  • 1. Data: 2017-01-03 20:04:22
    Temat: Czy zapłacić zaległość za obsługę karty bankowej ?
    Od: universis <u...@i...pl>

    Witam wszystkich. Jakieś 2 lata temu założyłem sobie konto bankowe w
    Alior Sync. Podstawowe warunki to brak opłat za konto i brak opłat za
    obsługę karty debetowej płatniczej - było to dla mnie wygodne
    rozwiązanie bo mieszkami pracuję w jukeju i sporadycznie przyjeżdżam do
    Polski (co 1,5 roku) więc karta nie generowała mi kosztów. Przed końcem
    roku 2016 otrzymałem wiadomość że za obsługę karty jestem winien ok 90
    zł. Wybałuszyłem oczy na tą chwilę bo to po dwóch latach była dla mnie
    niespodzianka. Jednak doczytałem za chwilę że Alior Sync został przejęty
    przez T-Mobile Bank jakiś czas temu co też wprawiło mnie w zdumienie bo
    w właściwościach konta ustawiłem priorytet powiadomień na mój prywatny
    e-mail, a jak się zorientowałem takie powiadomienie dostałem na konto
    korespondencyjne dowiązane z kontem bankowym - a oba te konta - zarówno
    bankowe jak i korespondencyjne odwiedzam na krótko przed przyjazdem do
    Polski. T-Mobile bank oczywiście zmienił warunki i za miesięczną obsługę
    karty trzeba teraz płacić. Napisałem im że chcą mi naliczyć opłaty za
    obsługę karty która w lutym 2016 utraciła ważność - wtedy oni mi
    napisali że karta została wznowiona w tymże lutym i wysłana na adres
    gdzie mieszkam w Polsce. Hehh - swoje mieszkanie wynajmuję i dobrym
    parametrem mojego konta na tą okazję było to że było puste - bo to karta
    zbliżeniowa - ja nie zamawiałem tej karty i takim działaniem mogli mnie
    narazić na straty. Nie wyraziłem nigdy zgody na przeniesienie mojego
    konta do T-Mobile Bank ( nie wiedziałem że zmienił się właściciel banku)
    - nie mają ze mną umowy ani mojej zgody na przejście do T-Mobile.
    Zarówno konto jak i karta utraciły dla mnie podstawowe walory i chcę je
    zlikwidować. No i na koniec moje pytanie: Czy powinienem zapłacić im
    zaległości za obsługę karty bankowej ? Długów ,,moich" na koncie nie mam
    - jest tylko ten 90 zł - wygenerowany przez ,,nich".

  • 2. Data: 2017-01-03 20:47:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 20:04, universis pisze:
> [...]
    > e-mail, a jak się zorientowałem takie powiadomienie dostałem na konto
    > korespondencyjne dowiązane z kontem bankowym

    Zgodnie z regulaminem

    - a oba te konta - zarówno
    > bankowe jak i korespondencyjne odwiedzam na krótko przed przyjazdem do
    > Polski. T-Mobile bank oczywiście zmienił warunki i za miesięczną obsługę
    > karty trzeba teraz płacić.

    Zgodnie z regulaminem zaakceptowałeś to (nie wypowiedziałeś)

> [...]
    > parametrem mojego konta na tą okazję było to że było puste - bo to karta
    > zbliżeniowa - ja nie zamawiałem tej karty

    Nie musisz zamawiać nowej karty jak stara utraci ważność.
    Wznawia się automatycznie zgodnie z regulaminem.

> [...]
    > konta do T-Mobile Bank ( nie wiedziałem że zmienił się właściciel banku)
    > - nie mają ze mną umowy ani mojej zgody na przejście do T-Mobile.

    Zgonie z regulaminem mają zgodę.

> [...]
    > zaległości za obsługę karty bankowej ? Długów ,,moich" na koncie nie mam
    > - jest tylko ten 90 zł - wygenerowany przez ,,nich".

    Zgodnie z regulaminem odpowiedź znasz.

  • 3. Data: 2017-01-03 21:12:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jan 2017 19:04:22 +0000, w <o4gsjm$ft3$1@usenet.news.interia.pl>,
    universis <u...@i...pl> napisał(-a):

    > narazić na straty. Nie wyraziłem nigdy zgody na przeniesienie mojego
    > konta do T-Mobile Bank ( nie wiedziałem że zmienił się właściciel banku)
    > - nie mają ze mną umowy ani mojej zgody na przejście do T-Mobile.

