  • 51. Data: 2017-05-14 13:18:46
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-14 o 11:53, RadoslawF pisze:

    > Tylko wtedy kiedy uznasz że zmanipulowany kupujący kupił dobrowolnie.

    Zatem to nie cena, tylko manipulacja cechami produktu jest problemem.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2017-05-16 20:20:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Zatem to nie cena, tylko manipulacja cechami produktu jest problemem.

    Można pewnie zrobić też na tym doktorat. Pojęcie "uczciwej ceny" jest
    jednak znane ludzkości i zwykle nie ma z tym problemu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 53. Data: 2017-05-16 20:28:46
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> writes:

    > Ceny są uczciwe, tylko w odniesieniu do faktycznie nieistniejących
    > właściwości tych wyrobów i na tym polega szkopół.

    Tego to nie wiem. Myślisz że złoto nie jest 24-karatowe? Podejrzewam, że
    może być, chodzi raczej o ilość tego złota a nie o zawartość złota
    w złocie. Jakich cech brakuje tym garnkom?

    Koce są z wełny innych zwierząt?

    Z lampami sprawa może być trudniejsza, ale nie jestem pewien, czy brak
    działania jest dowiedziony.

    Natomiast ja nie nazywam tych cen uczciwymi.

    Oczywiste jest, że w normalnym stanie świadomości ci ludzie nie kupiliby
    tych produktów.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 54. Data: 2017-05-16 20:53:37
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Krzysztof Halasa w

    > Tego to nie wiem. Myślisz że złoto nie jest 24-karatowe?

    LOL
    poczytaj co to znaczy 24 karatowe złoto

    > Podejrzewam, że
    > może być, chodzi raczej o ilość tego złota a nie o zawartość złota
    > w złocie.

    Taaa, "karat" to nowa jednostka sprzedawców garnuchów, bo tak Halasa
    ogłosił!

    > Jakich cech brakuje tym garnkom?

    Odpowiedniej ilości złota, skoro garnuch ma mieć 24 k, to się nie nadaje do
    warzenia, bo jest np. zbyt plastyczny, i ciebie na pewno nie stać na ciarkę
    nawet...

    > Oczywiste jest, że w normalnym stanie świadomości ci ludzie nie kupiliby
    > tych produktów.

    To w jakim celu gardłujesz? Grupy się pojebawszy?

    --
    'Tom N'

  • 55. Data: 2017-05-16 22:26:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 20:28, Krzysztof Halasa pisze:

    > Tego to nie wiem. Myślisz że złoto nie jest 24-karatowe? Podejrzewam, że
    > może być

    No to nie podejrzewaj, możesz być pewny. Złocenie galwaniczne - czyli
    tylko 24 karatowe złoto. Gdyby warstwa była nawalcowana, możnaby się
    pokusić o twardszy stop.

    > chodzi raczej o ilość tego złota a nie o zawartość złota
    > w złocie. Jakich cech brakuje tym garnkom?

    Na pewno nie chodzi w nich o złoto.
    Te same cechy użytkowe ma komplet garnków za 100 zł.
    Byłem na pokazie, to wiem. :)
    Prezenter umiejętnie wskazuje cechy garnków a ludzie są przekonani, że
    to tylko w _tych_ garnkach tak jest. Dlatego decydują się na kupno. A
    skoro kupującym i sprzedającym cena odpowiada, to znaczy że jest to cena
    uczciwa. Proste.

    > Natomiast ja nie nazywam tych cen uczciwymi.

    Niesłusznie.

    > Oczywiste jest, że w normalnym stanie świadomości ci ludzie nie kupiliby
    > tych produktów.

    Czyli, gdyby to byli ludzie myślący? ;)
    Podobnie można mówić o tzw. frankowiczach. :D

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 56. Data: 2017-05-16 23:16:36
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-17 o 20:28, Krzysztof Halasa pisze:

    > Tego to nie wiem. Myślisz że złoto nie jest 24-karatowe? Podejrzewam,
    > że może być, chodzi raczej o ilość tego złota a nie o zawartość
    > złota w złocie. Jakich cech brakuje tym garnkom?

