  • 1. Data: 2017-01-05 22:24:14
    Temat: czy "kontem założonym przelewem" można posłużyć się do założenia "profilu zaufanego"?!
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    pytam zaciekawiony tą dyskusją:
    <https://forumprawne.org/prawo-finansowe-podatkowe/7
    17660-zalozenie-firmy-bez-dowodu.html#post3816032>

  • 2. Data: 2017-01-05 23:23:07
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    odpowiem sam sobie - nie da rady

    obecnie żaden z 4 banków obsługujących "profil zaufany" nie umożliwia "zakładania
    kont przelewem"

  • 3. Data: 2017-01-07 15:41:26
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 stycznia 2017 23:23:09 UTC+1 użytkownik n...@p...pl
    napisał:
    > odpowiem sam sobie - nie da rady
    >
    > obecnie żaden z 4 banków obsługujących "profil zaufany" nie umożliwia "zakładania
    kont przelewem"

    Podobnie nie mozna zlozyc 500+ ani przejsc do ZUS. Odgorne zabezpeiczenie od samego
    poczatku - i wymog MC

  • 4. Data: 2017-01-07 15:59:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmmm, w mBąku można założyć konto przelewem oraz złożyć 500+.
    Tzn. można ogólnie, bo może mają tą możliwość wyłączoną ci, którzy zakładali
    przelewem ?
    Nawet mógłbym sprawdzić, bo oboje z żoną rozwiązywaliśmy umowy w styczniu 2015, żeby
    się załapać na eKonto mobilne - i ja zakładałem nowe w oddziale, a żona przelewem.
    Więc mogę sprawdzić, czy u niej jest taka opcja, ale nie, czy będzie to skuteczne -
    bo 500+ nam się nie należy.

    A które to banki obsługują profil zaufany ?
    Z "moich" tylko inteligo - i chyba citek ma zamiar, a może już ma ?
    W db, vw, mBąku i w IKA nie ma.

    I które banki pozwalają na zakładanie kont przelewem ?
    Z "moich" mBąk i IKA.

  • 5. Data: 2017-01-07 20:58:07
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    > A które to banki obsługują profil zaufany ?

    Inteligo iPKO Millenium ING tylko te 4

    > Z "moich" tylko inteligo
    > W db, vw, mBąku i w IKA nie ma.

    co to jest IKA?

  • 6. Data: 2017-01-07 23:10:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Internetowy kantor aliora, który, jeśli nie zależy nam na złotówkowej debetówce,
    można traktować jak darmowe konto z obsługą kasową.
    iPKO to to samo co inteligo, jeden bank PKO BP.

  • 7. Data: 2017-01-07 23:57:09
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu sobota, 7 stycznia 2017 23:10:04 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Internetowy kantor aliora, który, jeśli nie zależy nam na złotówkowej debetówce,
    można traktować jak darmowe konto z obsługą kasową.

    dzięki za wyjaśnienie - nie skojarzyłem skrótu

    > iPKO to to samo co inteligo, jeden bank PKO BP.

    licząc obydwa systemy transakcyjne PKOBP
    jako jeden bank możemy powiedzieć, że
    profil zaufany obsługują trzy banki

    tzn. millenium + ing + pkobp w dwóch wcieleniach

  • 8. Data: 2017-01-08 09:00:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nawet ST jest jeden, tulko inaczej skonfigurowany - kolory i (może) układ, ale silnik
    ten sam - z resztą właśnie dla tego silnika pko kupiło inteligo.
    Z ciekawostek - używa go też pocztowy, ale to oczywiście osobny bank, zaś inteligo to
    oddział pko.
    Ciekawe, czy orange finanse to oddział mBąka - bo różowe T to na 99% oddział aliora.

  • 9. Data: 2017-01-08 10:34:33
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2017-01-07, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A które to banki obsługują profil zaufany ?
    > Z "moich" tylko inteligo - i chyba citek ma zamiar, a może już ma ?
    > W db, vw, mBąku i w IKA nie ma.

    A co rozumiesz przez "nie ma"?
    Niedawno potwierdzałem profil zaufany właśnie w mBanku, w oddziale.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 10. Data: 2017-01-09 22:20:48
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 08.01.2017 o 10:34, Wojciech Bancer pisze:

    > A co rozumiesz przez "nie ma"?
    > Niedawno potwierdzałem profil zaufany właśnie w mBanku, w oddziale.

    Aha, to profil zaufany obsługują także zusy usy i urzędy gmin.
    Ale nie o to chodzi.
    Kontekst był taki, czy kontem w banku X możemy się zalogować do PZ i
    przez niego stworzyć konto w ePAUP. No i X =/= mBank. A ten drugi
    podwątek jest o tym, że jeśli konto było założone przelewem, a nie
    pokazaniem dowodu, to PZ go nie uzna za wiarygodne, nawet jeśli ono
    będzie w 'dobrym' banku.

    --
    Alf/red/