo wcześniej lecz świadomie, lub też niskim IQ. I tylko ten
    ostatni przypadek jest etycznie naganny, bo ogół społeczeństwa przyjmuje
    że osoby upośledzone umysłowo powinny mieć specjalne względy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 66. Data: 2017-05-22 10:38:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Volenti non fit iniuria. Albo chcący kupuje z garnkiem zaspokojenie
    >snobizmu, albo jest głupi i daje sobie wmówić nieistniejące zalety.

    Albo sprzedajacy specjalnie zaprasza staruszkow, bo wie, ze oni sa
    glupi i daja sobie rozne rzeczy wmowic.

    J.

  • 67. Data: 2017-05-22 11:15:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 10:38, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Albo sprzedajacy specjalnie zaprasza staruszkow, bo wie, ze oni sa glupi
    > i daja sobie rozne rzeczy wmowic.

    I co proponujesz? Rozstrzelać? Ubezwłasnowolnić? (tych staruszków?).
    Wolność polega również na odpowiedzialności. Możesz się obrażać na
    świat, ale tak jest.
    Ja rozumiem, że państwo od wieku oduczało samodzielnego myślenia, ale w
    końcu trzeba wyjść z tego zamkniętego kręgu, jeśli chcemy aspirować do
    bycia wolnym narodem.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2017-05-22 11:45:02
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    net...

    > I co proponujesz? Rozstrzelać? Ubezwłasnowolnić? (tych staruszków?).
    Może niekoniecznie ubezwłasnowolnić... Ale jak przyjmujemy dolne
    ograniczenie "pełnej używalności rozumu" (13-18-21 lat np.) to może też
    trzeba rozważyć górne...
    Zwłaszcza w kontekście tego:
    https://blogi.bossa.pl/2017/05/01/nie-warto-lekcewaz
    yc-demografii/

    KJ

    Please, Mother! I'd rather do it myself!

  • 69. Data: 2017-05-22 12:07:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 11:45, Kamil Jońca pisze:

    net...

    > Może niekoniecznie ubezwłasnowolnić... Ale jak przyjmujemy dolne
    > ograniczenie "pełnej używalności rozumu" (13-18-21 lat np.) to może też
    > trzeba rozważyć górne...

    A dla tych, którzy by chcieli, specjalne egzaminy poczytalności?
    Generalnie pomysł, jak pomysł, tylko jednak trochę obcy kręgom myślowym
    naszej cywilizacji. Przyjmuje się, że ludzie starsi - wręcz odwrotnie -
    dysponują największą wiedzą i doświadczeniem.

    No ale - nie spytałem cię o wiek - może sam jesteś już taki stary, że
    nie ma sensu przejmować się twoimi banialukami? :)

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2017-05-22 12:09:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 May 2017 11:15:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > I co proponujesz?

    Żadna droga prawna nie zadziała. Trzeba wychowywać prospołecznie dzieci
    i edukować staruszków. Nie jest to zadanie na zaraz, trzeba pokoleń.
    --
    Jacek
    I hate haters.