    Kilka godzin temu widziałem "cudowne" garnki w naszym TESCO, które
    kosztują po kilkaset złotych i w dodatku można je promocyjnie kupić za
    jakieś tam punkty. Nie wiem, czy ktoś to kupuje, ale zakładam, że
    wykazanie oszustwa byłoby trudne. Nigdy nie byłem akurat na spotkaniu w
    sprawie garnków, ale kiedyś słyszałem, że używają argumentów, ze dałoby
    się w nich gotować zupę na dnie oceanu - takei są wytrzymałe. No i tu
    właśnie jest ten brak rozeznania kupującego - ilu z nich bęzie zupę na
    dnie oceanu gotować?

    > Koce są z wełny innych zwierząt?

    Wątpię. Sądzę, że to byłoby zbyt proste.

    > Z lampami sprawa może być trudniejsza, ale nie jestem pewien, czy
    > brak działania jest dowiedziony.

    Tak samo, jak lecznicze działanie raczej również nie jest.

    > Natomiast ja nie nazywam tych cen uczciwymi. Oczywiste jest, że w
    > normalnym stanie świadomości ci ludzie nie kupiliby tych produktów.

    Ci ludzie bez wątpienia zostają zmanipulowani, tym nie mniej odmiennym
    stanem świadomości bym tego nie nazwał.

  • 57. Data: 2017-05-16 23:19:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-05-17 o 22:26, Akarm pisze:

    > Czyli, gdyby to byli ludzie myślący? ;)
    > Podobnie można mówić o tzw. frankowiczach. :D

    Przykład akurat niezbyt szczęśliwy, bowiem w wypadku frankowiczów doszło
    do oczywistego oszustwa polegającego na tym, że miało to być odnoszone
    do wartości franka, natomiast było odnoszone do wartości przyjmowanej
    przez bank jako franka.

  • 58. Data: 2017-05-17 08:19:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-16 o 20:20, Krzysztof Halasa pisze:

    > Można pewnie zrobić też na tym doktorat. Pojęcie "uczciwej ceny" jest
    > jednak znane ludzkości i zwykle nie ma z tym problemu.

    Oczywiście. Wystarczy wolny rynek i obserwacja dobrowolnych cen transakcji.

    Tak jak w tym (nie pozbawionej racji) humorystycznym powiedzeniu, że
    niemożliwym jest, aby socjalizm zapanował na całym świecie - potrzeba
    przynajmniej jednego kraju kapitalistycznego, aby było wiadomo, ile
    naprawdę coś kosztuje.

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2017-05-17 09:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 May 2017 23:19:20 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > do oczywistego oszustwa polegającego na tym, że miało to być odnoszone
    > do wartości franka, natomiast było odnoszone do wartości przyjmowanej

    Czy takiego oczywistego ... w umowie bylo jasno wpisane, ze bedzie po
    kursie banku, ktory jak wszyscy wiedzieli, zawiera drobny narzut.

    I dopiero osobne tabele kursow do splaty kredytow mogly o takie
    oszustwo zahaczac.

    A spred klientow nie odstraszal, bo nadal im wychodzilo, ze to sie
    oplaca, czy jak inni wola - maja zdolnosc.

    J.

  • 60. Data: 2017-05-19 16:12:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Akarm <a...@w...pl> writes:

> [...]
    > to tylko w _tych_ garnkach tak jest. Dlatego decydują się na kupno. A
    > skoro kupującym i sprzedającym cena odpowiada, to znaczy że jest to

    Aha. Obawiam się jednak, że wiele osób może się z takim wnioskiem nie
    zgodzić.

    Te babcie przepisujące mieszkania to też uczciwa procedura?

    > Czyli, gdyby to byli ludzie myślący? ;)
    > Podobnie można mówić o tzw. frankowiczach. :D

    Jeśli w ogóle można mówić o naiwności frankowiczów, to na pewno ci od
    garnków są 100 x bardziej naiwni.
    Nawiasem mówiąc, w gruncie rzeczy te kredyty w CHF wcale nie są
    specjalnie gorsze niż miały być.
    To kredyty złotówkowe są lepsze (mniej złe) niż miały być.
    --
    Krzysztof Hałasa