  • 41. Data: 2017-05-04 19:21:09
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Co to znaczy uczciwa cena?

    Taka, że w transakcji obie strony tyle samo tracą (lub zyskują).

    > Jeżeli samochód zyskał na wartości bo ze zwykłego auta stał sie przedmiotem
    > kolekcjonerskim

    To nie ma to związku z pieniędzmi.

    > to dlaczego zyskać miałoby tylko panstwa i dlaczego cena
    > miałaby byc nieuczciwa?

    Cena może być uczciwa. Chodzi o transakcję, bo pieniądze nie służą do
    opisywania wartości rzeczy, tylko do sprzedawania i kupowania.

    > Tak samo jak złoto, srebro, diamenty, dolary :) etc.

    Złoto i srebro są wykorzystywane w przemyśle. Diamenty przypuszczalnie
    w mniejszym stopniu, ale to dobro rzadkie, te rządzą się swoimi prawami.
    Tak czy owak produkcja złota, srebra i diamentów (z innych materiałów)
    jest możliwa, i ogranicza od góry wartość tych rzeczy. Może chwilowo
    produkcja złota i srebra jest dużo droższa niż ich wartość, ale kto wie
    co będzie w przyszłości.

    Natomiast dolary - tak jak pisałem, rząd nie powinien mieć prawa do
    zadłużania się (państwa). Zreszta tam to jest nawet bardziej
    skomplikowane.

    > Ale tak bardziej ogolnie o kryptowalutach - z walutami roznych krajów tez
    > przez tak sie moze stac...

    A nawet wiemy, że tak będzie, nie wiadomo tylko z którymi kiedy.
    Ale to jest pochodna tego, że państwa (banki emisyjne itd) robią co chcą.

    > Tak, kurs względem siły nabywczej a co za tym idzie równiez wobec innych
    > walut.

    To za tym nie idzie, w szczególności w dłuższym okresie.

    > A jaka jest szansa tego nie wiem.

    I to jest ten problem. Żeby móc zarobić na takich mechanizmach (w jakimś
    dłuższym okresie, i z dobrym prawdopodobieństwem), trzeba przynajmniej
    to wiedzieć.
    Ja też tego nie wiem, i dlatego... :-)

    > Rozpoczałem watek o dascoinie bo wydaje mi się ze to moze być sporej
    > wielkosci wałek.

    Albo przynajmniej próba.

    > I tak i nie.
    > Zobacz bitcoina.

    No przecież właśnie tak jest z bitcoinem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 42. Data: 2017-05-04 21:55:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-04 o 19:21, Krzysztof Halasa pisze:
    > Taka, że w transakcji obie strony tyle samo tracą (lub zyskują).

    Bzdurna definicja. Uczciwa cena, to taka, na którą obie strony
    dobrowolnie się godzą.

    Ciekawi mnie natomiast twój przykład transakcji, na której "obie strony
    tyle samo tracą".

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-05-04 22:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > No przecież właśnie tak jest z bitcoinem.

    No bez zartów.
    Zobacz trend na bitcoinie przez ostatnich kilka lat.
    Wahania się oczywiście zdarzają ale co do trendu - cały czas rosnie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 44. Data: 2017-05-04 22:11:31
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-05-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > No bez zartów.
    > Zobacz trend na bitcoinie przez ostatnich kilka lat.
    > Wahania się oczywiście zdarzają ale co do trendu - cały czas rosnie.

    Tia. Nieruchomości i złoto też - tylko wzrosty? :)
    Bitcoin już raz zaliczył poważną korektę.
    Kwestia czasu, zaliczy znowu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 45. Data: 2017-05-05 00:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Tia. Nieruchomości i złoto też - tylko wzrosty? :)
    > Bitcoin już raz zaliczył poważną korektę.
    > Kwestia czasu, zaliczy znowu.

    Nie twierdze, ze tylko wzrosty.
    Ale powazna korekta to nie jest przecież spadek do 0.
    A to IMO jest najbardziej realny scenariusz dla DasCoina.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 46. Data: 2017-05-13 23:17:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Bzdurna definicja. Uczciwa cena, to taka, na którą obie strony
    > dobrowolnie się godzą.

    Taaak, jasne. 4-cyfrowe kwoty za lampy "biolecznicze", garnki
    z 24-karatowym złotem i inne koce z australijskich lam (czy czegoś tam)
    też są uczciwe?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2017-05-14 01:14:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-13 o 23:17, Krzysztof Halasa pisze:

    > Taaak, jasne. 4-cyfrowe kwoty za lampy "biolecznicze", garnki
    > z 24-karatowym złotem i inne koce z australijskich lam (czy czegoś tam)
    > też są uczciwe?

    Czy strony zawierają transakcje dobrowolnie?

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2017-05-14 10:52:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Taaak, jasne. 4-cyfrowe kwoty za lampy "biolecznicze", garnki
    > z 24-karatowym złotem i inne koce z australijskich lam (czy czegoś tam)
    > też są uczciwe?

    Nie, bo tam sprzedawcy wprowadzaja kupujacego w błąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 49. Data: 2017-05-14 11:03:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13-05-17 o 23:17, Krzysztof Halasa pisze:

    > Taaak, jasne. 4-cyfrowe kwoty za lampy "biolecznicze", garnki
    > z 24-karatowym złotem i inne koce z australijskich lam (czy czegoś tam)
    > też są uczciwe?

    Ceny są uczciwe, tylko w odniesieniu do faktycznie nieistniejących
    właściwości tych wyrobów i na tym polega szkopół.

  • 50. Data: 2017-05-14 11:53:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-14 o 01:14, Liwiusz pisze:

    > Czy strony zawierają transakcje dobrowolnie?

    Tylko wtedy kiedy uznasz że zmanipulowany kupujący kupił dobrowolnie.