    Zgody wyrażać nie musiałeś.
    Ale czy bank powiadomił ciebie o zmianie warunków umowy?
    Zdaje się, że akurat T-Mobile wysyłał polecone na adresy korespondencyjne.
    Jeżeli tak było, to zapłata im się należy.

    Jeżeli nie, to sprawa jest do wygrania.

  • 4. Data: 2017-01-03 21:53:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "universis" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >niespodzianka. Jednak doczytałem za chwilę że Alior Sync został
    >przejęty przez T-Mobile Bank jakiś czas temu co też wprawiło mnie w

    eee tam przejety.
    A w papierach co masz ?

    Albo tu zobacz
    https://www.t-mobilebankowe.pl/kontakt#tab-dane-adre
    sowe
    czy tu
    https://www.t-mobilebankowe.pl/o-nas-2

    Nie ma zadnego T-mobile Banku, jest
    "T-Mobile Usługi Bankowe to owoc strategicznego partnerstwa T-Mobile i
    Alior Banku, "

    Formalnie konto masz nadal w Alior Bank S.A.

> [...]
    >przed przyjazdem do Polski. T-Mobile bank oczywiście zmienił warunki
    >i za miesięczną obsługę karty trzeba teraz płacić.

    Zmiana warunkow i cennika Cie moze spotkac w kazdym banku.
    Wrecz bym napisal, ze Cie spotka, bo teraz trudno te zmiany zliczyc
    :-)

> [...]
    > na tą okazję było to że było puste - bo to karta zbliżeniowa - ja
    > nie zamawiałem tej karty i takim działaniem mogli mnie narazić na

    Gdzies to pewnie w regulaminie zapisane, ze wysla nowa przed uplywem
    starej.

    Nowa musisz aktywowac w serwisie, wiec w zasadzie niewiele ryzykuja

    > Nie wyraziłem nigdy zgody na przeniesienie mojego
    >konta do T-Mobile Bank ( nie wiedziałem że zmienił się właściciel
    >banku)

    Bo sie nie zmienil, ale nawet jakby sie "zmienil wlasciciel", to bys
    nie musial wyrazac zadnej zgody, bo Bank pozostaje Bankiem, a kto tam
    aktualnie posiada wlasnosc jego udzialow to nieistotne.

    Podobnie w przypadku polaczenia bankow.

    Banki zmieniaja umowy z klientami jednostronnie - tzn informuja
    klientow, ze zmienia warunki i ze ze klient sie zgadza na zmiany lub
    wypowiada umowe..

    >No i na koniec moje pytanie: Czy powinienem zapłacić im zaległości za
    >obsługę karty bankowej ? Długów ,,moich" na koncie nie mam - jest
    >tylko ten 90 zł - wygenerowany przez ,,nich".

    No coz, musisz ocenic, czy bardziej oplaca ci sie zaplacic te drobne,
    ryzykowac egzekucje, czy poczytac umowy, cenniki i regulaminy ... bo
    tam czesto bywaja rozne kruczki :-)

    No i na przyszlosc zorganizuj sobie transfer korespondencji, albo
    pozamykaj konta.

    J.

  • 5. Data: 2017-01-04 08:17:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Tue, 03 Jan 2017 19:04:22 +0000, universis wrote:

    > narazić na straty. Nie wyraziłem nigdy zgody na przeniesienie mojego
    > konta do T-Mobile Bank ( nie wiedziałem że zmienił się właściciel banku)
    > - nie mają ze mną umowy ani mojej zgody na przejście do T-Mobile.

    Bank się nie zmienił. To cały czas jest Alior Bank S.A.
    Zmieniła się nazwa konta z Alior Sync na T-Mobile Usługi Bankowe.

  • 6. Data: 2017-01-04 12:42:13
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03-01-17 o 20:04, universis pisze:

    W wypadku Spółek Kapitałowych nie ma znaczenia kto jest właścicielem,
    bowiem osobowość prawną ma sam Bank. Sprawdź, czy powiadomili Cię
    zgodnie z umową o zamiarze zmiany regulaminu. Jesli tak, to jeszcze by
    można ewentualnie powalczyć ze skutecznością tego powiadomienia, ale za
    90 zł nie warto moim zdaniem.