  • 11. Data: 2003-01-22 07:45:05
    Temat: Re: DG i zlecenie prywatnej KK?
    Od: "Slawek Kos" <s...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Kowalski <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał(a):

    > "Pan Bambaryla" <p...@u...pl> wrote in message
    >
    > Prawo Bankowe jasno określa do czego nie można wykorzystywać prywatnych
    > kont.

    Nie chce mi sie szukac, ale czy w PB nie jest czasem mowa o niewykorzytywaniu
    _rachunkow_oszczednosciowych_ (ROR) do DG?
    Karta to nie ROR tylko "instrument platniczy"...;-))
    Slawek

  • 12. Data: 2003-01-22 09:01:55
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message

    > Co do tego "jasno" to bym polemizowal.
    > Ale po co wywolywac kolejna nie majaca wiekszego sensu dyskusje :-)

    Prawo Bankowe art.50
    3. Rachunki oszczędnościowe nie mogą być wykorzystywane przez ich posiadaczy
    do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej.

    4. Ograniczenia, o którym mowa w ust. 3, nie stosuje się w przypadku
    opłacania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do poboru
    których zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

    Dlaczego ten jasny zapis budzi zawsze tutaj tyle wątpliwości?

    K. Kowalski

  • 13. Data: 2003-01-22 09:02:14
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    "Slawek Kos" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    niewykorzytywaniu
    > _rachunkow_oszczednosciowych_ (ROR) do DG?
    > Karta to nie ROR tylko "instrument platniczy"...;-))

    Przecież o tym właśnie piszę :-)

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2003-01-22 14:15:18
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Krzysztof Kowalski <kowalski@___nospam___bankier.pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:b0lq7a$163$...@s...silesia.pik-net.pl...
    > "Slawek Kos" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Przecież o tym właśnie piszę :-)

    Nie "wlasnie" tylko 1,5 godz pozniej...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2003-01-22 18:16:25
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:b0lq6o$15t$1@shilo.silesia.pik-net.pl...
> [...]
    > których zobowiązany jest Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
    >
    > Dlaczego ten jasny zapis budzi zawsze tutaj tyle wątpliwości?

    1. Rachunek oszednosciowy ! (Definicja? Co to jest? Czy jest nim ROR?)
    2. Rozliczenia pieniezne zwiazane z DG ! (Jakie rozliczenia? Definicja tego
    rozliczenia?)
    3. Praktyka bankow pokazuje.
    4. Nie tylko tu budzi watpliwosci. Na grupie pspp takze. W prasie branzowej
    tez znajdziesz polemiki w tej kwestii?
    5. Poza tym przepis jest od lat coraz trudniej egzekwowalny. (Udowodnij mi,
    ktory z moich przelewow wychodzacych z mBanku jest rozliczeniem zwiazanym z
    DG).

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 16. Data: 2003-01-23 14:36:06
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___nospam___bankier.pl>

    > 1. Rachunek oszednosciowy ! (Definicja? Co to jest? Czy jest nim ROR?)

    ROR jest rachunkeiem _oszczędnościowo_ rozliczeniowym.

    > 2. Rozliczenia pieniezne zwiazane z DG ! (Jakie rozliczenia? Definicja
    tego
    > rozliczenia?)

    Ja przyjmuję, że opłacanie faktur jest rozliczeniem pieniężnym. Można
    przyjmować inaczej - ale chodzi o to co przyjmie fiskus, ewentualnie sąd.

    > 3. Praktyka bankow pokazuje.

    co? :-)

    > 4. Nie tylko tu budzi watpliwosci. Na grupie pspp takze. W prasie
    branzowej
    > tez znajdziesz polemiki w tej kwestii?

    W usenecie wszystko budzi wątpliwości :-))

    > 5. Poza tym przepis jest od lat coraz trudniej egzekwowalny. (Udowodnij
    mi,
    > ktory z moich przelewow wychodzacych z mBanku jest rozliczeniem zwiazanym
    > DG).

    To nie ma nic do rzeczy w naszej dyskusji. Wyszliśmy od teorii - w praktyce
    wiem, że trudno to udowodnić.

    Krzysiek