  • 91. Data: 2017-05-22 20:44:36
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:59232bd3$0$15203$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 2017-05-22 o 16:38, J.F. pisze:

    >I jak mamy mieć zaufanie do kasty sędziowskiej? :-)

    No jak to jak - obowiazkowo :-)

    >A tak na poważnie to argumentacja wyroku nie była taka głupia i
    >debilna.
    >Chodziło o to że pośrednik(spekulant) ;-) zapewnił sobie dodatkowe
    >takie same pieniądze jak piłkarz choć jego praca polegała na
    >wysmarowaniu umowy i podpisie bez grama wylanego potu na boisku.

    Hm, umowa byla z klubem jak rozumiem. Klub sie na te 12% godzil, i
    zarobil na transferze miliony.
    Nie tylko za jeden podpis, ale za znalezienie odpowiedniego klubu za
    granica.

    >Jeśli przepis o zasadach współżycia społecznego jest dobry i pożądany
    >to gdzie jak nie właśnie w takim przypadku go zastosować.
    >Gdzie byłby bardziej właściwy i dbałby o współżycie społeczne.
    >Gdzie?
    >Byłby martwy gdyby się go nie stosowało właśnie w takich przypadkach.

    No, ja bym wskazal wiele innych innych miejsc.
    Polisolokaty chocby, TAKI transport, zabranie obligacji z OFE,
    odkupienie praw do kamienicy za 1500 zl ...

    J.

  • 92. Data: 2017-05-22 21:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A sama ilosc zer utrudnia ogarniecie kwot - to akurat Satoshi kiepsko
    > wymyslil.

    Przydałaby się denominacja.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 93. Data: 2017-05-22 21:13:28
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 20:44, J.F. pisze:
    > Hm, umowa byla z klubem jak rozumiem. Klub sie na te 12% godzil, i
    > zarobil na transferze miliony.
    > Nie tylko za jeden podpis, ale za znalezienie odpowiedniego klubu za
    > granica.

    To jest inny aspekt. Chodzi o niezrozumiałą społecznie taką samą kasę
    dla piłkarza co dla menadżera.
    Może gdyby to była niższa kwota to by przeszło.

    > No, ja bym wskazal wiele innych innych miejsc.
    > Polisolokaty chocby, TAKI transport, zabranie obligacji z OFE,
    > odkupienie praw do kamienicy za 1500 zl ...

    Znaczy jesteś normalnym prawym człowiekiem który rozumie przepisy prawa
    nie to co ta zgraja w togach ;-)

    Rozmawiamy o tym wyroku bo jest prawomocny i na tapecie ostatnio. :-)

  • 94. Data: 2017-05-22 21:34:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >To jest inny aspekt. Chodzi o niezrozumiałą społecznie taką samą kasę
    >dla piłkarza co dla menadżera.
    >Może gdyby to była niższa kwota to by przeszło.

    Podejrzewam, ze procent jakis typowy, i wczesniej wielokrotnie
    przechodzilo ... bo byly mniejsze kwoty :-)

    J.

  • 95. Data: 2017-05-22 22:02:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-05-22 o 20:20, z pisze:

    > Chodziło o to że pośrednik(spekulant) ;-) zapewnił sobie dodatkowe takie

    Kolega zahibernowany jeszcze w epoce stalinizmu?

    --
    Liwiusz

  • 96. Data: 2017-05-22 22:32:03
    Od: z <...@...pl>

    > To o czym mówimy? O kłamstwie czy o oszustwie, bo to dwie różne rzeczy.
    > Ja mówię o oszustwie. Sprawdź w słowniku znaczenia.

    Kłamstwo jest kłamstwem a oszustwo kłamstwem ubranym w przepisy prawa.

    Można mataczyć i zaklinać rzeczywistość ale

    VIII. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.

  • 97. Data: 2017-05-22 22:41:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 21:34, J.F. pisze:

    > Podejrzewam, ze procent jakis typowy, i wczesniej wielokrotnie
    > przechodzilo ... bo byly mniejsze kwoty :-)

    Chwila bo widzę że nie ogarniasz sedna sprawy. Właśnie nie procent
    chodzi a dokładnie taka samą kwotę dla piłkarza co dla menadżera.

    "Sprawa dotyczyła 12-procenotwej prowizji dla piłkarza _plus drugie tyle
    dla jego agenta_, Cezarego Kucharskiego, za sprzedaż piłkarza z Lecha
    Poznań do Borussii Dortmund latem 2010 roku. Klub poznański otrzymał
    wtedy 4,75 mln euro od niemieckiego klubu. Lech podważył warunki umowy,
    uważając, że menedżerowi nic się nie należało.
    Sąd polubowny przy Polskim Związku Piłki Nożnej, do którego trafiła
    sprawa, w drugiej instancji uznał, że zasądzenie całej żądanej kwoty
    jest niedopuszczalne i nie proporcjonalne w stosunku do wynagrodzenia
    samego piłkarza. Ponadto naruszałoby zasady współżycia społecznego."

    http://www.rp.pl/Firma/303309962-Sad-Najwyzszy-o-tra
    nsferze-Roberta-Lewandowskiego-i-prowizji-dla-Cezare
    go-Kucharskiego.html#ap-1

    Przyznasz że nawet na chłopski rozum trochę dziwne a Ty spodziewałeś się
    przecież procentu :-)

  • 98. Data: 2017-05-22 23:15:19
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 22:02, Liwiusz pisze:
    > Kolega zahibernowany jeszcze w epoce stalinizmu?

    Widać że trafiłem na czuły punkt. Określenie stare ale jakże adekwatne.
    Do dzisiejszych banksterów i ich popleczników pasuje jak ulał :-)

    Masz może jeszcze jakieś przemyślenia w kwestii kłamstwa, oszustwa czy
    zasad współżycia społecznego? :-)

  • 99. Data: 2017-05-23 10:10:21
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-22 o 22:41, z pisze:

> [...]
    go-Kucharskiego.html#ap-1

    > Przyznasz że nawet na chłopski rozum trochę dziwne a Ty spodziewałeś się

    Sam nie ogarniasz.
    Po pierwsze primo, to prowizja dla Lewandowskiego to nie pensja za
    bieganie po murawie, tylko nagroda za złożenie podpisu.
    Za wylany pot, piłkarz dostaje oddzielną kasę.

    Pe drugie, dobrego menadżera po tym poznać, że g... ubierze w piórka i
    sprzeda jako gołębia z rodowodem. I za to jest wynagrodzenie, że
    znajdzie klasowy klub za 5M EUR albo Znicz Pruszków za 500PLN.
    Zważ że rok albo dwa później, piłkarz mógłby przejść za darmo do
    dowolnego klubu. A menadżer znalazł klub, który nie chciał czekać a był
    gotów zapłacić EUR za odejście piłkarza przed końcem umowy.

    W ogóle czytając twoje wypociny, to odnoszę wrażenie, że rozmawiam ze
    zgnuśniałym typowym polakiem, który gdyby mógł, to udupiłby każdego,
    komu się powodzi lepiej.

    Takie to typowo polskie.

    A sąd podobnie jak ty, nie wyszedł z czasów socjalizmu (wszystkim po
    równo). A każdy, kto zarabia nie wykonując fizycznej pracy, to
    wykształciuch albo spekulant.

    --
    Pete

  • 100. Data: 2017-05-23 11:59:59
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-23 o 10:10, Pete pisze:
> [...]
    > dowolnego klubu. A menadżer znalazł klub, który nie chciał czekać a był
    > gotów zapłacić EUR za odejście piłkarza przed końcem umowy.

    Mataczysz i zaciemniasz temat. Ustosunkuj się do faktów.

    > W ogóle czytając twoje wypociny, to odnoszę wrażenie, że rozmawiam ze
    > zgnuśniałym typowym polakiem, który gdyby mógł, to udupiłby każdego,
    > komu się powodzi lepiej.

    Ja tylko gram na zasadach jakie mi narzuciło chore opiekuńcze państwo. :-)
    Wytykam nieścisłości, zaniedbania, niekonsekwencje i nieudolność.
    Wiem że boli ale ma boleć :-)

    A widzisz i trzech sędziów podziela moje wątpliwości co do zapisów które
    menadżer sobie umieścił w umowie.
    Co więcej ten wyrok jest prawomocny
    (A przy frankowiczach tak się obrońcy banksterów domagają prawomocnego
    wyroku) Macie prawomocny - BOLI?
    Lamenty że jest kuriozalny budzą tylko politowanie.
    On jest po prostu zgodny z polskim prawem

    Ustosunkuj się czy zapis o współżyciu społecznym ;-) jest potrzebny a
    jeśli tak to w jakiej sytuacji zastosowałbyś go.

    Kawa na ławę

    > Takie to typowo polskie.

    Bo żeby o tym podyskutować trzeba myśleć, posługiwać się logiką i
    ogarniać więcej niż jeden paragraf który akurat pasuje.
    Ale do tego trzeba dorosnąć ;-)

    > A sąd podobnie jak ty, nie wyszedł z czasów socjalizmu (wszystkim po
    > równo). A każdy, kto zarabia nie wykonując fizycznej pracy, to
    > wykształciuch albo spekulant.

    Czyli jednak są powody żeby kastę prawniczą przewietrzyć? :-)